1946 Cadillac
1946 Cadillac
Hoi,
Ik zal me eerst even voorstellen,
Ik ben Guus, 25 jaar, afkomstig uit de omgeving Eindhoven, en ben sinds een klein half jaar eigenaar van een amerikaanse auto.
Heb tijdens mijn studiejaren (MBO monteur, HBO ingeneur, HBO leraar) altijd bij Van Kronenburg Autosport gewerkt, en werk nu als vaste baan bij DAF in het Engine Test Center.
Eerst even een stukje van mijn korte autogeschiedenis:
mijn eerste auto was een Volvo 244GLT:
Daarna kocht ik mijn golfje die ik tot op 2 maanden terug heb gereden:
Nu de mijn korte amerikaanse auto geschiedenis
In 2013 heb ik voor mijn opleiding tot ingenieur, stage gelopen in Californië. Het bedrijf waar ik zat heet Armstrong Race Engineering en is gespecialiseerd in drysump systemen (http://www.drysump.com). Mijn taak was vooral het uit tekenen van de systemen in een 3D CAD programma.
In mijn tijd daar ben ik nog meer fan geworden van de oude amerikaanse auto's en alles wat er bij komt kijken.
Na weken lang 24/7 op craigslist te hebben gekeken kocht ik in mijn stageperiode daar mijn eerste amerikaanse classic, een Dodge Brothers uit ongeveer 1926.
En JA! Hij deed het ook nog!
Deze had helaas geen nummer of papieren en zou voor mij teveel werk zijn en onlogisch zijn om deze mee te nemen naar Nederland.
Dus de Dodge Brothers weer verkocht en met lege handen terug naar Nederland.
In September en Oktober weer van 2015 weer terug gegaan naar mijn oude stage adres en weer opzoek want nu wilde ik toch echt een amerikaanse auto hebben om mee terug te nemen.
mijn zoekcriteria waren:
Eisen:
- Bouwjaar moest van voor 1965 zijn
- Auto moet helemaal compleet zijn
Voorkeuren:
- General motors
- Bank voorin
- V8
Met deze zoekcriteria weer weken lang op Ebay en Craigslist te hebben gezeten niet echt iets kunnen vinden wat naar mn zin was.
Wel was ik in 2013 bevriend geraakt met wat mensen uit de autoscene daar, en deze kwam ik in 2015 weer tegen op een grote meeting genaamd Billetproof. Daar ook aan deze mensen gevraagd of zij niets wisten te staan, waarop er 1 van hen antwoorde met: Ik weet zo niets maar ik zal eens in de club vragen of iemand wat weet.
Nou komt het: een echtpaar had te veel auto's en hadden "Miss Daisy" nog staan..
Ik zeg Miss Daisy?
Het bleek een Cadillac uit 1946 met V8 (originele flathead), bank voorin, en op 1 fenderskirt en de radio na helemaal compleet!
De dag na de meeting meteen wezen kijken, en na wat onderhandelen was ik de nieuwe trotse eigenaar.
Nou zeggen foto's meer dan alles wat ik hierboven heb getypt dus:
en hier in de kofferbak de originele kleur (spuuglelijk!)
bovenstaande foto's zijn nog in Californië op het terrein van mijn oude stage baas en dus waar ik verbleef.
Toen kwam de volgende stap, HOE DE F*CK krijg je zoiets naar de andere kant van de wereld en dan er ook nog zeker van te zijn dat je auto heel en compleet aankomt?! Dus rondgezocht op internet en offertes opgevraagd maar van dit alles werd ik niet echt wijzer.
Totdat ik op facebook de groep "de amerikaan" tegen kwam en hier de vraag had gesteld wie meer wist over het verschepen van een auto. Zo uiteindelijk via Hans Hendriks bij John Bakker uitgekomen. John woont net buiten San Francisico en klonk als een hele nuchtere en betrouwbare man (wat ook zo is gebleken!!!)
Met John een afspraak gemaakt wanneer ik hem naar de haven zou brengen en hij zou de rest regelen waarna ik hem ongeveer 2 maanden later op zou kunne halen in zijn loods in Enschede. Dus op naar de haven!:
hier op het depot waar ze hem in de container zouden zetten:
Vanaf hier was het een kwestie van vertrouwen en geduld dat alles goed zou gaan...
En ja hoor! 2 maanden later, op 5 december mocht ik hem ophalen! Dus een flinke aanhanger geregeld bij mijn oom, een zware auto om hem te trekken van een vriend, en gaan! hier bij de loods van John in Enschede:
Thuis meteen een afpraak gemaakt bij het RDW en daar werd hij afgekeurd op een aantal punten:
Verlichting niet in orde
Half cijfer van het Chassisnummer niet leesbaar
Ruitenwissers werken niet
en nog wat kleine puntjes.
Dit allemaal gemaakt en 2 weken terug weer naar het RDW.
En het resultaat?! GOEDGEKEURD!
Dus binnenkort lekker cruisen en wat meetings pakken!
Binnenkort meer betreft het sleutelen en de voortgang, maar voor nu even genoeg getypt.
(Ja ik weet het! ik moet echt een fatsoenlijke telefoon of camera gaan kopen.. )
.
Ik zal me eerst even voorstellen,
Ik ben Guus, 25 jaar, afkomstig uit de omgeving Eindhoven, en ben sinds een klein half jaar eigenaar van een amerikaanse auto.
Heb tijdens mijn studiejaren (MBO monteur, HBO ingeneur, HBO leraar) altijd bij Van Kronenburg Autosport gewerkt, en werk nu als vaste baan bij DAF in het Engine Test Center.
Eerst even een stukje van mijn korte autogeschiedenis:
mijn eerste auto was een Volvo 244GLT:
Daarna kocht ik mijn golfje die ik tot op 2 maanden terug heb gereden:
Nu de mijn korte amerikaanse auto geschiedenis
In 2013 heb ik voor mijn opleiding tot ingenieur, stage gelopen in Californië. Het bedrijf waar ik zat heet Armstrong Race Engineering en is gespecialiseerd in drysump systemen (http://www.drysump.com). Mijn taak was vooral het uit tekenen van de systemen in een 3D CAD programma.
In mijn tijd daar ben ik nog meer fan geworden van de oude amerikaanse auto's en alles wat er bij komt kijken.
Na weken lang 24/7 op craigslist te hebben gekeken kocht ik in mijn stageperiode daar mijn eerste amerikaanse classic, een Dodge Brothers uit ongeveer 1926.
En JA! Hij deed het ook nog!
Deze had helaas geen nummer of papieren en zou voor mij teveel werk zijn en onlogisch zijn om deze mee te nemen naar Nederland.
Dus de Dodge Brothers weer verkocht en met lege handen terug naar Nederland.
In September en Oktober weer van 2015 weer terug gegaan naar mijn oude stage adres en weer opzoek want nu wilde ik toch echt een amerikaanse auto hebben om mee terug te nemen.
mijn zoekcriteria waren:
Eisen:
- Bouwjaar moest van voor 1965 zijn
- Auto moet helemaal compleet zijn
Voorkeuren:
- General motors
- Bank voorin
- V8
Met deze zoekcriteria weer weken lang op Ebay en Craigslist te hebben gezeten niet echt iets kunnen vinden wat naar mn zin was.
Wel was ik in 2013 bevriend geraakt met wat mensen uit de autoscene daar, en deze kwam ik in 2015 weer tegen op een grote meeting genaamd Billetproof. Daar ook aan deze mensen gevraagd of zij niets wisten te staan, waarop er 1 van hen antwoorde met: Ik weet zo niets maar ik zal eens in de club vragen of iemand wat weet.
Nou komt het: een echtpaar had te veel auto's en hadden "Miss Daisy" nog staan..
Ik zeg Miss Daisy?
Het bleek een Cadillac uit 1946 met V8 (originele flathead), bank voorin, en op 1 fenderskirt en de radio na helemaal compleet!
De dag na de meeting meteen wezen kijken, en na wat onderhandelen was ik de nieuwe trotse eigenaar.
Nou zeggen foto's meer dan alles wat ik hierboven heb getypt dus:
en hier in de kofferbak de originele kleur (spuuglelijk!)
bovenstaande foto's zijn nog in Californië op het terrein van mijn oude stage baas en dus waar ik verbleef.
Toen kwam de volgende stap, HOE DE F*CK krijg je zoiets naar de andere kant van de wereld en dan er ook nog zeker van te zijn dat je auto heel en compleet aankomt?! Dus rondgezocht op internet en offertes opgevraagd maar van dit alles werd ik niet echt wijzer.
Totdat ik op facebook de groep "de amerikaan" tegen kwam en hier de vraag had gesteld wie meer wist over het verschepen van een auto. Zo uiteindelijk via Hans Hendriks bij John Bakker uitgekomen. John woont net buiten San Francisico en klonk als een hele nuchtere en betrouwbare man (wat ook zo is gebleken!!!)
Met John een afspraak gemaakt wanneer ik hem naar de haven zou brengen en hij zou de rest regelen waarna ik hem ongeveer 2 maanden later op zou kunne halen in zijn loods in Enschede. Dus op naar de haven!:
hier op het depot waar ze hem in de container zouden zetten:
Vanaf hier was het een kwestie van vertrouwen en geduld dat alles goed zou gaan...
En ja hoor! 2 maanden later, op 5 december mocht ik hem ophalen! Dus een flinke aanhanger geregeld bij mijn oom, een zware auto om hem te trekken van een vriend, en gaan! hier bij de loods van John in Enschede:
Thuis meteen een afpraak gemaakt bij het RDW en daar werd hij afgekeurd op een aantal punten:
Verlichting niet in orde
Half cijfer van het Chassisnummer niet leesbaar
Ruitenwissers werken niet
en nog wat kleine puntjes.
Dit allemaal gemaakt en 2 weken terug weer naar het RDW.
En het resultaat?! GOEDGEKEURD!
Dus binnenkort lekker cruisen en wat meetings pakken!
Binnenkort meer betreft het sleutelen en de voortgang, maar voor nu even genoeg getypt.
(Ja ik weet het! ik moet echt een fatsoenlijke telefoon of camera gaan kopen.. )
.
Last edited by Guus on Tue Apr 26, 2016 2:56 pm, edited 1 time in total.
-
- Posts: 4280
- Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm
Re: 1946 Cadillac
Vet verhaal
En natuurlijk een mega vette Cadillac!!!!!
Veel plezier ermee en welkom op het forum .
En natuurlijk een mega vette Cadillac!!!!!
Veel plezier ermee en welkom op het forum .
-
- Posts: 439
- Joined: Mon Apr 11, 2011 6:11 pm
Re: 1946 Cadillac
Super gaaf man, en heel veel plezier met je ride
Re: 1946 Cadillac
Leuk verhaal idd en mooie wagen, zie je hier niet zo vaak
Veel plezier ermee.
Veel plezier ermee.
-
- Posts: 22
- Joined: Wed Apr 06, 2016 7:42 pm
Re: 1946 Cadillac
Ge-wel-dig verhaal, en een hele fraaie Cadillac!!
Re: 1946 Cadillac
Prachtbak! Veel plezier ermee!
Re: 1946 Cadillac
Mooie wagen, een aanwinst voor het Nederlandse amerikanen wagenpark
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: 1946 Cadillac
mooi ding man , en wat zitten die uitlaatspruitstukken er grappig op ,
Re: 1946 Cadillac
Dikke bak! Veel plezier ermee! De foto van de weg naar het RDW komt me bekend voor maar kan het niet plaatsen! Nuenen?
-
- Posts: 2306
- Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm
Re: 1946 Cadillac
nice! en een leuk verhaal :-)