Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 3 Laadbak

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Limburger
Posts: 27
Joined: Sun Oct 13, 2013 7:22 pm

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 2 Motor erin!

Post by Limburger »

Thx.
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 2 Motor erin!

Post by watahyahknow »

lekker bezig zeg.... mooie ruimte om in te werken ook
Madman
Posts: 658
Joined: Tue Feb 03, 2004 9:08 pm

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 2 Motor erin!

Post by Madman »

dat "warm gevoel" ken ik wel.
Ziet er zeer goed uit.

Mooie "RIDE"
Limburger
Posts: 27
Joined: Sun Oct 13, 2013 7:22 pm

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 2 Motor erin!

Post by Limburger »

Tijdje weinig gedaan, even gehad met die kleine dingen die zoveel tijd vreten en eigenlijk ''niets'' bieden. Dus ben ik nu aan de bak bezig zodat die in principe helemaal klaar is. Op spuitwerk na.
Ook omdat het mooi weer is en ik het hout etc buiten ga bewerken ivm de afmetingen.

Ik ga de vloer zelf maken van eikenhout uit eigen bos, ook nog van een boom die mijn opa altijd bij gehouden heeft met snoeien om hem zo mooi mogelijk te krijgen. 8-10 jaar terug is hij omgewaaid met een storm die toen hier de bende molesteerde. Toen hebben we hem in planken laten zagen en opgeslagen.

Het doel is de planken iets donkerder te lakken, en te polijsten. Om een hoogglans finish te krijgen.
Zo heb ik toch nog iets aan die 2 jaar hout/meubel school.

Image

Image

Alvast de strippen erin gelegd om te zien hoe en wat.
Image

Ook wat geniaale ideeen wat betreft de klep gekregen. Die ga ik deze week uitvoeren.
Limburger
Posts: 27
Joined: Sun Oct 13, 2013 7:22 pm

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 3 Laadbak

Post by Limburger »

Weer een tijd geleden, ook een tijd niks meer gedaan door fun redenen :D Moest de crossauto klaar maken voor een dagje crossen in belgiën wat ook erg leuk is en dus even voor ging. Het hout in de bak is op het freeswerk en lakken na klaar. Ben nog bezig met wat dingen ontwikkelen voor de klep strapless te maken. Ontwerp is klaar alleen moeten we nog even kijken hoe we hem het beste/goedkoopst kunnen maken.

Zoals een eerdere post al vermelde, het hout komt uit eigen bos en van een boom die me Opa altijd heeft bij gehouden dus er zit wel wat sentimentele waarde aan :D Had alle 8 planken gemaakt maar met schaven viel 1 plank tegen door de worm gaatjes. Dus overnieuw in de berg gedoken en gepast/gemeten om nog 1 plank eruit te zagen. Lijkt alsof er genoeg ligt maar ik wil alles uit 1 boom ivm de kleur en vlammen. Maar er zat er nog 1 in dus zie hier het resultaat.

Spint eraf zagen:
Image

Image

Het ruw product:
Image

De parel begint zich te tonen:
Image

Omnomnomnom:
Image

Sorteren op kleur en toepassing omdat de buitenste een gefreesde rand krijgen heb ik er liever geen knoest aan ivm uitschieten:
Image

Nog op lengte zagen maar al erg blij met de kleurstelling van het hout, word nog een tikkie donkerder:
Image

Image

Voor de mensen die het leuk vinden hier een filmpje en wat foto's van onboard met het crossen, is gewoon een fun klasse waar contact is toegestaan.
Image

Image

[video]https://youtu.be/QsZlbfg7I8s[/video]

More to come folks!
Post Reply