Project Pontiac GTO 69'

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Snelting
Posts: 85
Joined: Thu Oct 02, 2014 11:47 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Snelting »

Ja dat dacht ik ook, maar de rails is zo breed dat die op de dorpel rand komt. Daar waar die omhoog loopt. Probleem is dat ik daar de plaat niet uit kan zagen, want daaronder zit meteen het frame. Anders had ik dat gedaan..
Snelting
Posts: 85
Joined: Thu Oct 02, 2014 11:47 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Snelting »

Goedemiddag,

Inmiddels weer een stuk verder. Hierbij wat foto's.

Image

Hood scoops geleverd gekregen. Zaten dicht, dus hadden geen enkele functie. Heb deze losgemaakt zodat er ook daadwerkelijk lucht doorheen kan en beter uit ziet. Vervolgens heb ik het erin geplamuurd, zodat je niet een dikke naad ziet rondom.

Image

Hier zit de kleur erop.

Image

Image

Voorruit en achterruit erin.

Image

Neus erop voor het beeld. :cool:

Op dit moment is de neus er weer af. Ben de lampen en grille aan het monteren. Heb brackets om de neus te monteren vorige week ontvangen, dus dat is mooi. Bij het afstellen van de zijruiten, heb ik een rubber om de deur geplaatst. Geval; de deur kan niet goed dicht. Dus de motorkap en voorschermen moeten er ook weer af om eerst de deur opnieuw te stellen. Vervolgens de rest afstellen en de neus erop. (Prutswerk)

Brandstofsysteem moet ik nog 1 leiding aansluiten, de rest zit. Dus dat betekend dat dan de kabelboom erin kan. Hopen dat die aanslaat zonder al teveel gedoe, heb hiervoor de hulp gevraagd van 2 jongens, die zo'n zelfde blok in een E30 hebben gelegd.

Kan nu ook met interieur verder, doordat alles dicht kan en het niet meteen weer stoffig wordt. Voorstoelen moet ik nog wel hebben en een setje dikke wielen.

Zou blij zijn als de motor loopt en alle panelen erop zitten. Dan lijkt het wat :) Aandrijfassen dan nog laten maken en dan eens kijken hoe dat sperrdiff reageert :idea: :lol:

Op de langere termijn zoals ik er nu over denk; komt er 6,7 Cummins in. Echter eerst nu APK en de auto fine tunen, zodat er ook lekker mee te rijden is, er niks tocht en al die dingen.

Nog wel een weg te gaan. Maar het is leuk om te doen! Feel free to ask.
Snelting
Posts: 85
Joined: Thu Oct 02, 2014 11:47 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Snelting »

Hier nog 3 foto's van de scoops.

Gemaakt van een prutsmateriaal. Toen ik ze in de motorkap wilde lassen, smeltte de scoop weg. Origineel zitten ze met 2 bouten aan de onderkant. Dacht, dat verstevig ik. Helaas ging hem dat niet worden.

Image

Image

Image
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Renev »

Hee een Skyline :thumbs:
Snelting
Posts: 85
Joined: Thu Oct 02, 2014 11:47 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Snelting »

Goed gezien!

Voor de niet-kenners: Een R33 GTR uit 1995. Import uit Japan. 6 in lijn twin turbo. De voorloper van de huidige Nissan GTR.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by mercury1970 »

Met het stuur aan de "verkeerde" kant....... :)
Lijkt me klote rijden met een snelle auto, toch ?
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Crash »

Snelting wrote:Goed gezien!

Voor de niet-kenners: Een R33 GTR uit 1995. Import uit Japan. 6 in lijn twin turbo. De voorloper van de huidige Nissan GTR.
En dan maak je je druk om het benzine verbruik van een amerikaan door er in diesel in te bouwen :P
Snelting
Posts: 85
Joined: Thu Oct 02, 2014 11:47 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Snelting »

Stuur aan de andere kant, went vrijwel meteen. Vind het persoonlijk niet minder rijder dan een links gestuurde auto. Enige nadeel is doordat wel op de rechterkant van de weg rijd, je soms wat slechter zicht hebt inhalen. Echter in Engeland, Japan, etc zou dat zelfde zijn als hier.

Haha, is de auto van me broer(tje). Heb in 10 maanden al 40.000 km gemaakt. Rijd daily ook diesel. Als de GTO straks TipTop is, kan ik daar mooi km's mee gaan maken :)
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by paulv »

en Rijdt hij al...?

groet Paul
Milsbeek
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Crash »

En hoe staat het ervoor?
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Wilf »

Je kan beter een electromotor of hybride overwegen dan een diesel met alle (aankomende) verdergaande verscherpingen op diesel :P
arthur
Posts: 1627
Joined: Sun Jun 03, 2007 8:58 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by arthur »

dat plamuur gaat uiteindelijk scheuren langs de scoops, ben ik bang.

zelf een paar keer dat probleem ook gehad
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Ranch73 »

En, komt er al een vlam in/uit de pijp? :)
Snelting
Posts: 85
Joined: Thu Oct 02, 2014 11:47 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Snelting »

Hallo Allemaal!

Sorry voor de vertraging in berichtgeving!

Ik heb niet stil gezeten. Er komt nog geen vlam uit de pijp. Ik heb mij toch bedacht en de het diesel blok verkocht...
Dit weekend heb ik de hele neus weer uit elkaar gehaald en het blok eruit gehaald.
Nu weer een stap terug om straks V8 met LPG te gaan rijden, dat zal de meesten vast beter in de oren klinken ;) :thumbs:

Ik ga mij nu een beetje verdiepen in V8 motoren, heb er nog niet veel kennis van, van waar ik op moet letten en wat mij zal passen. Wil er nu eentje die lekker rauw loopt, scherpe nokkenas stijl. Ook een met vermogen of gemakkelijke potentie. Minimaal 250-300pk met mogelijkheid tot meer.

Ik weet niet wat het grote verschil zal zijn tussen een blok uit eind 60', begin 70', of een wat nieuwer type qua LS2 o.i.d.? Ook qua connectie met aansluiten in elektronica en LPG. Wellicht dat iemand mij hierin een zetje in de goede richting kan geven? Blok hoeft niet persé Pontiac te zijn. Bak mag manueel of automaat, mocht iemand nog wat hebben..

Onderstaand wat foto's. Auto stond er tot dit weekend zo bij:
https://ibb.co/jPT95n
https://ibb.co/dYrwkn

Nu is de hele neus er weer af en wacht die op een nieuw hart..
https://ibb.co/h6ZVd7

Deze foto is van paar maandjes terug. Wou kijken welke inch maat goed zou staan op de auto. Dit is 19inch van mijn BMW. Past opzich wel, wel iets meer band wil ik er dan op. Echter de auto mag ook wel wat lager later, dus een 18 inch zou ook prima zijn met iets meer band. Moet nog opzoek naar een leuk setje. (ook diepere ET waarde dan deze op de foto)
https://ibb.co/faucrS

Verder ben ik met de binnenkant bezig geweest om een onafhankelijke kabelboom te maken, los van de motor, omdat ik enige tijd twijfels had of ik de motor wel of niet zou aansluiten. Ben bezig geweest met verlichting. Heb dat allemaal aangesloten. Weet alleen nog niet hoe ik voor en achterlampen moet onderbreken voor knipperlicht aan te sluiten? Luidsprekersysteem erin gemaakt met 4 speakers en één sub. Zoek ook nog slot voor in de kofferbak en slot/mechanisme voor motorkap. Ook nog een GTO mistlamp paneel (wat onder de neus zit). Heb nog werk aan de binnenkant, daar kan ik nog even mee voorruit en in de tussentijd kijken naar blok+bak.

Mocht iemand wat hebben: b.snelting@hotmail.com

Fijne zondag!
rednas
Posts: 172
Joined: Fri Nov 10, 2006 9:02 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by rednas »

Image

Image

Image

Image

Dat kijkt wat makkelijker :)
Post Reply