1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
Ronald50
Posts: 292
Joined: Sat Dec 07, 2013 8:22 pm

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by Ronald50 »

Ranch73 wrote: Als er grijs kenteken op komt niet,lees maar ff de apk eisen omtrent de cijfer letter combinatie.
Ook dat is me nog niet helemaal duidelijk... het is toch een auto van meer dan 40 jaar en die komt dan toch in aanmerking voor die oldtimerstatus? Ik ben geen bedrijf maar particulier. Dan wordt het toch geen frijs kenteken maar een gereserveerd oldtimer kenteken (lees die begint met A)?
hanver wrote:Ivm het schuim in de stuurpomp, het kan ook zijn dat hij ergens valse lucht aanzuigt waardoor je nog zoveel keer aan je stuur kan draaien als je wilt en dat het schuim zal blijven komen. Best even de leidingen en koppelingen nazien.

Wat je ook even kan proberen is enkel de voorkant op te krikken en dan draaien aan je stuur van links naar rechts, soms helpt dat ook bij ontluchten.
Het zou kunnen via de lage druk slang die met een slangklem vastzit. Maar die zit er wel strak omheen dus volgens mij goed vastgezet. De hogedruk aansluiting zit echt vast en die durf ik niet vaster te zetten ;)

De opkrik optie met stilstaande pomp is inmiddels bekend, heb dit topic op 2 fora lopen. Ik wist niet dat het zo kon en het boek spreekt zeker niet van deze optie. Ik ga het dan ook zeker proberen. Zoals al geschreven leek de lucht minder te worden en werkte de pomp beter na onze 3 pogingen.

U hoort van mij, alvast bedankt :)
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by HarleyRob »

@Ronald: ik zit weer met plezier mee te lezen. Doe je wel een beetje rustig aan? Anders moet je over 3 maanden alweer een volgend project starten! ;-)
Ronald50
Posts: 292
Joined: Sat Dec 07, 2013 8:22 pm

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by Ronald50 »

:D :) ;)
pintor
Posts: 3701
Joined: Thu Aug 19, 2004 8:22 pm

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by pintor »

ik mag 6 maart naar de rdw met mijn c20
Ronald50
Posts: 292
Joined: Sat Dec 07, 2013 8:22 pm

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by Ronald50 »

Succes! Laat je ons weten hoe het gegaan is? :)
Ronald50
Posts: 292
Joined: Sat Dec 07, 2013 8:22 pm

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by Ronald50 »

Kleine update; we hebben gisteren toch de pomp ontlucht gekregen, zij het met een omweggetje ;) Zoals aanbevolen met de wielen in de lucht een keer of 30 heen en weer gedraaid. het enige wat het opleverde was een wisselend niveau in het kleine pomp reservoir. Met de wielen op de grond en met lopende motor nog steeds lawaai uit de pomp en met het uitzetten een heftig schuimende vloeistof en direct overlopen van het reservoir:

Image

Aangezien de procedure in mijn boek wat vaag was hebben we het boek van mijn vriend erbij gepakt, deze was van zijn GMC van. De procedure erbij gepakt van de modellen voor '95 (die het meest leek op mijn situatie). En die was toch wat afwijkend:

- reservoir vullen tot de goede hoogte
- motor starten en na 2 sec uitzetten
- kijken naar niveau en evt bijvullen
- als het gaat schuimen even tot rust laten komen.
- herhalen totdat niveau gelijk blijft.

Dit een keer of 5 gedaan en daarna bleef het niveau praktisch gelijk. Daarna de motor gestart en met de wielen van de grond enkele keren heen en weer gedraaid. Daarna met de wielen gewoon op de grond het stuur gedraaid naar links en rechts. Rustig volgens het voorschrift en niet te hard tegen de aanslagen. De pomp draait nu heel rustig zonder bij-lawaai, alleen in de uiterste standen hoor je hem iets. Na uitzetten geen overstroming meer en een rustig en stabiel niveau. En een prima werkende stuurbekrachtiging ;)

Weer veel geleerd gisteravond. Ook nog de remslang achter willen monteren alleen blijken de gaten van de nippels kleiner als die wie op de auto zitten. het verschil is bijna niet te zien maar de slang op de auto heeft een gat van ongeveer 10 mm en die in de nieuwe slang 8,5 mm.

Image

Gaan we zo achteraan.

Later weer meer!
Ronald50
Posts: 292
Joined: Sat Dec 07, 2013 8:22 pm

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by Ronald50 »

Zo, ondanks een late dienst vandaag toch maar vroeg uit de veren vanmorgen. 7 uur op, bak koffie, half 8 in de auto en 8 uur op mijn bestemming. Daar een bakkie gepakt en samen gaan sleutelen. Eerst een goeie 1,5 uur aan het stoeien geweest om de remleidingen achter te ontluchten na het zetten van de nieuwe slang (die overigens perfect paste). Bij dat ontluchten kwam toch wel behoorlijk wat smurrie mee dus een luxe was dit zeker niet. Maar het is gelukt.

Verder het bakrubber gedemonteerd en een nieuwe geplaatst van de Bakmakker . Waar we bang voor waren dat dit een paar uur zou gaan kosten vanwege de plek van de bouten was dit met een goed half uur geklaard. Het oude rubber was idd ver weggesleten en het was dus metaal op metaal geworden:

Image

De onderdelen, dus de laatste die er op zijn gegeaan:

Image

Paaltje er onder om de bak iets op te drukken en het nieuwe rubber te plaatsen (en het oude eruit te krijgen). Op de foto zit de nieuwe al op zijn plek:

Image

Beugeltje gefabriceerd om de kap over de radiatorfan vast te zetten, die was afgebroken:

Image

En we staan eigenlijk klaar nu voor de keuring:

Image

Heb geprobeerd vanavond om een afspraak in te plannen maar de site van de rdw heeft kuren en het is me nog niet gelukt. Anders maandag nog maar eens bellen.
Het enige wat mij nog niet duidelijk is is of de apk automatisch gedaan is na de keuring... wie weet dat? Of moet dat apart? En zo ja, moet je dan wachten op de kentekencard?

Hoor het! Een productieve dag vandaag!! :)
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by Bromgabber »

Volgens mijn kan je apk meteen krijgen bij de kenteken keurring maar moet je er om vragen.
Maar hoe dat ook alweer zat weet ik niet meer..
Ieder geval succes met de keurring ;)
Meteen remvloeistof ververst?
Ronald50
Posts: 292
Joined: Sat Dec 07, 2013 8:22 pm

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by Ronald50 »

Yep, er is zoveel doorheen gepompt dat het weer netjes blank is :)

Als we de APK zelf kunnen doen is mij dat liever.... wie het weet mag het zeggen anders vraag ik het maandag even na.
mikus
Posts: 211
Joined: Thu May 10, 2012 11:14 am

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by mikus »

Kunt een kenteken keuring met of zonder apk doen.
Ik heb destijds ook later een apk laten doen omdat er nog een aantal punten vervangen moetsten worden. Kun je allemaal aangeven als je een afspraak maakt.
grandmaster n
Posts: 392
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by grandmaster n »

Auto van buiten de EU keuring met APK
Auto van binnen de EU keuze met of zonder APK.
Jij krijgt dus APK.

gr
Ronald50
Posts: 292
Joined: Sat Dec 07, 2013 8:22 pm

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by Ronald50 »

Oke.... we gaan proberen een afspraak te maken :)
chevelletje70
Posts: 439
Joined: Mon Apr 11, 2011 6:11 pm

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by chevelletje70 »

Succes met de keuring.

Alleen die knipper/stads lichten in je voorbumper,branden die continu als je je verlichting aan zet?

Was namelijk bij mijn chevelle met de keuring dat ze wit of geel moesten wezen,had gelukkig al witte erin gezet.

Maar anders hadden ze de oranje afgekeurd.

Weet niet of dat nog zo is
Ronald50
Posts: 292
Joined: Sat Dec 07, 2013 8:22 pm

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by Ronald50 »

Die zijn idd oranje en branden als de verlichting aangaat. Kan altijd de gewone lampdraad er af halen :)
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by Chief big ol'Cadillac »

zijn die oranje lichten meteen de stadslichten? zo ja dan moeten ze het wel doen maar mogen idd niet oranje zijn
Post Reply