Cadillac coupe de Ville 1968

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
Cadi 68 coupe
Posts: 2
Joined: Thu Feb 26, 2015 7:02 pm

Cadillac coupe de Ville 1968

Post by Cadi 68 coupe »

Ik heb enkele dagen geleden deze site ontdekt.
Best handig, want ik heb enkele weken geleden een coupe de Ville gekocht uit 1968.
Deze heeft 2 jaar stilgestaan ( buiten in Nederland :x
)
De accu deed het uiteraard niet meer en dus een accu van een vriend erin om te testen.
Motor loopt gelijk, alleen de benzineleiding begaf het.
Nw slang erin en gelijk weer starten.
Nadat ik deze thuis in de garage gestald heb ben ik het interieur eruit gaan halen want de matten zijn nat er de auto ruikt als een muffe 2e handswinkel.
Onder de vloerbedekking zit glaswol, die doorweek is.
En idd de vloer is op 2 plaatsen doorgeroest.

Planning;
Vloer maken
Nw mattenset
Voorbank weer verstelbaar maken.
Impco model E lekvrij maken ( koelvloeistof?)
Daarna alles in orde maken voor een APK
Last edited by Cadi 68 coupe on Thu Feb 26, 2015 7:55 pm, edited 3 times in total.
Ronald50
Posts: 292
Joined: Sat Dec 07, 2013 8:22 pm

Re: Cadillac coupe de Ville 1968

Post by Ronald50 »

Welkom, een een paar foto's zou wel leuk zijn om te zien waar je het over hebt ;)
Cadi 68 coupe
Posts: 2
Joined: Thu Feb 26, 2015 7:02 pm

Re: Cadillac coupe de Ville 1968

Post by Cadi 68 coupe »

Ronald50 wrote:Welkom, een een paar foto's zou wel leuk zijn om te zien waar je het over hebt ;)
Ik weet nog niet hoe dat gaat :oops: :oops:
ChevyKo
Posts: 1569
Joined: Tue Dec 07, 2004 2:52 pm

Re: Cadillac coupe de Ville 1968

Post by ChevyKo »

Welkom en ja, ik ben ook wel nieuwsgierig naar de foto`s van je aanwinst.

Mooi man, zo`n 68er, lekkere grote sloep :thumbs:

Twee jaar stilstaan is niet zo`n ramp, maar in de buitenlucht èn in NL...oeiiii.... sneller kunnen ze bijna niet achteruit gaan
caddy1973
Posts: 61
Joined: Sat Nov 03, 2012 3:02 pm

Re: Cadillac coupe de Ville 1968

Post by caddy1973 »

gefeliciteerd met je aankoop, zijn mooie wagens!

de lekke benzineslang zat zeker vooraan met die rare bocht erin. tip, vervang gelijk alle benzineslangen want de rest zal niet heel veel beter zijn dan de slang die je nu vervangen hebt. ik heb zelf een 73er gehad en had de ene na de andere slang lek.

heb je ook water staan in de kofferbak? vaak komt bij deze auto's het water binnen via de stylen langs de achterruit dat doorgeroest is onder het vinyl (mocht dat er bij jou op zitten) ook deurrubbers zijn hier vaak debet aan.


nog een tip, is de distributie al eens vervangen?? de ketting en het krukastandwiel zijn het probleem niet, die kunnen een autoleven lang mee maar de nokkenastandwiel niet. dit is een tandwiel met nylon er overheen dat na zoveel jaar flink aan het afbrokkelen is. nylon werd gebruikt om de motor stiller te krijgen.

suc6 met de klus en de apk.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Cadillac coupe de Ville 1968

Post by sjak_brak »

Welkom!
Cadi 68 coupe wrote: Impco model E lekvrij maken ( koelvloeistof?)
Het lijkt iets kleins, maar dit is wel iets dat je snel moet verhelpen! Dit kan de goede werking van de verdamper sterk beinvloeden, en kan diverse problemen veroorzaken.

Als je verdamper koelvloeistof lekt, dan zal je de achterplaat los moeten halen. Vaak breken dat meerdere schroeven af als de boel al oud is, in dat geval ontkom je bijna niet aan aanschaf van andere verdamper, omdat revisie dan vaak niet meer goed mogelijk is.

Als je ding toch openhaalt, kan je ook meteen de rest even aanpakken.

Meer info:
http://www.sjakbrak.com/?p=24
Post Reply