Project Pontiac GTO 69'

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Renev »

Hoe ga je dat doen met je kenteken ???
Aantal cilinders moet kloppen dus bij elke verandering moet je weer omkeuren, van 6 naar 8 en vice-versa.
Snelting
Posts: 85
Joined: Thu Oct 02, 2014 11:47 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Snelting »

@Mercury.
Dashboard meerdere foto's in mijn vorige bericht. Als je meer wilt moet je maar ff mailtje doen. Wat ik heb gedaan nadat die was afgebrand en er een groot gat in zat: weggesmolten rubber:
- Purr schuim circa 3x.
- Met elastische kit de gaten opgevuld in het purr schuim circa 4-6 etappes.
- Circa 6-8 keer plamuren. Eerst grof paar keer, daarna steeds fijner afwerken. Tussentijds elke keer schuren.
- Daarna 3x spuitplamuur gezet. Tussentijds schuren. 1,5 liter verbruikt (zonder verdunning).

Erg arbeidsintensief. Heb dat beetje onderschat. Maar hij is weer aardig hersteld.

@Renev.
Omkeuren is niet zo spannend. Heb voor ik aan de diesel swap begon meerdere malen telefonisch en schriftelijk contact gehad met de RDW om alles dubbel te checken. Komt er op neer dat het zo'n 150 euro kost en dan keuren ze hem op. kijken ze hoe je motor hebt gemonteerd, veiligheid, wegen en dat was het. Auto staat nu als V8 LPG op kenteken. Dat kan dus sowieso. Keur ik om naar BMW 3liter diesel, dan naar 6 cil en diesel idd. Heb ik tussentijd Cummins V8 Diesel dan alleen diesel. Kosten evenduur. Heb ik V8 met LPG kan ik zo naar de apk (desnoods met een oude installatie). Als je opnieuw LPG keurt moet alles vrij nieuw zijn en aan wat voorwaarden voldoen geloof ik. Het is dus niet zo spannend om de boel weer om te keuren als ik een ander blok erin doe.

Heb vandaag de juiste nippel voor de stuurbekrachtiging binnen gekregen en hij past. Dus dat is super! Morgen stuur ik hem op naar een zaak in België. Die maakt de remleiding aan elkaar staalgevlochten en stuurbekrachtiging rubber. Als ik dat terug heb kan ik het monteren en bouw ik de neus af! Ben erg benieuwd of alles een beetje past en hoe het er uit ziet.
Green-Hornet
Posts: 569
Joined: Mon Jan 04, 2010 7:45 pm

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Green-Hornet »

Ben alleen bang dat je dashboard snel gaat scheuren als de zon erop komt.
Snelting
Posts: 85
Joined: Thu Oct 02, 2014 11:47 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Snelting »

Ja, die kans bestaat. Zien we vanzelf. Anders komt er gewoon een nieuwe in. Kan nu tenminste verder werken :)
JurgenS
Posts: 570
Joined: Tue Jul 03, 2007 7:35 pm

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by JurgenS »

Dashboard overtrekken met stof geen oplossing? Als er dan een scheurtje zou inkomen, zie je het niet eens...
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Ranch73 »

Kun je toch los bestellen ?
http://www.rockauto.com/en/moreinfo.php ... 03&jsn=444
Is een voorbeeld,weet niet of deze daadwerkelijk overeenkomt.

Maar weer een andere motor ? :P Je komt er niet mee uit zekers :D .
Snelting
Posts: 85
Joined: Thu Oct 02, 2014 11:47 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Snelting »

@Ranch

"Weer een andere motor" Is pas de eerste die er in ligt, sinds de auto in mijn bezit ;) Je bedoelt of het niet lukt? Dat gaat me best lukken. Wil alleen meer vermogen en exclusievere motor. Maar ik maak hem nu toch maar zo af voor de apk. En dan daarna lepel ik er wat anders is. Slangen zijn namelijk in de maak en dan kan ik de rest afwerken. Anders gaat het ook weer nog langer duren voor ik kan rijden.

Veel mensen hebben gezegd dat het niet zou kunnen lukken deze motor swap, die zullen straks versteld staan ;)
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Ranch73 »

Snelting wrote:@Ranch

"Weer een andere motor" Is pas de eerste die er in ligt, sinds de auto in mijn bezit ;) Je bedoelt of het niet lukt? Dat gaat me best lukken. Wil alleen meer vermogen en exclusievere motor. Maar ik maak hem nu toch maar zo af voor de apk. En dan daarna lepel ik er wat anders is. Slangen zijn namelijk in de maak en dan kan ik de rest afwerken. Anders gaat het ook weer nog langer duren voor ik kan rijden.

Veel mensen hebben gezegd dat het niet zou kunnen lukken deze motor swap, die zullen straks versteld staan ;)
Kijk,je begint gelijk met een negatieve houding,had je nog iets aan aan de link van het pijpje die ik als allereerst had benoemd ?? Dat is het belangrijkste lijkt mij op dit moment......om je karretje rijdend te krijgen.Het andere is met een knipoog,sta overigens niet snel meer versteld. :)
Snelting
Posts: 85
Joined: Thu Oct 02, 2014 11:47 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Snelting »

Die link is zeker mooi. Bedankt daarvoor. :thumbs: Had in een voorgaand bericht al gemeld dat ik hem had en de slangen in de maak zijn. Erg fijn ;)

Heb vandaag de juiste nippel voor de stuurbekrachtiging binnen gekregen en hij past. Dus dat is super! Morgen stuur ik hem op naar een zaak in België. Die maakt de remleiding aan elkaar staalgevlochten en stuurbekrachtiging rubber. Als ik dat terug heb kan ik het monteren en bouw ik de neus af! Ben erg benieuwd of alles een beetje past en hoe het er uit ziet.
Marcel89
Posts: 5
Joined: Wed Oct 24, 2012 5:17 pm

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Marcel89 »

Zeer mooi project hoor je pakt het goed aan en het is ook een super model.

Misschien zal een pontiac 400 of 455 ook niet misstaan in een gto. ;)
Snelting
Posts: 85
Joined: Thu Oct 02, 2014 11:47 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Snelting »

UPDATE!

Image

Monteren van de spoiler. Met tape heb ik wat lijnen gemaakt en aan de hand daarvan de positie bepaald voor het boren van de gaten.

Image

Klaar voor spuitwerk deel 2.

Image

Image

Image

Image

Image


Monteren van de spoiler, kofferklep en achterlampen.

Image

Image

Image


Ben nu nog met de stoelen bezig. Moet aardig wat aangepast worden aan de auto en de stoelrails om de Nissan GTR stoelen passend te krijgen. Originele rails is te smal. Ik kan 1 kant gebruiken. Nadeel is wel dat de stoelen iets hoger uitkomen. Maar het kan wel prima. Als de stoelen er in zitten, dan wil ik de deuren erin hangen en de ruiten. De ruiten ga ik volgend weekend laten blinderen. Nu zijn ze er toch nog uit :). Voorschermen kunnen er dan ook op en dan wil ik beginnen om de motor aan het lopen te krijgen.

Ik wou de achterbumper monteren, maar kwam tot de ontdekking dat ik een steun mis. De achterbumper zit met 3 "brackets/steunen" aan het chassis. Die van de buitenkant heb ik, waren netjes gepoedercoat. Maar de steun die in het midden zit, achter de kentekenplaat ontbreek nog. Aan de hand daarvan heb ik alle dozen met spullen die ik heb, uitgezocht gisteren en meteen alles gesorteerd wat ik nog gebruiken kan, nieuw is en waar ik niks aan heb. Ben tot de conclusie gekomen dat ik ook 1 motorkapsteun mis. Heb er maar 1 kunnen vinden helaas. En daarbij ook de 2 steunen om de neus te monteren. Dus die kan er ook nog niet uit op helaas. Verder ben ik achter nog wat belangrijks gekomen, waar ik best wel van baal.. Ik heb de verkeerde neus. :? :cry: Heb deze auto gekocht, omdat ik de voorkant zo mooi vond, dus dit is wel even een domper.

Ik heb onderstaande neus. In het midden zit een grotere uitsparing voor het rooster. Ook zitten de lampen permanent in het zicht.

Image

Wat ik wil is onderstaande, een "enduro" bumper. Als je kijkt in het midden, zie je niet die extra uitsparing voor het rooster en zijn deze roosters rechthoekig. Ook zitten hier die klapmechanismes in. Ik ga nu uitzoeken of ik mijn neus kan modificeren door er een stuk metaal tussen te lassen of een andere neus kan kopen. En hoe dat zit met de roosters, qua bevestigingspunten en of ik niet ook andere koplampen moet hebben etc. Mocht iemand wat hebben liggen of mij van info kan voorzien hoe ik dit het beste kan oplossen, hoor ik dat graag!

Image

Wat ik nu nog zoek:
- Middelstel bevestigingsbracket voor de achterbumper
- 2 brackets voor de neus
- Andere neus met roosters
- 1 motorkapscharnier
- Onderste valance wat onder de neus zit, waar de mistlampen in zitten.

Als iemand wat heeft liggen hoor ik dat graag. Thanks!

Fijne avond.
rednas
Posts: 172
Joined: Fri Nov 10, 2006 9:02 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by rednas »

lekker bezig weer! :thumbs:
Snelting
Posts: 85
Joined: Thu Oct 02, 2014 11:47 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Snelting »

Deuren zitten er in. 1 deur paste perfect. Andere deur moet ik onderste randje iets ombuigen. Is iets naar binnen getrokken door het lassen. Dan zou de deur aan de andere kant ook goed moeten passen.

Image

Nieuwe slangen zijn binnen! 2x voor de remmen en 2x stuurbekrachtiging. Ene kant nippels voor Amerikaanse maten en andere Europese maten. Van t weekend kijken of alles past en dan voorschermen er op.

Image

Hieronder foto van de achterbumper. Steunen aan de zijkant heb ik. Maar moet nog eentje in het midden, die heb ik niet. Dan kan de achterbumper er op. Still searching..

Image

Slecht nieuws betreft de GTR stoelen. Ze passen niet. Ze komen veel te hoog uit door de rails. Zit ik met me haren tegen het dak. Van alles geprobeerd, maar niks is mogelijk voor een goede stoelhoogte. Moet ze helaas verkopen. Nu opzoek naar andere stoelen, wellicht stoelen die gewoon passen of met universele rails (wel met hoofdsteun). Heeft iemand nog wat liggen, let me know.

Image
Collector
Posts: 935
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Collector »

mooi leren bmw setje erin knallen !
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by mercury1970 »

Bodemplaat eruit zagen en verlaagd terug lassen, dan kun je die stoelen houden...... :)
Post Reply