1971 pontiac GTO pro-touring

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

1971 pontiac GTO pro-touring

Post by paulv »

ik ben al een jaar bezig met mijn "nieuwe"Pontiac project.

het gaat om een 1971 pontiac gto wat ik in Duitsland als afgebroken project gekocht heb in 1000 stukjes.

Image
Image
Er wordt weer regelmatig aan gewerkt en ik vond het wel tijd om hem hier een keer te plaatsen..
aangezien ik altijd met 10 dingen te gelijk bezig ben zal het nog wel een jaar of 2 duren voor dat hij klaar is...Image


ImageImage

Body heb ik eerst met de hand schoongemaakt, maar dat kreeg ik niet naar mijn zin schoon en staat nu bij de straler.. ben benieuwd..
frame is geboxed, Eibach verlagingsveren gemonteerd, voor 13" remmen achter 11" schijfremmen. 17 en 18 "velgen met Dikke hoge banden.
dikke stabilisatorstang.
Tubular draagarmen met PU bussen. frame gepoedercoat. sper achteras met 3,42 -1 Gearing.

Image

er komt een Chevy 454 in met ongeveer 400 pk samen met een gebouwde th700 op lpg only
plan is om er een snelle cruiser van te maken.. GEEN RACEWAGEN ! dus ik heb gewoon Rubber body mount rubbers gekocht geen PU.
kleine nokas (misschien te klein) en een 800 rpm over stock koppel omvormer.
Verder komt er een zwart leren interieur in van een alfa romeo met 4x driepuntsgordel en 4x hoofdsteun.
dashboard van een 1969 gto met autometer klokken..

keep you posted !
groet Paul
Milsbeek
Snelting
Posts: 85
Joined: Thu Oct 02, 2014 11:47 am

Re: 1971 pontiac GTO pro-touring

Post by Snelting »

Goed bezig Paul!

Verleiding toch te groot om zelf wat te gaan doen !? ;)
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: 1971 pontiac GTO pro-touring

Post by paulv »

[Image[/[URL=http://s217.photobucket.com/user/paulve ... .jpeg.html]Image/url]][/url]
URL
Image
Auto is net terug van de straler.
Raamsponning voor is slecht en vloerplan rechts achter is slecht .. Verder niks spannends. Erg blij mee.
Volgende week weer mee aan de slag !
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: 1971 pontiac GTO pro-touring

Post by Ranch73 »

Nice :cool: ,succes met het plaatwerk,keep posting :thumbs:
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: 1971 pontiac GTO pro-touring

Post by kikkegek »

WOW sexy ride man! ik ga je volgen
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: 1971 pontiac GTO pro-touring

Post by SRB12 »

Herkenbare plekken :P Mooi ding. Succes met klussen :thumbs:
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: 1971 pontiac GTO pro-touring

Post by paulv »

[ik heb de meeste onderdelen al klaar liggen.
ik heb nu net ook de hele uitlaat bij elkaar. Mid-lenght headers voor maximale bodemvrijheid, 2x rvs absorbtie dempers, 2x electrische cutout, 2x supertrapp einddemper. paar lasbochten en paar meter pijp en klemmen.

Aangezien de benzinetank overbodig is blijft deze er onder uit en worden de supertrapp einddempers samen tegenelkaar in het midden direct onder de bumper gemonteerd met gaten in de rear Valance. Cutouts worden na de 14"dempers gemonteerd.. dus dikke v8 sound of helemaal stil.
voor de dempers monteren vind ik onzin en veel te veel lawaai maken, ik ben geen 18 meer..

velgen zijn 17 en 18" met achter hele dikke 275-45-18 en voor 245-45-17..
Wielkasten zijn origineel al erg groot, maar er gaat nog een reepje uit de spatbordrand geslepen worden. wielen moeten maximaal naar buiten eventueel met spacers..
We gaan volgende week ook kijken of we een kleine side-skirt kunnen maken van een hoekprofiel.. en rear Valance iets lager maken..
blok is 100 % goed en recent gereviseerd.. moet alleen gedeeltelijk gedemonteerd en opgefrist worden.. alles van de aandrijflijn word zwart met goud.Image
Image
Image
Image
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: 1971 pontiac GTO pro-touring

Post by paulv »

Het plan was om er een JPS "john player special" auto van te maken. zwart met gouden accenten en striping (zelfde als de trans-am bandit)
met gouden remklauwen en zwarte velgen met gouden striping en JPS logo klein aan de zijkant met getint glas (auto helemaal zonder chroom)
mijn zoon heet Jan en ik Paul dus "Jan-Paul Special".

Hij is pas 10 en probeer hem hiermee een beetje te motiveren voor auto's, maar hij vangt liever pokemons..
helaas ben ik niet zo'n held met photoshop anders had ik vast zo'n schets gemaakt van wat het moet worden!

we zien wel wat het word..

groet Paul
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: 1971 pontiac GTO pro-touring

Post by paulv »

De GTO heeft geen verwarming meer... aangezien ik dingen graag zo simpel mogelijk bouw was het plan om een universele heater box te kopen en die te monteren samen met een extra kachelkraan.
Uitgangen aansluiten naar de voorruit en zijkanten dashboard.
En die aansluiten op originele bediening.

Heeft iemand ervaring hiermee???
Ik wil ook gelijk het brandschot dichtlassen en de waterslangen onder het spatbord laten lopen. Helemaal clean..
Auto word alleen met mooi weer gebruikt.

Image
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: 1971 pontiac GTO pro-touring

Post by Ranch73 »

Alleen met mooi weer gebruiken ? Zou ik er niet eens verwarming in zetten.Wellicht zelf iets maken i.c.m. een aanjagermotor van een eu karretje ?

Deze lijkt mij indien je het wel goed warm wilt hebben eveneens een goede optie,groter warmteoppervlak,motor en handige aansluitingen.

Image

Image
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... 3&_sacat=0
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: 1971 pontiac GTO pro-touring

Post by paulv »

Had ik ook zien staan. Zelfde als uit een cobra..
In ieder geval, zoiets zal het wel worden.
Aan uit knop met 3 standen. En een schuif voor tussen de kraan voor warm of koud. Meer dan genoeg.
Clean en simpel.
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: 1971 pontiac GTO pro-touring

Post by paulv »

Voor dat ik mijn motorblok uit elkaar haal eerst even kijken of mijn motorsteunen op de goede plek zitten. Deze komen uit de
Suburban waar ook mijn blok uit kwam.
Motorsteun moet ik een paar Mm opschuiven. Geen probleem,
Maar blok hangt 5 cm boven de crosmember... en diepe milodon oliepan hangt gelijk met onderkant crosmember/frame..
eigenlijk iets te hoog..

Wat is wijsheid? Steunen modificeren / andere kopen of zo laten..(iemand nog wat liggen??)
ImageImage
Last edited by paulv on Sun Nov 13, 2016 7:31 pm, edited 1 time in total.
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: 1971 pontiac GTO pro-touring

Post by paulv »

Imagewv

Verder nieuwe radiateur binnen met dubbele fans en fanshroud.
Full roller rockers binnen met hogere lift,poly locks en nieuwe ARP studs
ik heb nu een edelbrock performer nokas en die vind ik eigenlijk veel te klein. hoop dat de roller- rockers iets goedmaken.. auto zal max 5000 rpm draaien
dus moet goed genoeg zijn als straat auto. zal rond de 400 pk zitten met een berg koppel..

Image
Verder wil ik deze quad gauge kopen.. ik heb een dashboard van een 1969 gto gekocht met 3 grote gaten waar ik 5" Autometer klokken in ga monteren. waarschijnlijk Sport comp serie. Weet iemand of dit de zelfde kleur stelling is.( denk het niet , maar lijkt er wel aardig op . of heeft iemand nog een kapotte 5" sport comp meter liggen die ik zelf kan aanpassen?

Verder wil ik bij het blok de bouten eruit halen. Blok zwart spuiten en de boutjes geel laten passiveren bij latour in nijmegen en dan weer monteren en op moment aandraaien.(kopbouten laat ik er wel in zitten)
dan kan mooi het blok en de bak erin en kan ik beginnen aan de uitlaat.
Front dressing moet aangepast worden.. bevalt mij zo niet.
Moet nog wat verzinnen. Iemand een goed idee?
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: 1971 pontiac GTO pro-touring

Post by paulv »

o=0http://s217.photobucket.com/user/paulverkleij/media/9010853E-B909-4B61-8B3C-396F8C10F8A5_zps03z9mldx.jpg.html?o=17
http://s217.photobucket.com/user/paulve ... .html?o=19ImageImage

Image
Image


lange tijd zelf niks gedaan, te weinig tijd, te veel projecten..
lasser is ondertussen aan de slag.. alles gaat vakkundig dichtgelast worden.
LPG tank komt direct achter de achterbank.
Alfa romeo stoelen zijn op zijn plek gemonteerd. in hoogte verstelbaar, verwarmt met 4x hoofdsteunen en 4x 3 puntsgordels..
auto moet praktisch zijn zodat mijn vrouw er ook in kan (en wil ) rijden..
verwarming van Vintage air gekocht. firewall compleet dichtgelast en word strakgemaakt. gaat verse lucht vanachter de kickpanels trekken.
Steuntjes voor betimmering kofferbak zitten erin. links achter komt subwoofer met versterker, rechts accu, voor lpg tank. vloer is gladgemaakt.
alles word betimmerd zodat ik een vierkante bak over hou waar een keer een mooie kofferset voor kan kopen die er precies in past.

ik ben ondertussen onderdelen aan het verzamelen, nieuwe kabelboom van painless gekocht, nieuwe th700 r4 van bowtie overdrives(level2) met pro shifter met pistol grip erbij om het af te maken. 800 rpm over stock koppelomvormer..
ik heb de laatste tijd veel aan mijn jeeps gesleuteld.. dus weinig aan mijn pontiac gewerkt..

ik ben alleen nog op zoek naar een mooie oplossing voor mijn front dressing van het blok.. liefst 5" belt, maar ik weet niet of ik plek genoeg heb..
moet maar even wachten..

keep you posted !
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: 1971 pontiac GTO pro-touring

Post by paulv »

Image

Dit was het idee.. shaker aan de onderzijde van de motorkap bevestigen. met een rubber erom heen zodat hij niet strak tegen de kap aan komt.
zodat het lijkt dat de shaker op de motor zit en niet aan de motorkap vast.. en dan een gewoon luchtfilter op de motor.
ik hoop dat de impco 425 hier gewoon onder past.. ik vind het wel zonde om in de origineel ram-air motorkap te zagen... :cry:

wat vinden jullie hier van ... to much??? of moet het wel kunnen..Image
verder hele firewall dichtgelast..

duurt even.. maar we komen er wel.. :thumbs:

groet Paul
Post Reply