'68 Chevy C10

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: '68 Chevy C10

Post by watahyahknow »

ik heb hier eens naar gekeken en kreeg te horen dat de spoorbreedte niet ging werken , een eerdere chevy truck werkt wel met de jaguar voorophanging , die is smaller
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: '68 Chevy C10

Post by Streetrod »

Breedte is toch makkelijk aan te passen, je zaagt hem gewoon in het midden door, verbrede of versmallen het midden stuk. De buitenste armen van de rack n pinion pas je daar weer op aan, en een stabilisator stang zijn er genoeg van daar is wel een andere die past of past hem ook aan. Komende maand ben ik hier druk mee updat mijn project ook wel (dodge coronet 57)
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: '68 Chevy C10

Post by watahyahknow »

dan heb je een ander rack and pinion nodig
het scharnierpunt tussen het stuur rack en de spoorstangen moet ongeveer gelijk liggen met die van de draagarmen anders krijg je bumpsteer
als het jaguar draagframe goed in het frame van je coronet past kun je wel andere wijdere draagarmen laten maken en de spoorstangen verlengen , dan veranderd dat scharnierpunt niet
heb je al eens een ford crown vic suspension opgemeten die schijnt ook veel gebruikt te worden , heeft ook rack and pinion
Image
draagframe is gietalluminium dus als die niet past hoef je het niet eens te proberen
SuperSport
Posts: 1163
Joined: Sat Jan 30, 2010 8:31 pm

Re: '68 Chevy C10

Post by SuperSport »

Weer Een aantal updates: we hebben de deuren en spatborden weggebracht te stralen om deze vervolgens plaatwerk technies in orde te kunnen maken. Verwachting is dat er nog wel wat te voorschijn gaat komen. Er was veel onnodig plamuur gebruikt dus ben benieuwd. Zelf vandaag de scharnieren gezandstraald en vervolgens de grill en deurscharnieren in de grondverf


Ff een constructie genouwd met trappen haha
Image

De grill was redelijk netjes hier en daar voor het fijne geplamuurd.
Image

Grill na 5 lagen ondergrond, om straks helemaal afgeblokt te kunnen worden.
Image
Image

De scharnieren voor en na
Image
Image

Nu weer de focus op de cabine :cool:
SuperSport
Posts: 1163
Joined: Sat Jan 30, 2010 8:31 pm

Re: '68 Chevy C10

Post by SuperSport »

Weer wat gedaan:
Image
Image

Mijn steun en toeverlaat :lol:
Image

In de epoxy gezet blokken en her en der nog wat plamuren. En dan weer grondverf
Image

Nu de bodem stralen en in de epoxy, afkitten en dan weer wat ondergrond, vervolgens underbody coating erover heen.
SuperSport
Posts: 1163
Joined: Sat Jan 30, 2010 8:31 pm

Re: '68 Chevy C10

Post by SuperSport »

Ff geleden dat ik wat gepost heb maar we hebben absoluut niet stil gezeten. Er is vooral veel las werk gedaan en eigenlijk gaan we snel naar het vervolg stadium van het strak maken. Alle onderdelen van lmc truck zijn binnen waaronder alle benodigdheden voor het shortbed bakje. Ook hebben we gekozen om zowel voor als de achterkant een rolpan te gaan gebruiken. Ook komt er een cowl induction hood op. Hier wat foto's ook alweer oud eigenlijk...
Image
Image
Image
Image

Ik heb er een complete kop van een 68 er bijgekocht zodat ik de beste kan uitzoeken, andere kop komt straks weer in de verkoop. Voor het chassis hebben we onder andere het plan om airride eronder te bouwen, maar dit kan nog veranderen. Tot zover
SuperSport
Posts: 1163
Joined: Sat Jan 30, 2010 8:31 pm

Re: '68 Chevy C10

Post by SuperSport »

Test fitting :cool:

Image
Image
Image
Werner
Posts: 23
Joined: Thu Mar 24, 2011 1:22 am

Re: '68 Chevy C10

Post by Werner »

Ziet er goed uit Ate! :thumbs:
Jullie hebben ook een lekkere werkruimte zo te zien :smoke:
SuperSport
Posts: 1163
Joined: Sat Jan 30, 2010 8:31 pm

Re: '68 Chevy C10

Post by SuperSport »

Hey werner bedankt, ja lekkere werkruimte dat scheelt de helft.
SuperSport
Posts: 1163
Joined: Sat Jan 30, 2010 8:31 pm

Re: '68 Chevy C10

Post by SuperSport »

Begonnen met het strakmaken van de voordeuren. Beide kanten zijn er nieuwe stukken ingelast dus ff bij plamuren voor de perfectie. Spiegel gaten dicht gelast hier komen speciale spiegels op.
Image

Foto van de spiegels, geïnspireerd door de pro touring scene gaan we er een soort race truck van maken.
Image

Voor het interieur hebben we lang getwijfeld wat we zouden doen, een bank voor de handigheid of toch kuipstoelen, nou ja dit is het geworden.
Image

Was het weer voor eerst, nu schuren en schuren en nog eens schuren
SuperSport
Posts: 1163
Joined: Sat Jan 30, 2010 8:31 pm

Re: '68 Chevy C10

Post by SuperSport »

Weer een paar vorderingen met de pickup. Al het laswerk is klaar dus kan me nu volledig richten op het strakmaken van de cabine. Hier wat foto's van de vorderingen

Binnenkant helemaal kaal gehaald door stralen en schuren.
Image
Image

Waarna vervolgens een laag epoxy primer
Image
Image

Volgende project was het dak, ik kocht de auto al volledig in primer alleen ik had geen vertrouwen in de methodes van de vorige eigenaar en heb besloten alle laklagen te verwijderen. Gelukkig, want er was gewoon over de oude laag heen gespoten welke hier en daar los lag en slecht geschuurd was. Ook kwam hier en daar een roestplekje eronder weg, dus dat allemaal gestraald en geschuurd met dit als resultaat.
Image
Image

En dit houd me nog bezig, ben begonnen bij het schutbord met strakmaken
Image

Was het weer voor eerst
rednas
Posts: 172
Joined: Fri Nov 10, 2006 9:02 am

Re: '68 Chevy C10

Post by rednas »

Mooi project! ziet er netjes uit zo.
Goede beslissing om het zo grondig te doen, als je ziet hoe sommige mensen hun auto "restaureren" :(
SuperSport
Posts: 1163
Joined: Sat Jan 30, 2010 8:31 pm

Re: '68 Chevy C10

Post by SuperSport »

Some cosmetic surgery in progress...

Image
Image
Image
Image
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: '68 Chevy C10

Post by Martin71RS »

:cool: :cool:
Post Reply