Midmount turbo project

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
User avatar
Collector
Posts: 917
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

Re: Midmount turbo project

Post by Collector » Fri Sep 11, 2015 2:28 pm

zijn er nog updates te melden ?

User avatar
Pavement Pounder
Posts: 7885
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Midmount turbo project

Post by Pavement Pounder » Fri Sep 11, 2015 3:13 pm

Ik heb mijn eigen bak weer helemaal uit elkaar liggen en er mankeerd niets aan zo op het oog........

User avatar
watahyahknow
Posts: 4303
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Midmount turbo project

Post by watahyahknow » Fri Sep 11, 2015 5:22 pm

zou het niet een van de solenoids kunnen zijn of had je die al verwisseld ?

User avatar
Pavement Pounder
Posts: 7885
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Midmount turbo project

Post by Pavement Pounder » Fri Sep 11, 2015 5:37 pm

Yep al 3x. Ook de valvebody voor een gereviseerde. Interne draadboom doorgemeten. Oliedruk in alle versnellingen.

User avatar
watahyahknow
Posts: 4303
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Midmount turbo project

Post by watahyahknow » Fri Sep 11, 2015 8:09 pm

wat je eventueel nog kan proberen is 12 volt met schakelaars op de bak zetten en kijken of hij wel handmatig schakeld
misschien krijgt de computer de verkeerde info van de bak af , van wat ik uit de youtube video sie is dat als de solenoids geen stroom krijgt de bak in zn 2 blijft staan (mits de pook in d staat ) stroom op alles is 4 ........... het schakelmecaniek van de versnellingspook zelf was ook goed afgesteld toch ?
eeeh even kijken hoor ik ben je berichtje van indertijd kwijt , wat deed de bak ook alweer verkeert

User avatar
Pavement Pounder
Posts: 7885
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Midmount turbo project

Post by Pavement Pounder » Fri Sep 11, 2015 8:55 pm

Alleen 1 en achteruit en als ik op ongever 4500 rpm zit dan ipv opschakelen remt ie hard af op de motor, dus 1 remband wordt dan aangespannen.
Ach, alles weer stap voor stap inelkaar zetten dan moet ik het toch tegen gaan komen.

User avatar
watahyahknow
Posts: 4303
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Midmount turbo project

Post by watahyahknow » Fri Sep 11, 2015 9:12 pm

hmm klinkt alsof hij dan of twee versnellingen inschakeld (bijvoorbeeld 1 en 2 samen of de voor en achteruit (transbrake)
kan ook zijn dat de olie niet of te langzaam wegloopt uit de eerste trap bij het doorschakelen

User avatar
Pavement Pounder
Posts: 7885
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Midmount turbo project

Post by Pavement Pounder » Sun Sep 13, 2015 6:32 pm

Big time update !
Bij de rebuild heb ik de nieuwe intermediate sprag verkeerd om gemonteerd, ik weet nog dat ik het 1 kant op draaien gechecked heb alleen.... was het linksom ipv rechtsom.....



Image


Sukkel

User avatar
watahyahknow
Posts: 4303
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Midmount turbo project

Post by watahyahknow » Sun Sep 13, 2015 7:21 pm

als het werkt kun je mij misschien ooit eens een keer helpen met een upgrade aan een 4l80e (clutcheplates en een adaptie voor de oliedruk )
duurt echter nog wel eventjes voor ik er aan toe ben

User avatar
Pavement Pounder
Posts: 7885
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Midmount turbo project

Post by Pavement Pounder » Sun Sep 13, 2015 7:26 pm

clutchplates vervangen is nog het makkelijkste, wat bedoel je met oliedruk adaptie ?

User avatar
watahyahknow
Posts: 4303
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Midmount turbo project

Post by watahyahknow » Sun Sep 13, 2015 7:46 pm

het was een aanpassing aan de valvebody , tis niet echt een shiftkit maar meer iets wat een te hoge lijndruk voorkomt
http://www.transgo.com/products.php?cat ... uct_id=201
hier is de inbouw procedure
http://www.superchevy.com/how-to/transm ... o-hd2-kit/
ze zullen dit waarschijnlijk ook in de valvebody hebben gedaan die jij hebt gekocht

User avatar
Pavement Pounder
Posts: 7885
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Midmount turbo project

Post by Pavement Pounder » Sun Sep 13, 2015 8:15 pm

Oh dat, ja dat had ik al eens gedaan aan mijn valvebody, alsmede het retour gaatje uitboren in de oliepomp.

User avatar
kikkegek
Posts: 1975
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Midmount turbo project

Post by kikkegek » Sun Sep 13, 2015 8:55 pm

kikkegek! SUCCES....en nou weer rubberen! lekkah!

KenHMT
Posts: 1
Joined: Mon Sep 14, 2015 9:18 pm

Re: Midmount turbo project

Post by KenHMT » Mon Sep 14, 2015 9:20 pm

watahyahknow wrote:ik denk dat je zon persje zelf kan maken met wat bandstaal stukje t profiel en bouten
had trouwens wat leuks gevonden op internet :
http://www.homemadetools.net/
ik denk dat je daar wel wat tussen kan vinden wat voor you gaat werken
anders eens kijken voor een oude kolomboormachine met een optie de arm vast te zetten , daarmee kan je waarschijnlijk genoeg kracht zetten om de veerspanning te overbruggen
Ken here from HomemadeTools.net.

I know this thread is an old one, but thanks for the link! :)

To celebrate our 20,000th homemade tool, we made a new ebook featuring our top 50 homemade tools. You guys are welcome to it for free:

http://download.homemadetools.net/50MustReadTools.pdf

Image

User avatar
watahyahknow
Posts: 4303
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Midmount turbo project

Post by watahyahknow » Mon Sep 14, 2015 10:38 pm

funny to see someone here from the homemade tools website jumping in on a dutch forum
dont even know how i found homemade tools , prolly some link from an automotive site
it does help to have it though , thanks for the booklink

Post Reply