Page 19 of 26
Re: Oldsmobile cutlass s coupe '71
Posted: Fri May 12, 2017 10:06 pm
by wildemansi
Oude draagarm.
Schijnt echt een kl#te klus te zijn om hiervoor eerst die vering ertussenuit te halen:
Rubbers echt aan vervanging toe:
Gepoetst:
Beschermlaag en onderdelen eraan vastmaken. Mooi resultaat zeg
En weer op z'n plek:
Re: Oldsmobile cutlass s coupe '71
Posted: Fri May 12, 2017 10:12 pm
by wildemansi
Vervangen:
Poetsen:
Re: Oldsmobile cutlass s coupe '71
Posted: Fri May 12, 2017 10:14 pm
by wildemansi
Re: Oldsmobile cutlass s coupe '71
Posted: Fri May 12, 2017 10:34 pm
by wildemansi
Re: Oldsmobile cutlass s coupe '71
Posted: Fri May 12, 2017 10:43 pm
by wildemansi
Er is weer hard gewerkt aan de auto, met een mooi resultaat!
Ga er snel weer heen om het van dichtbij te bewonderen
Re: Oldsmobile cutlass s coupe '71
Posted: Sat May 13, 2017 11:32 am
by sjak_brak
Werk aan de ophanging wordt vaak onderschat, veel mensen focussen alleen op lak en motor.
Maar de inspanning aan de ophanging is wel wat het meest loont als je straks weer gaat rijden
Re: Oldsmobile cutlass s coupe '71
Posted: Sat May 13, 2017 12:20 pm
by Wilf
In orde van belangrijkheid ga ik uit van:
1. Banden
2. Remmen
3. Ophanging
De rest volgt daarna wel. Liever dat een auto veilig kan remmen dan dat hij hard kan.
Mooi om te zien dat deze auto straks weer zal rijden zoals het hoort (danwel beter)
Re: Oldsmobile cutlass s coupe '71
Posted: Sat May 13, 2017 7:31 pm
by wildemansi
sjak_brak wrote: ↑Sat May 13, 2017 11:32 am
Werk aan de ophanging wordt vaak onderschat, veel mensen focussen alleen op lak en motor.
Maar de inspanning aan de ophanging is wel wat het meest loont als je straks weer gaat rijden
Klopt, zoals je ziet, proberen we al vanaf begin zoveel mogelijk mee te nemen.
Ik zit echt niet lekker in een auto die er van buiten leuk uitziet, maar waar eigenlijk nog zoveel aan gedaan moet worden.
Zo ben ik niet, gewoon meteen goed doen, heb je er later geen omkijken meer naar.
Meest loont? Ok, goed dat hier dan ook veel tijd aan is besteed dus. Mooi
Re: Oldsmobile cutlass s coupe '71
Posted: Sat May 13, 2017 7:40 pm
by wildemansi
Wilf wrote: ↑Sat May 13, 2017 12:20 pm
In orde van belangrijkheid ga ik uit van:
1. Banden
2. Remmen
3. Ophanging
De rest volgt daarna wel. Liever dat een auto veilig kan remmen dan dat hij hard kan.
Mooi om te zien dat deze auto straks weer zal rijden zoals het hoort (danwel beter)
Deze monteur weet wat hij doet, dus dat zit wel goed. De foto's staan niet echt in een volgorde ofzo.
Jaa, veiligheid is belangrijkste, anders is het genieten van korte duur.
Het is niet alleen een zware auto (tegen de 2 ton ofzo) dat gestopt moet worden, maar is ook nog zwart....dus ook niet echt de opvallendste kleur
Bedankt, ja hij krijgt een mooi 2e leventje
Re: Oldsmobile cutlass s coupe '71
Posted: Sat May 13, 2017 7:42 pm
by wildemansi
Re: Oldsmobile cutlass s coupe '71
Posted: Sat May 13, 2017 8:48 pm
by mercury1970
Die monteur werkt die op uur tarief ?
Re: Oldsmobile cutlass s coupe '71
Posted: Sat May 13, 2017 9:18 pm
by wildemansi
mercury1970 wrote: ↑Sat May 13, 2017 8:48 pm
Die monteur werkt die op uur tarief ?
Vooraf een vaste prijs afgesproken met hem.
Re: Oldsmobile cutlass s coupe '71
Posted: Sun May 14, 2017 6:24 pm
by mercury1970
Dat is slim van je !
Re: Oldsmobile cutlass s coupe '71
Posted: Mon May 15, 2017 7:00 pm
by wildemansi
Er zijn ook genoeg onvoorziene zaken waar je gewoon extra voor betaald, da's logisch.
Soms zie je namelijk pas bij het losdraaien dat er meer aan de hand is.
Re: Oldsmobile cutlass s coupe '71
Posted: Mon May 15, 2017 7:06 pm
by wildemansi
Het uitlaatsysteem zit er alweer onder hoor.
Het viel niet mee, vertelde hij. Het zijn toch soms rare bochten en hier en daar, je moet voldoende ruimte overhouden op bepaalde plaatsen, het laswerk natuurlijk, maar uiteindelijk gelukt!
Nog even kijken wat ik met deze uiteinden wil doen. Iets van chromen pijpjes ofzo: