1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Ronald50
Posts: 292
Joined: Sat Dec 07, 2013 8:22 pm

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by Ronald50 »

Oke, helemaal duidelijk!

Vandaag kwam ik na het werk om half drie en was de rechterkant al klaar! Kijk, dat is mooi. Mijn vriend verveelde zich, is stratenmaker en kon deze dagen niets doen. We hebben de remmen nog even samen ontlucht (ging niet heel snel, 1 nippel wilde er niet uit), de boel doorgesmeerd en nog wat kleine dingetjes gedaan. Olie en filter nog even gewisseld, was niet echt nodig (olie zag er redekijk uit en rook goed) maar je weet nooit hoe de toestand van zo'n filter is en hoelang de olie zit. Kost weinig, brengt veel :)

Volgende week verder. De deurhendels kwamen vandaag binnen en zo moet er nog een en ander binnenkomen. Het hardst zit ik te wachten op de stuurbekrachtigingspomp, als die er in zit zijn de grootste klussen geklaard.
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by Bromgabber »

Schiet al lekker op zo ;)
Stratenmakers moeten vaak wachten tot de vorst uit de grond is, meeste hier gaan in de wintertijd op de strooiwagen enzo.
Nog bezig geweest met de onderste kogel? :)
Ronald50
Posts: 292
Joined: Sat Dec 07, 2013 8:22 pm

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by Ronald50 »

De onderste kogels zijn gebleven en hebben alleen nieuwe hoezen gekregen. Kogels waren spelingsvrij, ik had alleen de complete nieuwe sets :)

Is goed dus ;)
Ronald50
Posts: 292
Joined: Sat Dec 07, 2013 8:22 pm

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by Ronald50 »

Heb gisteren en eergisteren alvast wat kleine delen gekregen, de klinken voor de deur en het rubber voor het rempedaal:

Image

Komende week weer verder!
Ed
Posts: 5031
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:46 pm

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by Ed »

kijk of de boutjes van je oude klinken passen. De nieuwe zijn bagger en breken af........ja bij mij ook :)
Ronald50
Posts: 292
Joined: Sat Dec 07, 2013 8:22 pm

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by Ronald50 »

Dank je Ed :) Ik heb nog een die er aan zit, de rechterkant is verdwenen. Zal 't daar dus met een nieuwe moeten doen.
Ronald50
Posts: 292
Joined: Sat Dec 07, 2013 8:22 pm

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by Ronald50 »

Zo, gisteren eindelijk de stuurpomp binnen:

Image

Image

Samen met wat andere spullen vanavond weer naar de werkplaats:

Image

Heb inmiddels ook een kap voor de koppelomvormer, ligt in de doos. Dank je Chucky! :) Ook de bougies zijn binnen en samen met de spullen die ik al had in een doos gepleurd en meegenomen.

Pomp zit inmiddels op zijn plek (geen foto's, handen waren pikzwart en moddervet) alleen de riem is veel te lang. Daar moet ik morgen eerst een wat korter exemplaar voor scoren voordat we verder kunnen. Viel allemaal mee, de pomp zit op een "bracket" die je er samen afdraait en met de nieuwe er weer samen op zet. De poelie was vrij gemakkelijk over te zetten dus al met al een meevaller.

Morgen meer!
grandmaster n
Posts: 393
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by grandmaster n »

Handig, je naam en halve adres op een forum............

gr
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by HarleyRob »

grandmaster n wrote:Handig, je naam en halve adres op een forum............

gr
Één Google search laat nog veel meer zien.....
https://www.google.nl/?gfe_rd=cr&ei=SPv ... lma+aalten
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by Texas Boy »

grandmaster n wrote:Handig, je naam en halve adres op een forum............

gr

Wat maakt dat uit als je niets te verbergen hebt of denk je dat ze nu de oude roestbak gaan jatten ;-)
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by Bromgabber »

Als je iemand adres weten wil kom je daar toch wel achter..
Of het nou op het forum staat of niet.
Homer
Posts: 1318
Joined: Thu Oct 07, 2004 10:53 pm

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by Homer »

Bromgabber wrote:Als je iemand adres weten wil kom je daar toch wel achter..
Of het nou op het forum staat of niet.


Ik heb mijn auto te koop staan op Mobile.de, en als daar iemand reageert vraag ik altijd het e-mail adres om wat foto's door te sturen, en wat valt op........bijna altijd een naam in het adres, vraag dan tevens waar ze ergens in Duitsland wonen, dan even google en face boeken en je hebt meestal een aardig beeld van iemand.

Dit is een van de reden dat ik dan ook nergens vrijwillig met mijn naam op het WWW sta. Een kennis werkt als personeel manager bij een groot bedrijf, een van de eerste dingen de ze doen, is je naam door verschillende zoekmachines halen, verrassent wat daar soms uit komt, en waar men over zwijgt op een sollicitatie, ook na soms een hint in de richting................................u hoort nog van ons.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by Texas Boy »

Er zijn ook al diverse verhalen bekent van ontslagen vanwege berichten op Facebook of Twitter en dan heb je ook van die mensen die allerlei instanties zwart maken op Facebook, niet slim, want ze lezen heus wel mee.
Ronald50
Posts: 292
Joined: Sat Dec 07, 2013 8:22 pm

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by Ronald50 »

Texas Boy wrote: Wat maakt dat uit als je niets te verbergen hebt of denk je dat ze nu de oude roestbak gaan jatten ;-)
Idd... heb niks te verbergen. Zoals de search al laat zien heb ik op modelbouwgebied op diverse fora gewoon mijn eigen naam staan. Doe dit al jaren en heb er nog nooit last van ondervonden. Ben ook niet zo bang aangelegd. Weet je, tegenwoordig is niks meer geheim, wil je dat allemaal niet moet je m.i. van heel het internet af blijven.

Maar toch bedankt allemaal voor jullie zorgen, zal de volgende keer oppassen met foto's plaatsen :)
Homer wrote: Dit is een van de reden dat ik dan ook nergens vrijwillig met mijn naam op het WWW sta. Een kennis werkt als personeel manager bij een groot bedrijf, een van de eerste dingen de ze doen, is je naam door verschillende zoekmachines halen, verrassent wat daar soms uit komt, en waar men over zwijgt op een sollicitatie, ook na soms een hint in de richting................................u hoort nog van ons.
Ook daar heb ik een negatieve ervaring mee, via via las iemand (wss een collega) een opmerking op mijn FB en briefte dat door aan onze personeelsfunctionaris. Die zich op haar beurt voorbijgelopen voelde omdat ik haar dat niet als eerste verteld had. ;) Trek me daar niet veel van aan en heb dat ook laten weten aan haar. Wat ze ermee doet zal mij een biet zijn :)

Vandaag een en ander gedaan. Eerst de pomp afgebouwd en daarna gevuld. Het grote boek schrijft voor dat de pomp eerst even draaien moet om het schuimen tegen te gaan. Na een 20 minuten draaien werkt de pomp nog niet al te gek, vermoed nog lucht in het systeem. Volgende week maar eens kijken. Er ligt wel een kortere snaar op voor de pomp, de andere was vrij lang waardoor de pomp in de uiterste spanstand kwam te staan.
De gemonteerde nieuwe pomp van onderen:

Image

En afgevuld (voor de eerste keer). Later nog een keer gedaan. Bij gebrek aan een kleine vultrechter de snaar van de dynamo even losgehaald:

Image

Wat nog meer gedaan? Een nieuw rempedaal rubber gemonteerd:

Image

Een nieuwe deurkruk gezet:

Image

Tevens de nieuwe achterlicht glazen binnengekregen, die zijn beide goed gekleurd en zullen hopelijk geen discussie opwekken bij de keuring:

Image

En met licht:

Image

Ook de bougies vervangen, was geen luxe.... ;) :

Image

En een kentekenverlichtingslamp gemonteerd. Moet nog aangesloten worden, had geen kabelschoentjes bij de hand:

Image

Ligt aan de keurmeester of er nog een bij moet. Weet nu nog niet welke plaat ik mag voeren, gezien de doorlopende bumper voor heb ik het idee dat het geen 18.2 gaat worden.... afwachten.

Dat was de vruchtbare middag. Later meer!
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by Bromgabber »

Je kan ook eerst even de voorwielen op krikken, dan sturen naar uiterste slagen toe tot dat je de vloeistof niet meer zakt.
Dan starten en weer sturen en bijvullen tot hij niet meer zakt.
Met te kort vloeistof of te snel sturen kan het gaan schuimen en houd je dus lucht ;)

Ik zou het tweede lampje voor je kentekenlicht op de afstand doen dat er een 18.2 tussen past, stille hint als je er 18.2 opwil :D
Post Reply