Page 2 of 7

Re: 1974 Ford LTD

Posted: Fri Sep 02, 2016 8:53 am
by mercury1970
Klinkt mij als een 9"achteras, als je de voorzijde eruit wil halen moeten de steekassen eruit en dus de hele remmerij.....
Als je het alleen doet vanwege het verversen van de olie, zou ik via het vulgat met een rubber slangetje op een grote spuit de prut eruit trekken
en op dezelfde manier vullen, totdat ie overloopt en dan ben je klaar.....
Ik zou die achteras niet preventief uit elkaar trekken, zou wel voelen aan de Yoke of daar overmatige speling in zit; zowel met draaien, als naar boven en naar onder (sloopt de keerring) dan is een lager defekt.

Re: 1974 Ford LTD

Posted: Fri Sep 02, 2016 6:17 pm
by Mafkees001
Is inderdaad een 9".
Zitten hier voor of nadelen aan ten opzichte van andere assen? Puur uit interesse ;)

Speling is nihil dus doe alleen de olie :)

Re: 1974 Ford LTD

Posted: Sat Sep 03, 2016 3:02 pm
by Bromgabber
Zover ik weet zijn het erg goede achterassen die best wat kracht kunnen hebben.
Heb volgens mij nog wel een sper diff ervan liggen..

Re: 1974 Ford LTD

Posted: Sat Sep 03, 2016 6:54 pm
by mercury1970
Idd heel sterk, maar qua comfort kun je die beter onder een aanhangertje bouwen..... maar dat geldt voor alle starre assen.
Alles van te koop, uiteraard reteduur want iedere dragracer wil een 9 " (behalve de Dodge-mannen) :)

Re: 1974 Ford LTD

Posted: Mon Sep 05, 2016 9:31 pm
by boyanka
Doe mij maar een 8.3/4 asje

Re: 1974 Ford LTD

Posted: Tue Sep 06, 2016 9:52 am
by mercury1970
I rest my case...... :lol:

Re: 1974 Ford LTD

Posted: Mon Sep 26, 2016 9:53 pm
by Mafkees001
Het laswerk aan het chassis is gedaan:
Image

Tussendoor ook met andere onderdelen bezig. Achteras is klaar en zo ook andere onderdelen van de ophanging.

Alle onderdelen doe ik zandstralen en spuiten of rx'en

Image

Volgende week beginnen met het chassis een rx behandeling te geven :)

Re: 1974 Ford LTD

Posted: Fri Oct 07, 2016 7:58 pm
by Mafkees001
Het chassis is zo goed als af :D

Image

Heb nu ook de compressie van de motor gemeten.
De uitslag is: (in Bars)

- 7.4 - 7
- 6 - 7
- 6.5 - 6.5
- 7.4 - 8

Lijkt mij niet slecht. Hoor graag hoe anderen hierover denken en eventueel wat te doen.

Ik vroeg mij ook af wat voor bak er aan de motor hangt, iemand tips om hier achter te komen?

Re: 1974 Ford LTD

Posted: Fri Oct 07, 2016 10:10 pm
by Bromgabber
2 bar verschil lijkt mij wat veel, maar als motortje prima loopt is het goed denk?
Heb je nat of droog gemeten?
Waarschijnlijk zal er een Ford C6 automaat achter hangen.
Makkelijkst te zien aan het carterpannetje:
Image

Re: 1974 Ford LTD

Posted: Fri Oct 07, 2016 10:19 pm
by Mafkees001
Met nat bedoel je met een beetje olie op de zuigers?
In dat geval heb ik droog getest.

Echt gereden heb ik niet, maar starten en lopen doet ie prima.

Bedankt, zal morgen even naar de pan kijken

Re: 1974 Ford LTD

Posted: Fri Oct 07, 2016 10:22 pm
by Bromgabber
Nope, met carburateur erop en de benzine nog aangesloten.

Re: 1974 Ford LTD

Posted: Fri Oct 07, 2016 11:24 pm
by Mafkees001
Carburateur er nog wel op, maar verder niks aangesloten.
Bak hangt er ook nog aan vast.
Motor staat los op een pallet.

Re: 1974 Ford LTD

Posted: Sat Oct 08, 2016 8:50 am
by Corp
Meten na beetje olie in de cilinder en gasklep open. Geen benzine erbij. 28psi (2 bar) is een flink verschil. 56psi is ook erg laag.

Re: 1974 Ford LTD

Posted: Sat Oct 08, 2016 5:50 pm
by Mafkees001
Heb een 14 bouts carter pan dus zal dan een "medium" of "small" case bak moeten zijn. Twijvel een beetje aan t model. Want model is wel vierkant meaar met wat hobbels die niet op de afbeelding staan.

Heb nu ook getest met gasklep open en olie op de zuigers.
Vond t verrassend dat dat zoveel kan schelen.
De resultaten:

- 9 - 10
- 7.5 - 9.4
- 8 - 8.4
- 9.2 - 9.6

Alle waardes dus aardig omhoog maar nog steeds een redelijk verschil tussen enkele.

Tips om hiermee verder te gaan?

Re: 1974 Ford LTD

Posted: Sat Oct 08, 2016 10:17 pm
by Bromgabber