Midmount turbo project

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
User avatar
Pavement Pounder
Posts: 7877
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Midmount turbo project

Post by Pavement Pounder » Tue Jun 09, 2015 5:18 pm

Ik ben lekker bezig en heb een klein persje gemaakt zodat ik de snaprings vast en los kan maken:


Image


En nu is de geharde input as aan de beurt zie de verschillen:


Image

User avatar
watahyahknow
Posts: 4298
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Midmount turbo project

Post by watahyahknow » Tue Jun 09, 2015 6:34 pm

wat ze vroegah nog wel eens met steekassen deden was er een witte streep op zetten om te kijken of de as tordeerde
als de streep een maal rond gewokkeld was werd het tijd de as te vervangen
truukje voor een rechte steep op een ronde as : de as op een stuk u profiel leggen en de deze als liniaal gebruiken
zal met de geharde input as waarschijnlijk niet opgaan omdat je die niet zomaar even uit elkaar trekt en de verf waarschijnlijk oplost in atf olie

User avatar
Pavement Pounder
Posts: 7877
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Midmount turbo project

Post by Pavement Pounder » Tue Jun 09, 2015 6:58 pm

Torderen is nog niet eens het probleem maar breken wel en dat doet is daar links op het dunste deel net na de vertanding, op de nieuwe as loopt dat deel door.
Wat wel een groot gekut is om de zuigers inelkaar te zetten zonder de benodigde speciale tools. maar ook dat is voor elkaar. Lucht testen werkt ook goed morgen de oliepomp modificeren.

User avatar
kikkegek
Posts: 1973
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Midmount turbo project

Post by kikkegek » Tue Jun 09, 2015 9:06 pm

heul cool hoor, zo een eigen revisie met eigen gemaakt gereedschap...very nice. I like.

User avatar
watahyahknow
Posts: 4298
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Midmount turbo project

Post by watahyahknow » Tue Jun 09, 2015 11:15 pm

ik hoop dat alles in 1 keer goed werkt , ik heb met een aantal mensen gesproken die automaten opknappen en ze vinden allemaal de 4l80 de lastigste om aan te werken , sterker nog er waren indertijd weinig die er aan wilde werken

User avatar
Pavement Pounder
Posts: 7877
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Midmount turbo project

Post by Pavement Pounder » Thu Jun 11, 2015 4:37 pm

Hij zit inelkaar.
Hier nog wat fotos van de revisie, met een verlengde slangenklem de 2 oliepomp helften gecentreerd:



Image



Dan past ie goed in de bak en blijft ie niet steken:




Image





Nieuwe draadboom erin en alle solenoids vervangen filtertje weer erin en klaar:



Image






Image


Ook de 4L80E ACCUMULATOR DELETE KIT gemonteerd, hij zal nu sneller en harder schakelen van 2-3 en 3-4





Image






Meteen de olieleiding nippels vervangen door 6AN nippels naar de koelers:



Image


Eigenlijk viel het mij achteraf wel mee, en zon revisie kit zit echt alles in.
Ook blijkt dat de bak al eens eerder onder hande is genomen waaronder het gat in de oliepomp al is uitgeboord en er een overdruk ventieltje was geplaatst in de valvebody, ik had dat plaatje al wel eerder gezien maar dacht dat dat zo hoorde.
Ben er 4 dagen mee bezig geweest uiterst rustig, de volgende zal gerust sneller gaan, ik heb nu nog 2 gebruikte 4L80E's liggen waarvan 1 ik nu rustig mee rond rij, dus als iemand intersse heeft kan ik ze ook reviseren/sterker maken.

User avatar
kikkegek
Posts: 1973
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Midmount turbo project

Post by kikkegek » Thu Jun 11, 2015 4:40 pm

Gaaf man. Good job en respect hoor

User avatar
watahyahknow
Posts: 4298
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Midmount turbo project

Post by watahyahknow » Thu Jun 11, 2015 5:36 pm

ik ben benieuwd hoe lang de bak straks meegaat en hoe hij schakeld , eigenlijk is dat de enige manier om er achter te komen of je het goed hebt gedaan

User avatar
Pavement Pounder
Posts: 7877
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Midmount turbo project

Post by Pavement Pounder » Sun Aug 23, 2015 5:31 pm

Na een eerste proefritje blijk ik alleen 1ste versnelling te hebben en achteruit.
Alles gecheckt inclusief slenoids, valvebody en computer maar niks mis dus zal het intern toch iets niet goed zitten dus de bak gewisselt met een 2de hands bak en dat rijd goed tijdelijk nu kan ik mijn bak weer uit elkaar trekken.
Tussendoor vandaag nog even een brandje gehad op de snelweg, een oliekoeler slang van de AN koppeling afgeschoten en heeft de wrap rond de uitlaat vol gezeken en de fik geschoten, ondanks de coating die ik over de wrap heb gespoten:


Image

Schade viel reuze mee omdat ik zelf een schuimblusser aan boord heb, brandweer was er na 5 minuten maar dat had al te laat geweest denk ik .
Het eerst wat ik dan ook doe is de wrap er af halen en dan eens goed naar de Russel 6AN fittingen kijken dat mag zomaar niet losschieten, en zoveel druk zit er nou ook weer niet op.


Image


Dus notitie aan mezelf, altijd een shuimblusser bij me en zeker geen poeder.
Check alle fittingen.

User avatar
Bromgabber
Posts: 2771
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Midmount turbo project

Post by Bromgabber » Sun Aug 23, 2015 5:35 pm

Dat is minder goed nieuws..
Ik heb ook een brandblussertje erin liggen weet eigenlijk niet watvoor, bij de action vandaan.
Blijft toch lullig als je je auto zie affikken.

User avatar
kikkegek
Posts: 1973
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Midmount turbo project

Post by kikkegek » Sun Aug 23, 2015 5:56 pm

Geluk bij een ongeluk. Goed afgelopen gelukkig.

Ik ga er ook eentje inleggen. Ff op de boodschappenlijst voor de Action inderdaad.

User avatar
Nick_nl
Posts: 1141
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Midmount turbo project

Post by Nick_nl » Sun Aug 23, 2015 6:13 pm

Let dan wel op dat het een SCHUIM blusser is en geen poederblusser. Ook moet het 2 kilo zijn, die spuitbusjes zijn te klein.

User avatar
watahyahknow
Posts: 4298
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Midmount turbo project

Post by watahyahknow » Sun Aug 23, 2015 6:35 pm

wow das nie zo mooi zeg , blij dat het met een sisser af is gelopen

wat je eventueel kan doen is een spatschermpje maken van dun rvs maken tussen de uitlaat en de olieleidingen of een deel van de oliekoeler leidingen die langs het spruitstuk lopen van koper of rvs pijp maken met aangeklonken conussen (net als bij remleidingen ) zodat ALS er nog eens een flexiebele leiding losschiet de olie niet direct op het spruitstuk spuit

User avatar
Pavement Pounder
Posts: 7877
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Midmount turbo project

Post by Pavement Pounder » Mon Aug 24, 2015 3:44 pm

Vandaag de truck afgeleverd in mijn garage en zo op het eerste oog echt veel geluk.
Luchtfilter verschroeid, buitenmantel handrem kabel en diverse buitenmantels van bedrading en dan de wartels en uiteraard de uitlaat wrap maar dat gaat er toch af en komt niks terug.


Image


Image

verder beetje schroeiplekken maar dat veeg je zo weg.

User avatar
kikkegek
Posts: 1973
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Midmount turbo project

Post by kikkegek » Mon Aug 24, 2015 7:03 pm

gelukkig maar, was zonde van je mooie project.

Post Reply