Dodge Coronet 57

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Dodge Coronet 57

Post by Streetrod »

Maak een nieuw topic aan de oude zijn alle foto's weg en ga nu echt veel verder dan toen. de oude topic viewtopic.php?f=8&t=25047

Sinds vorig 1.5 jaar weer een beetje aan het rijden met de coronet na de verkoop van de Sub. Blok was veel te snel voor het remmen en sturen en reed er niet met veel plezier in. Dus weinig km gemaakt omdat het niet betrouwbaar was.

Zo zag de coronet er 6 weken geleden nog uit.

Image
Image

Als eerste de achterremmen aangepakt, gelijk ander achteras er onder 30mm smaller Bovenste (nieuw) onder oud '57
Image
Hier mee remde hij al een stukje beter, en 3 maanden geleden de knoop door gehakt...

Begin helemaal opnieuw met de dodge. Dus demonteren, wat er gaat gebeuren, ophanging voor achter, remmen, sturen, chassi, en een andere motor/bak. en nog wat meer :roll:
Image
Image
Image
Blok/bak er uit en verkocht :P
Image
Image
Image

Wilde graag de originele stuurkolom behouden maar dat kon niet met het oude stuurhuis. dus lekker achter de draaibank gestaan en nieuw binne werk gebouwd, gelijk met schuifstuk stuk veiliger.
Image
En oude buien mantel van stuurkolom past weer met stuur
Image

Begin gemaakt met het schutbord, voor de nieuwe hrc en bekr en gelijk strak schutbord maken.
Image
Image

Nu is op onderdelen aan het wachten ben remklauwen en motor/bak ben ik maar verder aan het demonteren geweest. Chassi en voor ophanging weg brengen.
Image
Image
Image
Image
Alles weg gebracht.

Nu tijd voor iets anders :oops:
Image
Zo diep kan het wiel in de wielbak zonder aanpassing, maar zit nu geen chassi of achteras onder, dus zal paar cm hoger blijven.....
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Dodge Coronet 57

Post by BigBlockMopar »

Serieuze plannen! :)
Maar zo laag als de laatste foto krijg je 'm niet met het originele chassis eronder. Vergeet ook niet dat je ook de aandrijf-astunnel moet verhogen binnen als je 'm zo laag wil krijgen.

Mijn verlaagde '57er Chrysler heeft ong. 3 tot 4" bodemruimte op sommige plekken. De vering en schokbrekers rondom moeten eigenlijk geupgrade worden want de ophanging heeft nog maar beperkte bewegingsmogelijkheden. Maar geeft weliswaar nog amper problemen tijdens rijden.

Image


Hieronder is een foto van m'n '59 Dodge die op ong. 5" hoogte staat met een 325/50 bandje eronder als test.
Uiteindelijk wil ik 'm nog wel 1 of 2" lager krijgen;

Image
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: Dodge Coronet 57

Post by Streetrod »

Hee Herman, klopt origineel is het niet haalbaar. Voor heb ik custom draagarmen nu kan ik tot paar cm van de grond komen, achter komt een 4 link in de plaats van de bladveren. Moet nog kijken of er een kleine C notch nodig is, maar dat zie ik pas als het chassi weer op zijn plaats zit. En mijn band is maar 275 breed nu, heel veel breder ga ik ook niet dat gaat ook weer te nadelen van de diepte in de wielbak. Tunnel word aangepast op de diepte van as
Madman
Posts: 658
Joined: Tue Feb 03, 2004 9:08 pm

Re: Dodge Coronet 57

Post by Madman »

DIK !!
Limburger
Posts: 27
Joined: Sun Oct 13, 2013 7:22 pm

Re: Dodge Coronet 57

Post by Limburger »

HEEL gaaf dit! Word een volger voor me!
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: Dodge Coronet 57

Post by Streetrod »

Afgelopen vrijdag mijn chassi weer opgehaald en de losse delen terug van het pasiveren
Image
Image
Image
En dan is he tijd voor alles op te bouwen.
Image
Image

Morgen een blokje uit een auto sleutelen voor deze :)
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Dodge Coronet 57

Post by mercury1970 »

Mooi !
Dat passiveren daar komt geen lak meer op, kun je dat zo laten ?
Kan elk onderdeel van staal gepassiveerd worden; ik denk aan tubular draagarmen ?
smokey
Posts: 5125
Joined: Wed Apr 14, 2004 8:42 pm

Re: Dodge Coronet 57

Post by smokey »

mercury1970 wrote:Mooi !
Dat passiveren daar komt geen lak meer op, kun je dat zo laten ?
Kan elk onderdeel van staal gepassiveerd worden; ik denk aan tubular draagarmen ?
Na passiveren is lak niet nodig maar kan natuurlijk wel.
Zolang het stalen onderdeel in het bad past, kan het gepassiveerd worden.
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: Dodge Coronet 57

Post by Streetrod »

Net wat smokey zegt mercury. Dit is een behandeling net als veel onderdelen (hrc deksel, veel beugels en de bouten en moeten) Dit blijft netjes maar zal wel wat matter worden, en zolang je het niet beschadigt blijft het netjes. Ja tubular armen kunne ze ook, maar zou wel de verf er met de hand af halen, laat je het eerst stralen en dan pasiveren krijg je een ruiw uiterlijk, wat ik niet mooi vind. Ik maak het schoon met zoon staalborsel op de slijptol.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Dodge Coronet 57

Post by mercury1970 »

Klinkt goed, dank voor de info !
fury 74
Posts: 146
Joined: Mon Dec 29, 2008 6:35 pm

Re: Dodge Coronet 57

Post by fury 74 »

Wat voor blok en bak komt er in Ronnie ?
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: Dodge Coronet 57

Post by Streetrod »

Een LS met 4L60E :idea:
joco
Posts: 359
Joined: Sun Jul 22, 2007 8:24 pm

Re: Dodge Coronet 57

Post by joco »

:thumbs: Goed bezig Ron
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Dodge Coronet 57

Post by Ranch73 »

Nice :thumbs: :thumbs:
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: Dodge Coronet 57

Post by Streetrod »

Afgelopen maand natuurlijk niet stil gezeten..........

Wat leidingen op het chassi gemaakt airride en brandstof retour.
Image
Image
Motor en bak uitlijnen en steunen bouwen
Image
Image
Gelijk de laagste stand uitgemeten wat haalbaar is zonder lucht in de balgen
Image
Image
Chassi weer onder de body en verder met het schutbord en tunnel slopen :idea:
Image
Nu verder met het schutbord tunnel enz enz Leuk motor ligt net achter het vooras.......
Image
Post Reply