Tijd voor weer een update
Binnenkant van de nieuwe panelen in de lasprimer gezet, omdat je hier straks niet meer bij komt. Extra laagje kan geen kwaad dacht ik zo.
Linker achter scherm in de epoxy gezet, zoals je kunt zien, zit hier nog wel wat smeerwerk aan..
Gaatjes op de bovenkant van de neus, zit normaal een Pontiac logo in, maar deze wil ik nog dichtmaken. Overigens zijn alle logo dingen, etc dichtgemaakt. Chroomlijsten komen er ook niet meer allemaal op.
@Bromgabber: Dit heb ik gemaakt van de dorpel.. Stuk netter geworden, dan eerder afgebeeld dacht ik zo?
Koffer ruimte ook klaar en in de epoxy.
Zoals sommigen al wel zijn opgevallen doe ik het allemaal beetje in een andere volgorde. Normaal is het naar de straler, dan epoxy en dan laswerk. Ik ben eerst aan het slijpen en lassen gegaan en vervolgens stuk voor stuk alles in de epoxy gezet. Zodat als het in de epoxy zit, het ook afgerond is. Nu moet alleen het rechter achter scherm er nog in en wielrand, oude spul is er al wel allemaal uitgehaald.
Dit is de donor auto die ik heb opgehaald. Er komt een 6 in lijn diesel in van BMW met handbak. Blok wordt opgeschroefd naar zo'n 300-400 pk met straigt pipe rvs uitlaat. Dit was een lastige keuze om te maken. Ik wil de auto zoveel mogelijk als eerste auto/daily gaan gebruiken i.p.v. alleen een keer uit de schuur halen als de zon schijnt, aangezien ik veel km's maak kwam ik bij diesel terecht, wat ik nu ook rijd. Echter een dikke V8 blijft het allermooist.. Ben zelf niet zo'n voorstander van LPG, maar dat nam ik dan maar voor lief.. Ik heb me uiteindelijk open gesteld voor beide en zei tegen mezelf, eerste beste geschikte donor die ik tegenkom die koop ik, dat was dus of het BMW diesel blok dat ik in gedacht had of een V8 met handbak en LPG installatie. Nou dat eerste is het dus geworden, dat is de achterliggende gedachte ervan..
In de toekomst ben ik wel van plan er een dikke (minimaal) V8 in te leggen en hem dan te gebruiken voor op de dragstrip en/of als speeltje.
Het blok heb ik al helemaal los gehaald, zit alleen nog vast bij de motorsteunen en bak. Hele voorkant van de BMW eraf geslepen, zodat het blok + bak er zo uitgetakelt kan worden. Ik ben benieuwd naar het omzetten van kabelboom e.d. hoop dat er geen lastige complicaties zullen optreden. Kabelboom, etc zal ik zoveel mogelijk overzetten en uitendelijk zal die nog wel aan de laptop moeten om de nieuwe meters er op aan te sluiten. Ben denk ik niet van plan de originele te gebruiken. (ook niet die van BMW hoor haha
)
Wat nu op de planning staat:
.1. Blok+bak uit BMW takelen
.2. BMW weer de schuur uit en de Pontiac op de put. Blok erin bouwen.
.3. Dan wil ik de koets op bokjes zetten en het chassis er onder uit rijden zodat ik vanuit de put de onderkant van de koets kan schuren en spuiten. Die spuit ik dan meteen epoxy, grond en oranje. Neem het brandschot ook vast mee aan de kant van de motorruimte, omdat als ze weer op elkaar zitten ik er niet meer bij kom als t blok er al inzit. Het Chassis dan ook schoonmaken en spuiten.
.4. Vervolgens chassis en koets weer op elkaar en dan beginnen met de randonderdelen omzetten van de bmw en kabelboom, etc..
Oh en ook nog de wielrand/zijscherm rechts aflassen als die op de put staat, dan kan dat ook in de epoxy en is al het laswerk klaar (in grote lijnen).
Als je alles stap voor stap doet, valt het allemaal reuze mee. Had het moeilijker verwacht, kwestie van logisch nadenken. Voor de mensen die twijfelen en alle projecten meelezen, ik zou zeggen: Ga het gewoon doen! Ik ben een 'snotneus' van 24, doe een economische opleiding, geen technische vooropleiding o.i.d. gehad. Als je, je er voor open stelt en je wilt kun je een heel eind komen!! Ik verruil slechts 2 avonden in de week, die je anders voor de tv zit en de zaterdagmiddagje aan deze "hobby" en ben al een heel eind gekomen. ONTZETTEND LEERZAAM! Succes