'68 Chevy C10

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
SuperSport
Posts: 1163
Joined: Sat Jan 30, 2010 8:31 pm

Re: '68 Chevy C10

Post by SuperSport »

Restauraties, reparaties en veranderingen aan voertuigen kunnen zo ingrijpend zijn dat er 'nieuwe voertuigen’ ontstaan. De RDW moet deze voertuigen dan technisch onderzoeken en de identiteit vaststellen. Dat heeft mogelijk gevolgen voor het afgeven van een kentekenbewijs. In dit artikel leest u de informatie over restaureren/repareren van uw voertuig en wat u moet doen, zodat u na de werkzaamheden weer een geldig kenteken bij uw voertuig kunt krijgen.

Identiteit van voertuig
Elk compleet voertuig heeft een eigen identiteit, vastgelegd in het voertuig identificatienummer (VIN). Een andere benaming voor het VIN is chassisnummer of framenummer. De onderdelen van dat voertuig maken deel uit van deze identiteit. Verwijdert u onderdelen en voegt u onderdelen van een ander voertuig toe, dan kan dit gevolgen hebben voor de identiteit van het voertuig. Hierdoor kan het gebeuren dat het voertuig na goedkeuring een nieuw VIN en een nieuw kenteken krijgt .

Motorwijziging
Als u één van de onderstaande wijzigingen aan de motor van een voertuig met Nederlands kenteken aanbrengt, dan moet de RDW het voertuig individueel goedkeuren.

Het gaat om de wijziging van:

de motorcode of het motortype;
het aantal cilinders;
de cilinderinhoud;
de brandstofsoort, zoals van benzine naar diesel of de wijziging naar elektrische aandrijving;
het vermogen van een motor, driewielige motorrijtuig en bromfiets;
het vermogen van andere voertuigen, als dit meer dan 20 % afwijkt van de oorspronkelijke waarde zoals in kentekenregister geregistreerd.

Historisch voertuig
Bij restauratie van een historisch voertuig (oldtimer) staat de originaliteit van het gerestaureerde voertuig voorop. Kan een van de hoofdonderdelen niet meer worden hersteld en gebruikt u hoofdonderdelen van soortgelijke voertuigen, dan is het mogelijk om de oorspronkelijke identiteit (en kenteken) van uw voertuig te behouden. Voorwaarde is wel dat het samengestelde voertuig tenminste bestaat uit:
het oude chassisraam of frame, de oude semi-dragende bodemplaat of de oude zelfdragende carrosserie of;
een nieuw, door de oorspronkelijke voertuigfabrikant vervaardigd vervangend frame, chassisraam, semi-dragende bodemplaat of carrosserie, dan wel een volgens de oorspronkelijke fabrieks-specificaties door derden vervaardigd exemplaar, als een origineel exemplaar niet meer wordt gemaakt en niet meer verkrijgbaar is en;
een aandrijflijn, bestaande uit de motor, versnellingsbak en assen van hetzelfde model en type als van het oorspronkelijke voertuig en;
een carrosserie van hetzelfde model en type als het oorspronkelijke voertuig bij voertuigen met een zelfdragend chassis of semi-dragende bodemplaat.
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: '68 Chevy C10

Post by watahyahknow »

je kan ermee wegkomen als je alleen de motor en bak veranderd en dit op kenteken laat zetten
dat is minder dan 1/3e van het voertuig en veranderd de identiteit niet
eigenlijk zou ik dat alleen doen als de truck origineel als lijn 6 staat geregistreerd en of nog niet op nederlands kenteken staat
veranderingen aan het frame ophanging wielen en remmen kun je beter mee wachten tot na de rdw keuring
ik zou papieren van "de donor" waar de motor uit komt met de specificaties zoals aantal pk en cilinder inhoud bij de hand houden ter inzage zodat ze niet meteen denken dat de motor uit een gestolen auto komt of zo , waarschijnlijk worden die donor papieren na de keuring ingetrokken door de rdw en de donor uit het register geschreven
(ik zou deze info trouwens van een 4.8 liter LS motor halen zodat je hopelijk niet een aantal procent boven het standaard vermogen uitkomt en je naar lelystad moet voor een rijwaardigheidstest wat een aardig beetje meer geld kost )
de apk kijkt alleen of een auto of in dit geval truckje technies veilig is en de pliesie kijkt bij technies onderzoek hoofdzakelijk of het aantal cylinders en het framenummer klopt
SuperSport
Posts: 1163
Joined: Sat Jan 30, 2010 8:31 pm

Re: '68 Chevy C10

Post by SuperSport »

Bedankt voor het advies!
SuperSport
Posts: 1163
Joined: Sat Jan 30, 2010 8:31 pm

Re: '68 Chevy C10

Post by SuperSport »

Tijdje niks gepost maar in positieve zin, er is al weer wat progressie in de c10. We zijn begonnen met het lassen en strak maken van de cabine. Ook hebben we de ontbrekende onderdelen besteld waaronder een shortbed conversion kit, doordat er weinig shortbeds te koop zijn hebben we alle losse delen maar nieuw besteld, en zo een goedkoop en nieuw bakje samengesteld. Grootste verandering in het project is de eigenaar, mijn vader die al eerder een pickup heeft gehad wou de impala wel kwijt aan mij en hij wou zelf de pickup wel afmaken, dat hoef je mij niet twee 2x te zeggen.... Dus ik heb de impala overgenomen en wij gaan samen dit pickupje voor hem klaarmaken. Plannen blijven ongewijzigd alleen het frame gaan we op een later moment modificeren. Voor ons nog ff de vraag of dit airride wordt of bolt on corvette onderstel componenten. Eerst maar v8 op kenteken zien te krijgen, we hebben er nu een 283 v8 die later plaats gaat maken voor een dikkere motor. Dit was het weer voor eerst...

Image
Image
Image
Image
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: '68 Chevy C10

Post by Ranch73 »

:thumbs: :thumbs:
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: '68 Chevy C10

Post by watahyahknow »

als hij de truck dagelijks gaat gebruiken zou ik voor corvette spul gaan , als een airbag gaat lekken of klapt sta je meteen langs de weg

porterbuild maakte vroegah dropmembers en achterophanging waar je spullen van een eeeeh geloof c4 corvette aan vast schroefde
Image
Image
tis niet goedkoop maar wel erg mooi spull
nathan doet altijd goed zn best om het spull makkelijk monteerbaar te maken meestal zonder lassen
SuperSport
Posts: 1163
Joined: Sat Jan 30, 2010 8:31 pm

Re: '68 Chevy C10

Post by SuperSport »

Dat ziet er goed uit op de foto, roadstershop heeft nu ook bolt on paketten niks lassen, porterbuild had ik nog nooit van gehoord ga hier ook ff naar kijken, bedankt voor het meedenken.
kruiwagen
Posts: 518
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:48 pm

Re: '68 Chevy C10

Post by kruiwagen »

Hoi, leuk project. Porterbuild maakt al een tijd hele mooie ifs paketten. Je kan ook eens kijken bij Nolimmit en Scottshotrods, die hebben ook mooie pakketten.

Gr Henk
SuperSport
Posts: 1163
Joined: Sat Jan 30, 2010 8:31 pm

Re: '68 Chevy C10

Post by SuperSport »

Ik ga me eens goed verdiepen zijn heel veel producten op de markt, bolt on zou voor ons het meest ideale zijn, in de toekomst zouden we graag een ls1 inbouwen. Iemand ervaring hiermee?
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: '68 Chevy C10

Post by watahyahknow »

ik heb een porterbuild crossmember liggen met strongarm draagarmen omgebouwd voor 1 ton spindles
ben indertijd bij hem op de zaak geweest in arizona , erg vriendelijke man en een ace lasser
SuperSport
Posts: 1163
Joined: Sat Jan 30, 2010 8:31 pm

Re: '68 Chevy C10

Post by SuperSport »

Heb ff wat werk van m opgezocht dat ziet er verdraaid goed uit
SuperSport
Posts: 1163
Joined: Sat Jan 30, 2010 8:31 pm

Re: '68 Chevy C10

Post by SuperSport »

Weer heel wat gedaan, lekker zon vakantie :D begonnen met kaalhalen, raar werk maar snel resultaat en dat werkt ontzettend lekker zeg maar. Ik had de pickup gekocht en er was al veel aan gedaan, maar niet op de manier. Veel gekit en over roest heen gespoten. Met het idee je doet het maar 1 x goed alles kaal gehaald. Komende week met een mobiele straalkast aan de slag voor de onbereikbare gedeeltes, dan nog een aantal gaten dicht lassen en dan alles afkitten en in de ondergrond zetten.

Image
Image

Voor het kitten ben ik opzoek naar een strijkit in spuit, heeft iemand hier een betrouwbaar product voor waar je goeie ervaring mee heeft.
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: '68 Chevy C10

Post by watahyahknow »

ik denk dat je iets op het 3M website moet gaan zoeken
wat ik indertijd bij "a jaguar is born " serie heb gezien is dat ze de kitnaad legden en daarna alles in de openingen en spleten drukten met een stevige ronde kwast
Image
Image
of je koop een pot en giet het in een oude kittube
Image
SuperSport
Posts: 1163
Joined: Sat Jan 30, 2010 8:31 pm

Re: '68 Chevy C10

Post by SuperSport »

Er zijn weer wat kleine vorderingen. Bezig geweest met het strakmaken van dorpel die is weer strak :cool:
Image

De auto is in handen geweest van een boot bouwer, alles is dicht gesmeerd met kit en teer haha, alles er maar af, vandaag beginnetje gemaakt iemand een tip voor de moeilijk bereikbare delen,
Image

Nog wat leuke dingentjes besteld, we gaan voor een clean look onder de kap.
Image
Image

Was het weer voor nu.
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: '68 Chevy C10

Post by Streetrod »

Heel leuk project. Voor een voor front kun je ook een jaguar xj6 of 12 nemen dat werkt ook heel goed heb je gelijk rack n pinion en 4 post remklauwen. Voordeel is dat het betaalbaar is en een jaguar heeft zijn eigen al bewezen, gewicht doen ze ook niet onder een amerikaan. Ik ga het ook gebruiken. Voor info over een LS1 kun je ook eens hier kijken http://ls1tech.com/
Post Reply