GESTOPT :(( 1979 Monte Carlo

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
rednas
Posts: 172
Joined: Fri Nov 10, 2006 9:02 am

GESTOPT :(( 1979 Monte Carlo

Post by rednas »

Sinds gisteren staat hier weer een Amerikaan voor de deur, heb een Chevrolet Monte Carlo uit 1979 gekocht :)

Image

Mooie, harde auto met wat kleine klusjes. De auto komt oorspronkelijk uit Zwitserland maar is in 2012 naar NL gekomen.

Meteen de eerste verbetering gedaan (bumper trim) :D

Van dit:
Image
Naar:
Image

Die van de voorkant ligt in de kofferbak en zal ik binnenkort ook even doen.

De klusjes voor de komende tijd:
DONE - raam bestuurderskant gaat niet open
- motor loopt stationair onrustig en start koud wat moeizaam -> Carb afstelling?
- remblokken bijna op
- ventilator doet het niet
- de KM teller doet het niet
- de toeter doet het niet
- de uitlaat maakt te weinig geluid :P
DONE - luchtfilterhuis spuiten
- kleppendeksels spuiten

Ben ook al meteen op zoek naar wat onderdelen:
BINNEN- remblokken voor (Parts 'n Stuff?)
BINNEN- oliefilter (Parts 'n Stuff?)
BINNEN - workshop manual
BINNEN- nieuwe audio
- lakstift en spuitbus in de goede kleur voor wat bijwerk klusjes

Verwacht geen dagelijkse updates hier maar als ik wat aan de auto doe (maar vooral als ik vragen heb :P) zal ik hier foto's plaatsen voor de liefhebber :thumbs:
Last edited by rednas on Fri Jan 25, 2019 2:51 pm, edited 8 times in total.
rednas
Posts: 172
Joined: Fri Nov 10, 2006 9:02 am

Re: 1979 Monte Carlo

Post by rednas »

O ja, lagen ook nog wat extra goodies in de kofferbak waarvan ik nog even moet kijken wat ik er mee kan/wil

Image

Beetje crappy foto maar zal binnenkort ff wat betere maken.

Gezien de flow van de kop van de 305 en de boring/slag verhouding vraag ik me af of er echt winst te behalen valt met dit soort spul, iemand een idee?

Die kleppendeksels zijn niet mijn smaak en bovendien mist er 1 van die "doppen" :(

De originele radio komt er misschien ook in terug, bouw ik een modernere in het dashboard kastje oid.
Pavement Pounder
Posts: 7962
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: 1979 Monte Carlo

Post by Pavement Pounder »

Je kan moderne radio kopen die lijkt op de oude dus ook met draaiknoppen maar wel met cd en usb etc.
Van die kleppendeksel waar je 1 dop mist daar hoort de pvc valve in die naar je luchtfilter gaat.
rednas
Posts: 172
Joined: Fri Nov 10, 2006 9:02 am

Re: 1979 Monte Carlo

Post by rednas »

Pavement Pounder wrote:Je kan moderne radio kopen die lijkt op de oude dus ook met draaiknoppen maar wel met cd en usb etc.
Van die kleppendeksel waar je 1 dop mist daar hoort de pvc valve in die naar je luchtfilter gaat.
Thanks, dat soort reacties heb ik wat aan :)
heb nog een hoop te leren.. :o

Ga even op zoek naar zo'n radio! En een nieuw setje 6x9 speakers, deze zijn opgeblazen..
rene74monte
Posts: 4622
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: 1979 Monte Carlo

Post by rene74monte »

kijk ook even bij rockauto , goede site met vaak heel snelle levering , alleen even oppassen als je verschillende dingen besteld , soms ligt het op een andere locatie en dan komt er soms veel transportkosten bij
https://www.rockauto.com/catalog/rafram ... 5985pd12h0
rednas
Posts: 172
Joined: Fri Nov 10, 2006 9:02 am

Re: 1979 Monte Carlo

Post by rednas »

Mooie site thanks.
Maar irritant met die aparte magazijnen inderdaad zeg. Setje remblokken $13, verzendkosten $25. Olie filter $1.39 maar 8,50 extra verzendkosten omdat het ergens anders vandaan moet komen :(
FF goed kijken nog.

/edit/ Ow mooi, een icoontje geeft aan dat het in hetzelfde magazijn ligt :) /edit/
Pavement Pounder
Posts: 7962
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: 1979 Monte Carlo

Post by Pavement Pounder »

Customautosound en iets met retro radio of zoiets.
rednas
Posts: 172
Joined: Fri Nov 10, 2006 9:02 am

Re: 1979 Monte Carlo

Post by rednas »

Cool, heb even gekeken maar die standaard modellen die ze hebben vind ik niet zoveel. Lijken erg op die Caliber retro modellen die ik via google vond voor 90 euro. Volgens mij is dat zo'n halfords merk en bovendien hebben ze maar 1 RCA, wil er eigenlijk meer.

Zoiets is ook wel interessant: http://www.casmfg.com/Secretaudio.htm
rednas
Posts: 172
Joined: Fri Nov 10, 2006 9:02 am

Re: 1979 Monte Carlo

Post by rednas »

Eerste meevallertje is ook binnen. Vandaag de deur open gemaakt om te kijken waarom het raam niet open wilde.

Image

Bleek dat het mechaniek gewoon vast zat :) Even wat gewrikt, roest weg gekrabt en alles met siliconenspray ingespoten en hij werkt weer als een zonnetje :)
Last edited by rednas on Wed Mar 16, 2016 7:03 pm, edited 4 times in total.
Bromgabber
Posts: 3056
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: 1979 Monte Carlo

Post by Bromgabber »

Kijk das een mooi klussie, dingen repareren zonder onderdelen te vervangen ;)
rednas
Posts: 172
Joined: Fri Nov 10, 2006 9:02 am

Re: 1979 Monte Carlo

Post by rednas »

Bromgabber wrote:Kijk das een mooi klussie, dingen repareren zonder onderdelen te vervangen ;)
Inderdaad :) en nog in het zonnetje ook :thumbs:
rednas
Posts: 172
Joined: Fri Nov 10, 2006 9:02 am

Re: 1979 Monte Carlo

Post by rednas »

Gisteren nog een stuk gereden en wordt dat onrustig stationair lopen wel zat :P Wat zou ik daaraan kunnen doen?

Ik herken het een beetje van de motoren waar ik aan sleutel, daar kan je makkelijk het stationair toerental wat aanpassen met een schroefje. hebben deze carbs iets soortgelijks? zo ja, hoe? waar? Denk dat het hem daarin zit.
Bromgabber
Posts: 3056
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: 1979 Monte Carlo

Post by Bromgabber »

Co en lamda enzo eens laten meten.
Anders bijstellen inderdaad, mits de carburateur voor mekaar is?
rednas
Posts: 172
Joined: Fri Nov 10, 2006 9:02 am

Re: 1979 Monte Carlo

Post by rednas »

Denk dat het bijstellen is, met een beetje gas en tijdens het rijden loopt ie heerlijk, het is echt het stationair lopen en koud starten..
Zou wel eens willen proberen het stationair toerental iets te verhogen maar kan niet goed vinden waar/hoe..
rednas
Posts: 172
Joined: Fri Nov 10, 2006 9:02 am

Re: 1979 Monte Carlo

Post by rednas »

Laatst nog even een klein klusje gedaan, het lelijke verroeste deksel van het luchtfilterhuis opnieuw gespoten met VHT lak :)
http://www.vhtlak.nl/hittebestendig/pro ... auw-sp135/

Image

Nu de rest nog fatsoeneren.. iets met een vlag en een modderschuit ;)
Last edited by rednas on Wed Mar 16, 2016 7:03 pm, edited 2 times in total.
Post Reply