Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 3 Laadbak

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Limburger
Posts: 27
Joined: Sun Oct 13, 2013 7:22 pm

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 1

Post by Limburger »

Ophang punten voor de bak erop gelast, bak eraf gehaald. En wat rondvraag gedaan over het frame te laten coaten. Hij word eerst verzonken en dan gecoat.

Image

Was die avond alleen daar en die bak til je alleen niet, dus wat met spanbanden gaan stoeien :D
Image

Spatborden fijn opgestapeld in het rek. Scheelt een berg plaats!
Image
Limburger
Posts: 27
Joined: Sun Oct 13, 2013 7:22 pm

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 2

Post by Limburger »

Tijdje stil gelegen door andere werkzaam heden maar toch wat dingen kunnen doen.

Niet tevreden met hoe de assen waren qua kleur dus wat lak besteld en deze overnieuw gespoten. Liggen nu klaar tot dat het chassis klaar is van coaten.

Image

Image

Image

Velgen nu ook definitief klaar, was zoekend naar iets extra's en dit maakt het toch wel echt af.

Image

Image

Hoop de volgende update een vers gecoat frame te kunnen laten zien.
Limburger
Posts: 27
Joined: Sun Oct 13, 2013 7:22 pm

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 2

Post by Limburger »

Chassis staat nu even voorop zodat die naar de coater kan, heb verzonnen dat ik er wat massa punten op maak zodat ik niet extra kabels hoef te trekken maar dus gewoon plaatselijk een goede massa heb. Die heb ik nu gemaakt, ook heb ik het chassis nummer bedenkt dmv een plaatje. Tijdens het werk merkte ik dat het chassis wat flex vertoonde en dat wil ik graag een beetje eruit werken. Zijn er nog tips vanuit de kijkers hoe ik dit kan oplossen?

Op het werk in de kraan:
Image

Chassis plaatje:
Image

Massa punten (6 stuks) op het frame, voor en achter 2x m8 in de midden m10 2x.
Image

Heb de pas gaten voor de pennen van de bladveren dicht gemaakt door wat asjes te draaien en er in te slaan:
Image[/URL

[URL=http://s568.photobucket.com/user/Phlupk ... z.jpg.html]Image


Hopelijk komende week meer info betreft coaten
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 2

Post by Funk »

Waarom heb je het chassisnr bedekt? Ivm stralen neem ik aan? Als je 'm niet onder de poedercoat wilt hebben, er bestaat ook hittebestendige tape voor zoiets he :)
Green-Hornet
Posts: 569
Joined: Mon Jan 04, 2010 7:45 pm

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 2

Post by Green-Hornet »

Funk wrote:Waarom heb je het chassisnr bedekt? Ivm stralen neem ik aan? Als je 'm niet onder de poedercoat wilt hebben, er bestaat ook hittebestendige tape voor zoiets he :)
Is niet bedekt,denk dat daar het nieuwe chassisnummer ingeslagen wordt
Limburger
Posts: 27
Joined: Sun Oct 13, 2013 7:22 pm

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 2

Post by Limburger »

Is bedenkt omdat ik het risico gewoon niet wil nemen. Bestaat idd tape maar ik zou niet de eerste zijn waar er gewoon overheen gecoat word. Als hij terug is werk ik het bij en zie je er niks van.
Madman
Posts: 658
Joined: Tue Feb 03, 2004 9:08 pm

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 2

Post by Madman »

Limburger wrote:Chassis staat nu even voorop zodat die naar de coater kan, heb verzonnen dat ik er wat massa punten op maak zodat ik niet extra kabels hoef te trekken maar dus gewoon plaatselijk een goede massa heb. Die heb ik nu gemaakt, ook heb ik het chassis nummer bedenkt dmv een plaatje. Tijdens het werk merkte ik dat het chassis wat flex vertoonde en dat wil ik graag een beetje eruit werken. Zijn er nog tips vanuit de kijkers hoe ik dit kan oplossen?

Hoi,

Ik zie dat je het originele frame nog hebt, mijn idee: boxen van je chassis, en een kruis erin.
( had ik zelf ook gedaan )
Je hoeft hem niet helemaal te boxen, maar hoe meer, des te beter.
Zeker met bladveren, kan je met een stevige motor voor onaangename verassingen komen te staan.
Kruis het liefst net voor je achteras. ( naar voren toe )
Last edited by Madman on Mon Jan 18, 2016 8:23 pm, edited 1 time in total.
Limburger
Posts: 27
Joined: Sun Oct 13, 2013 7:22 pm

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 2

Post by Limburger »

Besloten het zo te laten, hopend op dat mijn bak etc het an heel groot deel op vangt, weet het is een redelijke gok maar kon kwa tijd niet anders. Frame zaterdag morgen afgemaakt en naar de coater gebracht, stralen primer 2 lagen coating. Zodat hij er weer jaren tegen aan kan, wou hem eerst ook nog laten verzinken voor het coaten maar dan moest ik te veel luchtdicht maken.
Limburger
Posts: 27
Joined: Sun Oct 13, 2013 7:22 pm

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 2

Post by Limburger »

Frame is dubbel gecoat en ziet er uit als een juweeltje, ga over een weekje 2 weken weg. Dus verwacht over 4 weken echt mooi spul te kunnen laten zien. Verse bouten/beugels assen. in een vers frame.
Madman
Posts: 658
Joined: Tue Feb 03, 2004 9:08 pm

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 2

Post by Madman »

Shoppen in de states ??
Limburger
Posts: 27
Joined: Sun Oct 13, 2013 7:22 pm

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 2

Post by Limburger »

Nee Carbage Run Winter editie rijden.
Limburger
Posts: 27
Joined: Sun Oct 13, 2013 7:22 pm

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 2

Post by Limburger »

Best wat gebeurd laatste tijd, al waren het allemaal redelijk ''kleine'' dingen. Het duurt nu allemaal wat langer omdat alles voorzichtig gebeuren moet omtrent lak/coating etc. Boot met onderdelen heeft wat vertraging, dus kan helaas nog niet de wielen eronder zetten. Had zaterdag de planning de remtrommels uit te draaien, kleine rand erin en de nieuwe schoenen zijn 1mm of iets meer breder, en daarom loopt 1 trommel aan. Voor de rest erg blij met het plaatje tot zover.

Zoals te zien het chassis is terug van de coater, dit ging toch wel zo prachtig. Wat goede vrienden en kennissen al niet kunnen regelen PRACHTIG! Frame is gestraald geprimerd en 2x gecoat. Gekozen voor iets meer glans in het zwart, en erg tevreden met het resultaat. Ook nog wat onderdelen gespoten op het werk, flink primer royaal kleur lak en 2 lagen blanke lak.

Image

Image

De gespoten spullen:
Image

Wat verzinken/passieveren al niet kan doen!
Image

Image

Image

En ja moet de remschoenen aan de voorzijde nog wat aanschuinen, vergeten te doen :D Te enthousiast bezig.
Image

Tot zover, verwacht volgende week remleidingen te kunnen maken.
SuperSport
Posts: 1163
Joined: Sat Jan 30, 2010 8:31 pm

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 2 Frame terug

Post by SuperSport »

Top zeer mooi!!
Limburger
Posts: 27
Joined: Sun Oct 13, 2013 7:22 pm

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 2 Frame terug

Post by Limburger »

Tijdje niks kunnen doen ivm voorbereiding voor examens :shock: Voorbereiding is klaar dus weer wat gaan doen. Voorste remleiding zit erin en het blok incl bak zit erin. Staat ook weer op de wielen. HEEEEL erg blij met de kleur stelling tot zover. zeker 30 minuten gekeken naar het resultaat zover toen het blok erin zat.
Ook beetje aan het kijken naar een andere ECU voor de motor. Geintresseerd in een KMS systeem, maar daar moet ik nog wat meer info van krijgen en input vanuit Kronenburg zelf.

Bakje ligt klaar:
Image

Had me beetje verpopt (zo noeme wij dat) met metrisch en engelse draad wielremcilinder-remslang, maar de lokale remmen boer had gelukkig verlopen van 3/8e naar m10x1.
Image

Tank zit er ook weer op met de nieuwe tankstraps, ipv spanbandjes :evil:
Image

Nieuwe shocks:
Image

Image

Weer op de wielen, zo'n mover karretjes zijn echt aanraders, bij HBM vandaan. IDEAAL!
Image

Begonnen met de remleiding, nog nooit gedaan dus heb al paar stukjes verneukt :D Maar maakt niet uit liever 20 euro meer aan leiding en kunnen zeggen dat ik het zelf gedaan heb. Waar de leiding naar binne komt zet ik nog vast met E-clips dus no worries:D
Image

Motor klaar maken voor aan de bak te hangen, nieuwe krukaskeering gemonteerd, want je bent gek als je dat niet doet. (gek ben ik al, zo gek als een deur)
Image

Vliegwiel ook weer erop, boutjes ook weer netjes, ja ik weet het zijn niet zichtbaar. Maar ik weet het!!!! Uiteraard Loctite aan, omdat ik verhalen heb gehoord :D
Plop!
Image

Ja hier word ik persoonlijk warm van van binnen hoor!
Image

Image

Image

Alvast bedankt!
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 2 Motor erin!

Post by mercury1970 »

Looking good !!!
Post Reply