Project Pick up c10 stepsite 1971
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: Project Pick up c10 stepsite 1971
ga niet in het tapijt boren want je trekt het hoogst waarschijnlijk aan flarden
Re: Project Pick up c10 stepsite 1971
Een doorslag boor je niet. Ook wel holpijp genoemd. Gatenpons.....je rukt niks omhoog
Re: Project Pick up c10 stepsite 1971
Het zijn gelukkig maar 12 gaten, anders nog moeilijker om hem vol te krijgen , er zit inderdaad een aardige draadboom achter.
Gr Morpheus
http://www.oldtimerautosite.nl
Gr Morpheus
http://www.oldtimerautosite.nl
Re: Project Pick up c10 stepsite 1971
Tapijt duw ik eerst een schroevendraaier doorheen en daarna snij ik er met een mes een rondje uit.
Gr Morpheus
http://www.oldtimerautosite.nl
Gr Morpheus
http://www.oldtimerautosite.nl
Re: Project Pick up c10 stepsite 1971
Ik las hem inderdaad door.kikkegek wrote:gaaf man! geweldige om voortgang te volgen.
mag ik wat vragen?
las je hem nou nog af na die puntlassen? dus verbind je de lassen daarna nog?
Gr Morpheus
http://www.oldtimerautosite.nl
Re: Project Pick up c10 stepsite 1971
Handschoenkast klep in kleur.
Raam geleiders gestraald en gespoten.
Deur links er weer in.
Spatbord links weer gemonteerd.
Deur rechts weer gemonteerd.
Spatbord rechts weer gemonteerd.
Deur en spatbord links en rechts in de lak.
Links en rechts weer schuren, daarna voor de 2e keer in de lak.
Onderkant motorkap ontdaan van een dikke laag tectyl, pffff wie smeert nou de hele onderkant van motorkap vol met tectyl, dagen aan het krabben geweest.
3 dozen onderdelen binnen, via hans en Bianca, top gegaan.
Wat ze niet in 1 doos doen, grote doos voor 3 stripjes, stonden 5 dozen in Lelystad, paste niet eens in mijn auto, dus eerst reorganisatie voordat ik naar huis kon, wel alles top verpakt.
Klapraampje deur uit elkaar gehaald.
Nieuw achterraam rubber gemonteerd om het raam.
Achterraam er weer in gezet.
Nieuwe deurgrepen gemonteerd.
Nieuwe sierlijst achterkant cabine gemonteerd.
Nieuwe handvatten gemonteerd.
Dak verlichting monteren, om een beetje truck style te krijgen.
Dashboard cover monteren, verlijmen over het origineel.
Dwarsbalken cabine erin lassen.
Nieuw rubber en lijst voorraam gemonteerd.
Na een zeer lange tijd en alles wat de antiescheld partij verbied het raam erin, alleen zijn er een paar lijsten uitgekomen met het raam erin zetten, ik krijg ze er ook niet meer in nu het raam erin zit, ja raam er weer uit halen, dat gaat dus niet gebeuren haha, ben al blij dat hij heel is gebleven, denk toch dat die remake rubbers minder goed passen, heb nog nooit zoveel moeite gehad met een raamrubber.
Nieuw tapijtje gemonteerd.
Klapraampje weer in elkaar zetten met nieuw rubber.
Klapraampje weer gemonteerd in de deur, en nieuwe hotrod spiegels en windkappen gemonteerd.
Deurpanelen weer gemonteerd.
Gr Morpheus
http://www.oldtimerautosite.nl
Raam geleiders gestraald en gespoten.
Deur links er weer in.
Spatbord links weer gemonteerd.
Deur rechts weer gemonteerd.
Spatbord rechts weer gemonteerd.
Deur en spatbord links en rechts in de lak.
Links en rechts weer schuren, daarna voor de 2e keer in de lak.
Onderkant motorkap ontdaan van een dikke laag tectyl, pffff wie smeert nou de hele onderkant van motorkap vol met tectyl, dagen aan het krabben geweest.
3 dozen onderdelen binnen, via hans en Bianca, top gegaan.
Wat ze niet in 1 doos doen, grote doos voor 3 stripjes, stonden 5 dozen in Lelystad, paste niet eens in mijn auto, dus eerst reorganisatie voordat ik naar huis kon, wel alles top verpakt.
Klapraampje deur uit elkaar gehaald.
Nieuw achterraam rubber gemonteerd om het raam.
Achterraam er weer in gezet.
Nieuwe deurgrepen gemonteerd.
Nieuwe sierlijst achterkant cabine gemonteerd.
Nieuwe handvatten gemonteerd.
Dak verlichting monteren, om een beetje truck style te krijgen.
Dashboard cover monteren, verlijmen over het origineel.
Dwarsbalken cabine erin lassen.
Nieuw rubber en lijst voorraam gemonteerd.
Na een zeer lange tijd en alles wat de antiescheld partij verbied het raam erin, alleen zijn er een paar lijsten uitgekomen met het raam erin zetten, ik krijg ze er ook niet meer in nu het raam erin zit, ja raam er weer uit halen, dat gaat dus niet gebeuren haha, ben al blij dat hij heel is gebleven, denk toch dat die remake rubbers minder goed passen, heb nog nooit zoveel moeite gehad met een raamrubber.
Nieuw tapijtje gemonteerd.
Klapraampje weer in elkaar zetten met nieuw rubber.
Klapraampje weer gemonteerd in de deur, en nieuwe hotrod spiegels en windkappen gemonteerd.
Deurpanelen weer gemonteerd.
Gr Morpheus
http://www.oldtimerautosite.nl
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: Project Pick up c10 stepsite 1971
volgens my zijn er speciale tooltjes die het rubber open houden en tegelijkertijd het chromewerk er in duwen
Re: Project Pick up c10 stepsite 1971
Klopt, zo,n tool heb ik maar dat is voor raam pezen erin te zetten, deze sierstrippen moet je er in zetten voordat je het raam gaat monteren.
Gr Morpheus
http://www.oldtimerautosite.nl
Gr Morpheus
http://www.oldtimerautosite.nl
Re: Project Pick up c10 stepsite 1971
Een update.
Met erg veel ruzie raampees er weer in gekregen, vraag niet hoe.
Kachelhuis weer opgeknapt.
Spatborden demonteren.
Tectyl verwijderen.
Tectyl verwijderd en plamuren waar nodig is.
Achterkant cabine in de lak gezet.
Het hout uit de bak slopen en binnenkant en buitenkant bak schuren.
Nieuwe laag aanbrengen.
Buitenkant bak in de grondverf.
Buitenkant bak in de verf en binnenkant bak in de coating.
Het frame onder de bak zoveel mogelijk schoon gemaakt en ontroest.
Frame onder de bak in de coating gezet.
Nieuwe houten vloer passen.
Alle planken pas gemaakt geschuurd en 5 keer in de bootlak gezet.
Aluminium strips op maat gemaakt.
Zit best veel RVS in verwerkt.
Ben zelf best tevreden over het eind resultaat.
Verder aan de spatborden, kaal maken en lassen waar het nodig is, hier zat niet overdreven 1.5 cm plamuur, behoorlijke deuk, stuk eruit halen en nieuw stuk erin.
Randjes hadden ook aardig wat werk.
Laag tectyl aangebracht waar spatbord komt.
Achterremmen waren sterk vervuild en remcilinders lekte, alles schoon gemaakt en nieuwe remcilinders gemonteerd.
Spatborden na het lassen naar de straler gebracht en daarna in de epoxy laten spuiten.
Binnenkant spatborden in de lak gezet.
Na het drogen van de lak dik in de tectyl gezet.
Gr Morpheus
http://www.oldtimerautosite.nl
Met erg veel ruzie raampees er weer in gekregen, vraag niet hoe.
Kachelhuis weer opgeknapt.
Spatborden demonteren.
Tectyl verwijderen.
Tectyl verwijderd en plamuren waar nodig is.
Achterkant cabine in de lak gezet.
Het hout uit de bak slopen en binnenkant en buitenkant bak schuren.
Nieuwe laag aanbrengen.
Buitenkant bak in de grondverf.
Buitenkant bak in de verf en binnenkant bak in de coating.
Het frame onder de bak zoveel mogelijk schoon gemaakt en ontroest.
Frame onder de bak in de coating gezet.
Nieuwe houten vloer passen.
Alle planken pas gemaakt geschuurd en 5 keer in de bootlak gezet.
Aluminium strips op maat gemaakt.
Zit best veel RVS in verwerkt.
Ben zelf best tevreden over het eind resultaat.
Verder aan de spatborden, kaal maken en lassen waar het nodig is, hier zat niet overdreven 1.5 cm plamuur, behoorlijke deuk, stuk eruit halen en nieuw stuk erin.
Randjes hadden ook aardig wat werk.
Laag tectyl aangebracht waar spatbord komt.
Achterremmen waren sterk vervuild en remcilinders lekte, alles schoon gemaakt en nieuwe remcilinders gemonteerd.
Spatborden na het lassen naar de straler gebracht en daarna in de epoxy laten spuiten.
Binnenkant spatborden in de lak gezet.
Na het drogen van de lak dik in de tectyl gezet.
Gr Morpheus
http://www.oldtimerautosite.nl
-
- Posts: 2306
- Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm
Re: Project Pick up c10 stepsite 1971
tijd geleden...goed te zien dat je weer stuk verder bent
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: Project Pick up c10 stepsite 1971
mooi werk man
-
- Posts: 439
- Joined: Mon Apr 11, 2011 6:11 pm
Re: Project Pick up c10 stepsite 1971
Goed bezig ziet er weer netjes uit
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: Project Pick up c10 stepsite 1971
goed bezig wil deze ff volgen maak er wat moois van