Vond het juist wel interessant dat je er een diesel in ging bouwen en als daily zou gebruiken was weer is wat anders.
LPG kan je kan ook EFI gaan of modern injectie blok erin LS of een hemi?
Project Pontiac GTO 69'
Re: Project Pontiac GTO 69'
ik zeg jou, die scoops gaan scheuren. de plamuur gaat eraan
Re: Project Pontiac GTO 69'
https://ibb.co/iis6hS --> Hoe krijg ik die foto direct op beeld?
Eergisteren een Pontiac 400 opgehaald uit 79'.
Van wat ik heb gelezen heeft deze een krachtigere opbouw dan de 400 van de voorgaande jaren. Met de XX achter het bloknummer dacht ik? 220 pk uit dit jaartal. Dichtgeknepen motor, met wat modificaties zou die naar 350-400 moeten kunnen van wat ik heb ontdekt op internet. Krukas, carb, spruitstukken,..
De ontsteking is kapot. Ga dit regelen en dan starten. Als die goed loopt dan bouw ik hem in. Wil dan eerst focussen dat er APK op komt en rijden. Benieuwd hoe de auto aanvoelt en rijd. Als die een beetje sportief de bochten door wil dan stap ik later over naar LS, anders upgrade ik dit blok en wordt het een cruise auto.
Eerst de boel maar eens rijden zien te krijgen en de eerste km's maken, duurt lang zo
Eergisteren een Pontiac 400 opgehaald uit 79'.
Van wat ik heb gelezen heeft deze een krachtigere opbouw dan de 400 van de voorgaande jaren. Met de XX achter het bloknummer dacht ik? 220 pk uit dit jaartal. Dichtgeknepen motor, met wat modificaties zou die naar 350-400 moeten kunnen van wat ik heb ontdekt op internet. Krukas, carb, spruitstukken,..
De ontsteking is kapot. Ga dit regelen en dan starten. Als die goed loopt dan bouw ik hem in. Wil dan eerst focussen dat er APK op komt en rijden. Benieuwd hoe de auto aanvoelt en rijd. Als die een beetje sportief de bochten door wil dan stap ik later over naar LS, anders upgrade ik dit blok en wordt het een cruise auto.
Eerst de boel maar eens rijden zien te krijgen en de eerste km's maken, duurt lang zo

Re: Project Pontiac GTO 69'
het opvoeren van een pontiac kost best aardig wat tijd en geld..
ik zou zelf wat goede koppen kopen voor wat meer compressie en rijden maar..
eerst een bmw blok, nu een trage 400 ci en daarna eventueel een LS blok..
kost allemaal heel veel tijd en geld.. zeker een oude 3 bak automaat is een drama voor je vermogen..
je hebt geluk dat je een goede achteras hebt met 3,23-1 overbrenging met sper.. anders had het vies tegen gevallen.
BMW diesel vond ik persoonlijk een mooiere keuze dan een oude 400 ci..
een LS blok met een moderne automaat of handbak is de way to go, maar persoonlijk zie ik liever een oude v8.
succes met de bouw van je auto.
foto's plaatsen kan makkelijker door eerst de code te plaatsen(zoals je al doet) en dan bovenin IMG> aanklikken en de code er tussenin knippen en plakken.. (ik loop ook nog vaak te klooien.)
succes met de bouw van je auto!
groet Paul
Milsbeek
ik zou zelf wat goede koppen kopen voor wat meer compressie en rijden maar..
eerst een bmw blok, nu een trage 400 ci en daarna eventueel een LS blok..
kost allemaal heel veel tijd en geld.. zeker een oude 3 bak automaat is een drama voor je vermogen..
je hebt geluk dat je een goede achteras hebt met 3,23-1 overbrenging met sper.. anders had het vies tegen gevallen.
BMW diesel vond ik persoonlijk een mooiere keuze dan een oude 400 ci..
een LS blok met een moderne automaat of handbak is de way to go, maar persoonlijk zie ik liever een oude v8.
succes met de bouw van je auto.
foto's plaatsen kan makkelijker door eerst de code te plaatsen(zoals je al doet) en dan bovenin IMG> aanklikken en de code er tussenin knippen en plakken.. (ik loop ook nog vaak te klooien.)
succes met de bouw van je auto!
groet Paul
Milsbeek