zo..een kenner heeft naar de auto gekeken en vond het een prima auto.
Belangrijkste is dus nu om eerst de motor aan de praat te krijgen.
De motor heeft lang stilgestaan en kun je dus niet zomaar starten.
Eerst nieuwe olie'en erin...stap voor stap dan verder.
Ik weet de stappen niet en laat dit liever door een 'mannetje' doen.
De motor is er in 2002 nieuw ingegaan, dus ik heb er vertrouwen in.
De body zag er nog goed uit, 80% a 90% in orde.
Ik moet even naar de zijkant van het achterraam kijken, want daar zag hij iets van roest.
Dus ik ga het raam eraf halen (hoe weet ik nog niet, maar zal vast ergens uitgelegd staan) en lezen hoe en waarmee ik ga schuren en behandelen
(kaal schuren ? waarmee? grondverf ? welke ? etc etc etc)
Verder heb ik een werkbank, mdf plaat voor gereedschap en planken met plastic bakken gekocht.
De stalling uitgeblazen kwa stof met een compressor en wat plastic kappen(bv: armsteunen achter) meegenomen naar huis om schoon te maken.
Plastic moet ik hier en daar lijmen..zal 2 componenten lijm gebruiken, misschien zijn die zelfs in zwart te krijgen.
De kleur van plastic is wat flets....misschien es kijken hoe ik die kleur weer terug kan krijgen. Zwart weer goed zwart wordt.
Misschien bepaalde onderdelen opnieuw spuiten, hoe moeilijk kan dat zijn.
Verder de banken eruit gehaald en nu dus een hele lege auto.
De bodem ziet er goed uit, alleen een gaatje bij bestuurderskant, dus ik heb zojuist een lasser gemaild die ooit voor een leuke prijs mijn motor uitlaat had gemaakt.
Ik laat ook wat ijzeren zaken opnieuw vernissen (? heet dat zo?) en de banden coaten (heet dat ook zo?).
Sowieso andere banden erop, want het rubber vertrouw ik niet meer.
De motor is erg stoffig en ik zou graag deze, als hij het weer doet) willen schoonmaken.
Geen idee hoe, maar moet ik ook weer es opzoeken.
Ga ik namelijk dingen loshalen en op de werktafel rustig poetsen of is dat af te raden?
Waarmee poets ik het en tot hoever mag je gaan ermee...iets kan wel mooi glimmen, maar moet misschien juist vettig blijven.
Gereedschap van thuis meegenomen, maar de auto is amerikaans, die die kenner zei dat veel sleutels niet zullen passen.
Een rijdende kar met gereedschap was een handig tip zei hij (waar koop ik die ?) en goed licht.
Ik zou een rijdend lamp wel prettig vinden, eens zoeken.
Op sites gezien wat de prijzen zijn van de auto onderdelen.
Ppffffff...
Wel fijn dat alles nog te koop is , maar ik ga heeel veel hergebruiken en repareren weet ik al.
Eerst rijdend maken, body laten spuiten en dan interieur.
Druk druk druk