Project Pontiac GTO 69'

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
erikgto
Posts: 232
Joined: Tue Apr 25, 2006 12:04 pm

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by erikgto »

hey, leuk dat weer iemand met frisse moed met deze 69er verder gaat!

Mijn eerste classic in 1993 was een 1969 LeMans hardtop coupe.
(vondt hem destijds achterin de zaterdagtelegraaf omdat ie als GTO was geadverteerd).
Was een leuke auto met een unieke eigen neus waar ik veel lol mee heb gehad.

Nu in t bezit van een 1971 LeMans T41 400 Coupe (LeMans met GTO neus af fabriek) met Judge stripes en spoiler.
En mijn 1970 GTO 400 convertible die nu bij Henk's staat!
Mocht het met het laswerk van jouw vrienden niet gaan zoals je wil dan kan ik je Henk's zeer zeker aan bevelen!
Mijn GTO had meer problemen dan gedacht en Henk heeft alles super netjes in orde gemaakt.

Ik zal jouw project zeker in de gaten houden.
Snelting
Posts: 85
Joined: Thu Oct 02, 2014 11:47 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Snelting »

@ErikGTO, Ben ongeveer 4 maanden geleden bij Henk op bezoek geweest. Even gesproken en een hoop gezien in zijn werkplaats. Daar stond ook een pontiac convertible een type nieuwer, met de zachte neus. Heb die van dichtbij mogen bewonderen, neem aan dat, dat jouwe was?

Ja die Henk kan er wat van heb ik al geconstateerd. Vind het leuk en leerzaam om er zelf aan te werken, dus ik kijk wel hoe ver ik kom ;)
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Ranch73 »

Indeed,als je zelf de middelen en de mogelijkheid hebt ,zelf proberen.Hou je voorlopig ook nog een hoop knaken in the pocket,kwaliteit kost geld, vaak een hoop geld.
Snelting
Posts: 85
Joined: Thu Oct 02, 2014 11:47 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Snelting »

Hallo Luitjes,

Tijd voor weer een update! Tussen de feestdagen door, toch nog aardig wat werk kunnen verzetten. Verder probeer ik dinsdagsavonds, donderdagsavonds en de zaterdagen aan de auto te werken. Meestal lukt dit aardig.

- Laswerk goed over de helft nu.
- Schuurwerk zo'n 90% klaar.

Auto voor de helft in de epoxy gespoten. Andere helft zit nog laswerk aan, kunt nu wel mooi resultaat zien, wel erg bevredigend.

Heb 2 vragen voor aan jullie op het Forum;
- Wil minimaal 2 lagen Epoxy erop doen. Zit nu 1 laag op. Zou ik op deze laag kunnen plamuren en vervolgens over het plamuur nog een laag epoxy of kan ik beter eerst alle lagen Epoxy erop hebben voordat ik ga plamuren? (Zat te denken als de andere helft klaar is en die een laag epoxy heeft, ik de hele auto in zijn geheel afspuit in Epoxy)

- Heb één deur erin gehangen zodat ik de dorpel kon plaatsen op de juiste positie om vast te prikken alvast. Kwam tot de ontdekking dat ik aardig wat bouten mis, heb wat bouten van het dashboard moeten gebruiken om de deur te kunnen hangen. Denk dat ik voor de voorschermen, etc ook bouten tekort kom. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Zijn er standaard pakketten bouten of iets te bestellen voor deze typen auto's of moet ik een set universele bouten kopen met meerdere maten en daar de juiste uitvissen, wat is het beste/handigst/makkelijkst?

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by muddy bandit »

Ik zou eerst zoveel mogelijk strak maken met smeertin en zo weinig mogelijk plamuur gaan gebruiken... veel duurzamer. ;)
Green-Hornet
Posts: 569
Joined: Mon Jan 04, 2010 7:45 pm

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Green-Hornet »

Vertinnen is een vak apart,als je het verkeert aanpakt ben je de sjaak :P

Plamuren is niet erg,je moet het goed uit laten harden,bij wat diepere stukken alu plamuur gebruiken.

Over epoxy kun je heen plamuren,moet het uiteraard geschuurd zijn.
Als je alles strak heb geplamuurd,hoef je en er geen epoxy over te zetten,gewoon grondlak.

Gebruik wel een goed merk kwa lakken,zit heel veel kwaliteits verschil in 8)

Kwa bouten,alles is nieuw te krijgen,´mounting kits´ bij de grotere classic bedrijven in de USA.

Hier in Nederland gaan de prijzen 4 keer over de kop :D
Snelting
Posts: 85
Joined: Thu Oct 02, 2014 11:47 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Snelting »

Bedankt voor jullie reacties @Muddy & @Green!

Ik bedoelde plamuren tussen de epoxy lagen. Echter heb die stukken al afgespoten in epoxy.

Hoop binnen 2/3 weken dat de rest van de auto gelast is. Dan kan die helemaal in de epoxy, plamuren en een kleurtje erop!

Ik gaf eerst aan zwart, maar zit nu sterk te overwegen om voor oranje te gaan. Ik zit erg te twijfelen. Zwart is erg mooi, maar ook beetje standaard. Zoiets als deze, maar dan zonder zwarte (Judge) striping aan de zijkant, met 2 zwarte banen over de hele auto:

Image

Image

Wat vinden jullie? Misschien andere wilde ideeën?!

En dan kan ik ook opzoek naar een leuke motor!

Bewust ervoor gekozen dat ik eerst de auto klaar wilde hebben, voor ik motor koop. Om alle aandacht te focussen en het overzicht optimaal te bewaren. Twee dingen door elkaar heeft niet veel zin als je met weinig mankracht bent.

Houd jullie op de hoogte!
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by muddy bandit »

Lekker een knalkleurtje geven, het saaie nederlandse wagenpark is al voor 80% zwart-grijs.
Een mooie auto moet opvallen ;)
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by mercury1970 »

Onderschat het poetsten niet van een glanszwarte auto ! 8)
Denk dat dat model ook erg mooi is in spierwit met zwarte striping.......
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by HarleyRob »

Oranje! Geen twijfel mogelijk!
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by rulez »

ik zou niet voor zwart wit grijs oranje of rood kiezen, zijn voor mij al te vaak gebruikte kleuren

wil je auto in redelijk originele staat maken en een kleur uit de tijd geven of juist een modernere/muscle look?

2 tone lak, striping, banen/vlakken

zag laatst bij kingding (vrijdagochtend onder flesjes tijd van de kleine) de striping van motorkap ook op brandschot doorlopen...wellicht wel leuk idee om zoiets door te voeren....
Snelting
Posts: 85
Joined: Thu Oct 02, 2014 11:47 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Snelting »

@Rulez: Dat van die striping is wel een idee om hem net wat meer details te geven!

Verder is het niet mijn intentie om de auto naar zo origineel mogelijk te herstellen. Wil hem wat moderniseren en naar mijn smaak ontwikkelen. Meer een soort Fast & Furious Vin Diesel achtige look. Een combinatie van traditioneel/origineel en "Race/modern-achtig" ;)
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by HarleyRob »

Alternatief voor oranje: two-tone parelmoerwit en groen met flakes..... yeah!

Ik vind effe niks beters, maar zoiets:

Image
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by mercury1970 »

Nog een gedachtenkronkel; die auto heeft zo veel mooie vormen, dat een eenvoudige kleur (zonder strepen e.d) die helemaal tot zijn recht brengt; less is more ! :!: :!:
Green-Hornet
Posts: 569
Joined: Mon Jan 04, 2010 7:45 pm

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Green-Hornet »

Idd , 1 kleur........................ en van zwart krijg je spijt
Post Reply