Page 2 of 7

Re: 1979 Monte Carlo

Posted: Thu Sep 10, 2015 10:04 am
by Ranch73
Begin met (achterstallig ? ) Onderhoud:Nieuwe olie/filter,luchtfilter,bougies,bougiekabels,verdelerkap+rotor (!)benzinefilter.Tevens benzineslang kontroleren op scheuren c.q. vervangen.Kontroleer vacuümslangen op bevestiging en scheurtjes e.d..Ververs de remvloeistof,je wilt ook veilig tot stilstand komen na een sprint ;-)

Re: 1979 Monte Carlo

Posted: Thu Sep 10, 2015 10:58 am
by rednas
Ranch73 wrote:Begin met (achterstallig ? ) Onderhoud:Nieuwe olie/filter,luchtfilter,bougies,bougiekabels,verdelerkap+rotor (!)benzinefilter.Tevens benzineslang kontroleren op scheuren c.q. vervangen.Kontroleer vacuümslangen op bevestiging en scheurtjes e.d..Ververs de remvloeistof,je wilt ook veilig tot stilstand komen na een sprint ;-)
hahah sprint :P nog nooit met een standaard, 36 jaar oud, 305cui blok gereden? :P maar thanks :)

Remblokken zijn binnen, remvloeistof staat klaar, luchtfilter is zo goed als nieuw maar zal de rest ook even op het lijstje zetten. Moet even een dagje inplannen ervoor.

Re: 1979 Monte Carlo

Posted: Thu Sep 10, 2015 4:23 pm
by Ranch73
Mwoah sprintje dan :lol: :thumbs: Parts lekker bij rockauto halen als je meer nodig hebt,zet er ook delen op die je niet persee nodig hebt,zelfs dan veranderen de magazijn locaties ineens van diverse onderdelen ,beetje spelen beriek je een hoop. Brakke bougiekabel kan een hoop ergenis geven,gelijk alles doen ist weer frizzzzzzz

Re: 1979 Monte Carlo

Posted: Mon Feb 29, 2016 1:24 pm
by rednas
Zo, ben de auto maar alvast weer aan het afstoffen, morgen mag hij weer de weg op :P

Ben op zoek naar wat onderdelen: viewtopic.php?f=2&t=86674&p=1050142#p1050142

Wil hem zsm een beurt geven en technisch helemaal nalopen.

Het lakwerk heb ik inmiddels opgegeven en het wordt overspuiten denk ik..

Re: 1979 Monte Carlo

Posted: Sat Mar 05, 2016 11:22 am
by rene74monte
kijk al je vacuumslangen maar eens goed na , en stationair omhoog bij koude motor op de choke doe je met de stelschroef voor de fast idle cam , en zonder choke gewoon met de schroef voor de gaskleppen aan de zijkant van de carb

Re: 1979 Monte Carlo

Posted: Sat Mar 05, 2016 11:54 am
by rednas
rene74monte wrote:kijk al je vacuumslangen maar eens goed na , en stationair omhoog bij koude motor op de choke doe je met de stelschroef voor de fast idle cam , en zonder choke gewoon met de schroef voor de gaskleppen aan de zijkant van de carb
Thanks! Ga ik proberen

Re: 1979 Monte Carlo

Posted: Sat Mar 05, 2016 12:17 pm
by rene74monte
eigenlijk moet je even zien dat je een werkplaatshandboek op de kop tikt , daar staat al die zooi wel in :-)

Re: 1979 Monte Carlo

Posted: Sat Mar 05, 2016 12:41 pm
by rednas
Die heb ik :oops: maar nog niet goed bestudeerd...

Re: 1979 Monte Carlo

Posted: Sat Mar 05, 2016 3:03 pm
by rene74monte
hahaha , ja , dat kan natuurlijk ook , nou ja , zoek de fast idle cam maar eens op , dan word het wel duidelijk

Re: 1979 Monte Carlo

Posted: Sun Mar 13, 2016 9:19 am
by rednas
rene74monte wrote:hahaha , ja , dat kan natuurlijk ook , nou ja , zoek de fast idle cam maar eens op , dan word het wel duidelijk
Gisteren eindelijk gedaan en met resultaat :) hij loopt een stuk rustiger stationair. zo even kijken of de koude start ook soepeler gaat.

Ook nog even wat supplies gehaald :)
Image

Binnenkort eerst even een beurtje en dan weer verder met de motor ruimte.

Heb ook een andere pioneer radio gescored en een setje 6x9's ter vervanging van de gare speakers die er nu inzitten :lol:

Re: 1979 Monte Carlo

Posted: Sun Mar 13, 2016 11:18 am
by rene74monte
mooi werk , je moet dat soort dingen net even weten

Re: 1979 Monte Carlo

Posted: Sun Mar 13, 2016 2:36 pm
by Bromgabber
Zijn dat 2 spuitbussen met verf verwijderaar ofzo?
Zoja, werkt dat een beetje?

Re: 1979 Monte Carlo

Posted: Sun Mar 13, 2016 2:47 pm
by rednas
rene74monte wrote:mooi werk , je moet dat soort dingen net even weten
idd :thumbs:

Re: 1979 Monte Carlo

Posted: Sun Mar 13, 2016 2:51 pm
by rednas
Bromgabber wrote:Zijn dat 2 spuitbussen met verf verwijderaar ofzo?
Zoja, werkt dat een beetje?
Ja klopt VHT stripfast (http://www.mercuriustools.nl/gereedscha ... vht-sp575/).

Werkt als een trein, zelfs op poedercoating :) Enige nadeel is dat het vrij snel op is. Op twee kleppendeksels spuit je zo een bus leeg, maar dan veeg je de lak er wel zo af. Even na spoelen met water en klaar.

Voor de volledigheid: ik verkoop het spul, als je echt een objectieve mening wilt moet je even googlen.

Re: 1979 Monte Carlo

Posted: Sun Mar 13, 2016 5:40 pm
by Renev
Waarom heb je voor 20W50 gekozen???
Beter gewoon 10W40 gebruiken in een Chevy smallblock