1964 Chevy Chevelle

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
lordstylo
Posts: 2
Joined: Wed May 27, 2015 3:46 pm

1964 Chevy Chevelle

Post by lordstylo »

hoi iedereen,

Nieuw hier op het forum, ik ben al enkele weken aan het mee gluren, ben al langer gek van amerikaanse wagens, maar sinds kort is die droom werkelijkheid geworden toen een goede kennis van me zijn wagen verkocht, na 10jaar in zijn bezit te zijn ben ik nu de trotse eigenaar van deze Chevelle Malibu 2dr coupe, stralend wit met KNAL rood interieur :)

De wagen is oorspronkelijk gebouwd in Antwerpen bij GM en is dus een authentieke belgische wagen, tot vorig jaar was hij ingeschreven als dagelijks gebruik (deed werkelijk 800km/jaar) en ging dus jaarlijks naar de Belgische autokeuring waar nooit problemen zijn vastgesteld. Nu bij overname door mij toch maar oldtimer keuring genomen :)

Wagen is een 230 en dus 6 in lijn 3 bak met de doorlopende zitbank vooraan, rijd erg soepel en heeft een 60.000 echte km's op de teller, verder is hij vrij origineel, schokdempers voor vernieuwd, nieuwe remmen rondom en gewoon technisch in erg goede staat. starte na 5 maand stilstand van de 2e poging, rijd als een trein (geen erg rappe maar goed :D), lak werk ziet er piekfijn uit, alles staat op het eerste zicht staalhard, en chroom is in erg goede staat.
Wat werkt niet: benzine meter en sigarettenaansteker :D

Swat, plaatjes vullen gaatjes:


Image
Image


To Do lijstje,

ik weet het niet, een mens droomt uiteraard van dikke V8 of zelf een LS swap, ridetech ophanging, al die lelijke sierlijsten eraf en zeker die gouden biesjes, rushforth velgen, leuk custom interieur etc. etc. maar dat is voor later ( en dan vooral de portefeuille van later :D )

Grote vraag is, is deze wagen het wel waard om er dergelijke kosten in te steken, of gaat hij meer waard blijven zonder er aan te rommelen, het is een tof model, maar tis ook geen first gen camaro natuurlijk, langs de andere kant, tis ook geen SS of iets ultra zeldzaam natuurlijk :D


Realistische to do:

* Radio proberen slim krijgen, iets inbouwen in handschoenkastje of onder zetels of....
* Kuisen onder de kap (luchtfilterkap vervangen, isolatiemouse vervangen, wat leidingen vervangen)
* Gordels plaatsen :( :( :(

Ik heb de wagen gekocht zodat ik eindelijk eens zondagse ritjes met de vrouw kan gaan doen, ben al vele jaren bezig met het restaureren van moto's maar daar is ze geen fan van, ik dacht zo een amerikaan, graaf, nu heeft ze een probleem met het ontbreken van gordels :thumbs: Iemand een idee om er op een deftige manier gordels (en dan denk ik aan 3-punt) in te krijgen zonder de boel qua uitzicht te verprutsen?

Aangezien het mijn aller eerste project is zijn alle tips welkom, ik weet er NIKS van, ondertussen al net wat online en op papier aan het bij lezen + ik ben wel een beetje handig, we zien wel waar we komen :)

Groetjes Stijn
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: 1964 Chevy Chevelle

Post by sjak_brak »

Welkom!

Mbt customizen/V8-swap etc: je ziet (financieel) niets terug van je investering als je later de wagen wilt verkopen. Als kosten/baten-analyse meeweegt, dan lekker zo laten, zeker aangezien deze in (zo te zien) nette (redlijk) originele staat is.

Die sierlijsten pinstripes etc vind ik juist goed staan op deze wagen, als je dat weghaalt dan wordt het een matte vlakke verschijning lijkt me.
guido
Posts: 156
Joined: Fri Jun 26, 2009 9:23 pm

Re: 1964 Chevy Chevelle

Post by guido »

welkom,

Zo te zien ben je vergeten toelating te vragen op de keuring voor een kleine nr plaat. ;)

Ik zou hem compleet origineel houden.
Je vind niet elke dag een compleet originele antwerp's gebouwde chevelle met die km stand.

mvg guy
pitte
Posts: 136
Joined: Mon Sep 19, 2011 10:25 pm

Re: 1964 Chevy Chevelle

Post by pitte »

gordels:gemakkelijkst is om een heupgordel te plaatse,gewoon door de vloer en met grote rondsels vastzetten,.
3punts in je wagen zal moeilijk worden.
pitte
Posts: 136
Joined: Mon Sep 19, 2011 10:25 pm

Re: 1964 Chevy Chevelle

Post by pitte »

ow ,wagen gewoon zo laten zowel motorisch als cosmetisch,V8: zuipt meer en een goeie 6 rijd even vlot,

velgjes hebben al een kleurtje ,mss wat lager zetten ,maar in feite gewoon zo laten ,bij latere verkoop brengt dat waarschijnlijk niet meer op als je al die dingen wil doen.

ik vind ook dat de wagen er zo goed uit ziet ,als je alles zal wegnemen ,hmmmm
pitte
Posts: 136
Joined: Mon Sep 19, 2011 10:25 pm

Re: 1964 Chevy Chevelle

Post by pitte »

owja,proficiat met je aankoop :-),,mooie wagen
smokey
Posts: 5125
Joined: Wed Apr 14, 2004 8:42 pm

Re: 1964 Chevy Chevelle

Post by smokey »

Mooie auto! Persoonlijk zou ik niets veranderen wat niet onomkeerbaar is. Ze zijn maar een keer orgineel en zo vaak zie je dit soort auto's niet. Zeker niet in orginele staat, omdat 51 jaar en tientallen eigenaren later auto's vaak zijn aangepast naar al die eigenaren hun smaak. Ik zie meer Camaros en Mustangs op meetings dan Chevelles...ook hier in de u.s.a. Orginele auto's zijn ook meer waardevast dan "customized" .
lordstylo
Posts: 2
Joined: Wed May 27, 2015 3:46 pm

Re: 1964 Chevy Chevelle

Post by lordstylo »

hey iedereen,

bedankt voor de reacties, het is niet de bedoeling om er een meer waarde uit te halen, voor de moment is er geen haar op men hoofd die eraan denkt ze te verkopen :D, Het is meer voor mezelf dat ik een excuus zoek om ze meer naar men zin te zetten denk ik :D

@guido,
ja idd een beetje vergeten vragen voor die kleinere plaat, keuring voor verkoop was reeds gedaan door de vorige eigenaar, ik had er écht geen rekening mee gehouden dat die nieuwe platen zooo groot zijn :D

Na wat zoek en denk werk ga ik gewoon voor de heup gordels gaan, 3 punts gaat te intensief zijn, beetje op internet zitten zoeken en gordels uit een 1965 chevelle in de correcte rode kleur besteld, kwestie van geen stijl breuk te doen hé,

Ondertussen al wat meer mee gereden en ik mis een radio, daar zijn we dan maar al aan begonnen, samen met de zoektocht naar een leuk setje velgen en hééél mss een 2inch drop vooraan en 1inch achteraan we zien wel waar we uitkomen :D

groeten
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: 1964 Chevy Chevelle

Post by SRB12 »

Kan je niet gewoon kleine platen erop kopen?
Heb ik ook. Officieel moet ik ook van die grote platen hebben. Als ik de keuring niet haal om die reden zet ik eventjes de groten er weer op, maar vaak genoeg kijken ze daar niet eens naar.
pitte
Posts: 136
Joined: Mon Sep 19, 2011 10:25 pm

Re: 1964 Chevy Chevelle

Post by pitte »

vian lin.be kun je nummerplaten bestellen op kleinere maat
Post Reply