Project Pontiac GTO 69'

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Crash »

Vond het juist wel interessant dat je er een diesel in ging bouwen en als daily zou gebruiken was weer is wat anders.
LPG kan je kan ook EFI gaan of modern injectie blok erin LS of een hemi?
arthur
Posts: 1627
Joined: Sun Jun 03, 2007 8:58 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by arthur »

ik zeg jou, die scoops gaan scheuren. de plamuur gaat eraan
Snelting
Posts: 85
Joined: Thu Oct 02, 2014 11:47 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Snelting »

https://ibb.co/iis6hS --> Hoe krijg ik die foto direct op beeld?

Eergisteren een Pontiac 400 opgehaald uit 79'.

Van wat ik heb gelezen heeft deze een krachtigere opbouw dan de 400 van de voorgaande jaren. Met de XX achter het bloknummer dacht ik? 220 pk uit dit jaartal. Dichtgeknepen motor, met wat modificaties zou die naar 350-400 moeten kunnen van wat ik heb ontdekt op internet. Krukas, carb, spruitstukken,..

De ontsteking is kapot. Ga dit regelen en dan starten. Als die goed loopt dan bouw ik hem in. Wil dan eerst focussen dat er APK op komt en rijden. Benieuwd hoe de auto aanvoelt en rijd. Als die een beetje sportief de bochten door wil dan stap ik later over naar LS, anders upgrade ik dit blok en wordt het een cruise auto.

Eerst de boel maar eens rijden zien te krijgen en de eerste km's maken, duurt lang zo :P
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by paulv »

het opvoeren van een pontiac kost best aardig wat tijd en geld..
ik zou zelf wat goede koppen kopen voor wat meer compressie en rijden maar..

eerst een bmw blok, nu een trage 400 ci en daarna eventueel een LS blok..
kost allemaal heel veel tijd en geld.. zeker een oude 3 bak automaat is een drama voor je vermogen..
je hebt geluk dat je een goede achteras hebt met 3,23-1 overbrenging met sper.. anders had het vies tegen gevallen.
BMW diesel vond ik persoonlijk een mooiere keuze dan een oude 400 ci..
een LS blok met een moderne automaat of handbak is de way to go, maar persoonlijk zie ik liever een oude v8.

succes met de bouw van je auto.
foto's plaatsen kan makkelijker door eerst de code te plaatsen(zoals je al doet) en dan bovenin IMG> aanklikken en de code er tussenin knippen en plakken.. (ik loop ook nog vaak te klooien.)

succes met de bouw van je auto!

groet Paul
Milsbeek
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Crash »

Hoe gaat het hiermee?
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by mercury1970 »

Snelting doet zijn naam geen eer meer aan...…. (grapje)
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Crash »

Vond het jammer vind het wel iets hebben een old timer met een diesel erin, hebben nog een gestrand '69 firebird project staan
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by mercury1970 »

Ja, ik ook wel. Alleen zou ik een 3.5 TD genomen hebben van BMW; daar kan de benzineversie niet tegenop.
Wat is met die Firebird dan aan de hand?
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Crash »

Geen tijd of energie
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by BigBlockMopar »

Waarschijnlijk ook slachtoffer geworden van de facebook-epidemie....

Code: Select all

Last active:     Thu Apr 12, 2018 10:24 pm
Snelting
Posts: 85
Joined: Thu Oct 02, 2014 11:47 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Snelting »

Hi!

Long time no see.. excuses.

Ik heb het blok erin en lopende (kort even laten lopen). Mooie headers erbij. Ook leuke wielen eronder en voor onder spoiler gemaakt. Deze van staal en wil opnieuw doen van alu ivm gewicht.

Blok moet ik nog aansluiten op radiator, water temp erin, olie temp en olie druk, alle leidingen en dan even goed laten lopen dat alles warm wordt en kijken of alle waarden in orde zijn. Daarna kan de neus er weer op. Dan stoeltjes erin, lampjes aan sluiten en naar de apk.

Hoop dat ik er spoedig weer tijd voor vrij kan maken.

Even snel update via telefoon. Zal spoedig een uitgebreide update doen met foto’s en video van lopende motor.

Groeten uit Doetinchem
Post Reply