Project Pick up c10 stepsite 1971
-
- Posts: 372
- Joined: Wed May 02, 2012 12:31 pm
Re: Project Pick up c10 stepsite 1971
mooi werk hoor
Re: Project Pick up c10 stepsite 1971
Front verwijdert.
Front meeste tectyl en lak verwijdert.
Spullen van het front gehaald en schoonmaken en ontroesten.
Spullen in de lak gezet.
Front laten stralen en in de poedercoating bij Calveen Amersfoort, ben erg tevreden.
http://www.asncalveenamersfoort.nl
Rubber flappen bij de deur na gemaakt.
Spatbord lak verwijderen met borstel.
Na veel plamuur verwijderen aan de voorkant kwam ik dit tegen, denk dat het spatbord schade heeft gehad, schijnbaar hebben ze allemaal gaatjes geboord om het spatbord makkelijker in zijn oude positie te krijgen, persoonlijk niet mijn methode, of daarna gaatjes dicht lassen, dus verwijdert en opnieuw gedaan.
En weer opbouwen met nieuw metaal
Beter zo, zonder al die gaatjes
Deuren verwijdert.
Rubbers verwijdert.
Klapraam eruit.
Onderkant deur had nog wat laswerk.
Even schoon maken.
Stuk eruit gehaald.
Nieuw stukje gemaakt.
En weer dicht gelast.
Gr Morpheus
http://www.oldtimerautosite.nl
Front meeste tectyl en lak verwijdert.
Spullen van het front gehaald en schoonmaken en ontroesten.
Spullen in de lak gezet.
Front laten stralen en in de poedercoating bij Calveen Amersfoort, ben erg tevreden.
http://www.asncalveenamersfoort.nl
Rubber flappen bij de deur na gemaakt.
Spatbord lak verwijderen met borstel.
Na veel plamuur verwijderen aan de voorkant kwam ik dit tegen, denk dat het spatbord schade heeft gehad, schijnbaar hebben ze allemaal gaatjes geboord om het spatbord makkelijker in zijn oude positie te krijgen, persoonlijk niet mijn methode, of daarna gaatjes dicht lassen, dus verwijdert en opnieuw gedaan.
En weer opbouwen met nieuw metaal
Beter zo, zonder al die gaatjes
Deuren verwijdert.
Rubbers verwijdert.
Klapraam eruit.
Onderkant deur had nog wat laswerk.
Even schoon maken.
Stuk eruit gehaald.
Nieuw stukje gemaakt.
En weer dicht gelast.
Gr Morpheus
http://www.oldtimerautosite.nl
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: Project Pick up c10 stepsite 1971
Wat doe je eigenlijk tegen de roest die onder het nieuwe stuk komt te zitten ?
Re: Project Pick up c10 stepsite 1971
Ontroesten en in de 2K primer .
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: Project Pick up c10 stepsite 1971
de gaten zijn waarschijnlijk gebruikt voor het uitdeuken met een trekhamer
meestal gebruiken ze een grote parker boren een gaatje draaien die parker er in en proberen dan de deuk naar buiten te trekken to de parker uit het gat getrokken word , dan met een bolkop hamertje de gaates weer een beetje terugdrukken en het helemaal volsmeren met bondo
klein beetje gladschuren en spuiten met een spuitbus .... klaar , zo doen ze dat in amerika (hold my beer....hey ya'll watch this)
meestal gebruiken ze een grote parker boren een gaatje draaien die parker er in en proberen dan de deuk naar buiten te trekken to de parker uit het gat getrokken word , dan met een bolkop hamertje de gaates weer een beetje terugdrukken en het helemaal volsmeren met bondo
klein beetje gladschuren en spuiten met een spuitbus .... klaar , zo doen ze dat in amerika (hold my beer....hey ya'll watch this)
Re: Project Pick up c10 stepsite 1971
Voorraam eruit gehaald.
Natuurlijk veel croky.
Nieuw metaal erin gelast
Lekker bondo smeren.
Alles weer in vorm geschuurd en gelakt.
Nog slecht stuk bij deur sponning.
eerste stukje verwijdert.
Stukje pas gemaakt.
Volgende stukje pas gemaakt.
En nog een stukje pas gemaakt.
.
Later allemaal aflassen.
Bovenkant dashboard verwijdert om opnieuw te bekleden.
Wat een priegelgekut is dat.
Dashboard schuren.
Tapijt er uit gesloopt.
Tank verwijdert.
Cabine binnenkant helemaal schuren.
Nog wat laswerk vloer cabine.
Plaatjes maken.
Gr Morpheus
http://www.oldtimerautosite.nl
Natuurlijk veel croky.
Nieuw metaal erin gelast
Lekker bondo smeren.
Alles weer in vorm geschuurd en gelakt.
Nog slecht stuk bij deur sponning.
eerste stukje verwijdert.
Stukje pas gemaakt.
Volgende stukje pas gemaakt.
En nog een stukje pas gemaakt.
.
Later allemaal aflassen.
Bovenkant dashboard verwijdert om opnieuw te bekleden.
Wat een priegelgekut is dat.
Dashboard schuren.
Tapijt er uit gesloopt.
Tank verwijdert.
Cabine binnenkant helemaal schuren.
Nog wat laswerk vloer cabine.
Plaatjes maken.
Gr Morpheus
http://www.oldtimerautosite.nl
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: Project Pick up c10 stepsite 1971
netjes hoor
ga je de tank nog verplaatsen , wat ik had begrepen is dat een blazer tank past en die zit achterin tussen het frame waar normaal het reservewiel zit
ga je de tank nog verplaatsen , wat ik had begrepen is dat een blazer tank past en die zit achterin tussen het frame waar normaal het reservewiel zit
Re: Project Pick up c10 stepsite 1971
Rolpan in de primer en lak.
Binnen spatbord opgehaald bij Calveen, laten stralen en in de epoxy.
Ziet er weer netjes uit.
Binnenkant 2 keer in de lak.
Daarna 2 keer in de bitume.
Plafond plaat verwijdert, was ook niet de mooiste meer, andere plafond plaat gemaakt en met leer beplakken.
Plaat namaken, alleen iets groter, die lijsten waren ook niet meer wat het was, dus die gebruik ik niet meer, maak de plaat dus iets groter en schroef hem op het plafond vast.
Passen en meten, gaatjes boren voor de parkers.
Gr Morpheus
http://www.oldtimerautosite.nl
Binnen spatbord opgehaald bij Calveen, laten stralen en in de epoxy.
Ziet er weer netjes uit.
Binnenkant 2 keer in de lak.
Daarna 2 keer in de bitume.
Plafond plaat verwijdert, was ook niet de mooiste meer, andere plafond plaat gemaakt en met leer beplakken.
Plaat namaken, alleen iets groter, die lijsten waren ook niet meer wat het was, dus die gebruik ik niet meer, maak de plaat dus iets groter en schroef hem op het plafond vast.
Passen en meten, gaatjes boren voor de parkers.
Gr Morpheus
http://www.oldtimerautosite.nl
-
- Posts: 439
- Joined: Mon Apr 11, 2011 6:11 pm
Re: Project Pick up c10 stepsite 1971
Dat word weer netjes
Re: Project Pick up c10 stepsite 1971
Denk dat ik de tank gewoon weer terug plaats in de cabine, of helemaal geen tank meer, rij toch nooit op benzine.watahyahknow wrote:netjes hoor
ga je de tank nog verplaatsen , wat ik had begrepen is dat een blazer tank past en die zit achterin tussen het frame waar normaal het reservewiel zit
Gr Morpheus
http://www.oldtimerautosite.nl
Re: Project Pick up c10 stepsite 1971
ziet er goed uit, ben blij dat de pickup bij een liefhebber terecht is gekomen, veel succes met de restauratie
-
- Posts: 659
- Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm
Re: Project Pick up c10 stepsite 1971
Mooi wark.
Misschien een rare vraag.... maar waarom gebruik je die bitumen-rommelwaar alle troep aan vast kleeft en na verloop van tijd gaat barsten?
Ik gebruik hiervoor overschilderbare steenslagbeschermer wat ik na het drogen 2x aflak met zwarte tenco-ferro ijzerverf + een scheut owatrololie, is veel duurzamer en tevens heel gemakkelijk schoon te houden.
Misschien een rare vraag.... maar waarom gebruik je die bitumen-rommelwaar alle troep aan vast kleeft en na verloop van tijd gaat barsten?
Ik gebruik hiervoor overschilderbare steenslagbeschermer wat ik na het drogen 2x aflak met zwarte tenco-ferro ijzerverf + een scheut owatrololie, is veel duurzamer en tevens heel gemakkelijk schoon te houden.
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: Project Pick up c10 stepsite 1971
zat zelf meer aan rinoliner te denken (bedliner voor pickups)
Re: Project Pick up c10 stepsite 1971
muddy bandit wrote:Mooi wark.
Misschien een rare vraag.... maar waarom gebruik je die bitumen-rommelwaar alle troep aan vast kleeft en na verloop van tijd gaat barsten?
Ik gebruik hiervoor overschilderbare steenslagbeschermer wat ik na het drogen 2x aflak met zwarte tenco-ferro ijzerverf + een scheut owatrololie, is veel duurzamer en tevens heel gemakkelijk schoon te houden.
Misschien wel een idee ja.
Gr Morpheus
http://www.oldtimerautosite.nl
Re: Project Pick up c10 stepsite 1971
Mooi project! Leuk dat je het zo grondig aanpakt Werkt erg motiverend