1960 Chevrolet Belair 2 door hardtop
Posted: Thu Apr 06, 2017 5:40 pm
Even kort voorstellen, ik ben Maurice en heb hier op het projecten forum van A.A.P. enkele jaren geleden ook de body off restauratie van mijn '68 El Camino SS396 geplaatst.
Mijn posts hier op het forum zijn stil komen te liggen na een auto ongeluk waarbij ik een behoorlijke whiplash opgelopen had, en daardoor enkele jaren volledig van de kaart ben geweest. Zelfs het compleet afmaken van de El Camino kwam daardoor stil te liggen, al was hij al wel rijdend en heb ik er ekele jaren van kunnen genieten. Maar ja, een El Camino met 2 stoelen is te klein voor een gezin van 4 dus de El Camino heeft vorig jaar zomer een nieuw baasje gekregen in Duitsland en ik dacht toen niet meer aan een nieuwe auto (project) te beginnen omdat mijn sociale leven daarvoor te veel tijd in beslag nam...
4 dagen na de verkoop van de El Camino liep ik een 1960 Chevrolet BelAir coupe tegen het lijf, en toen begon het gelijk al weer te kriebelen!
De auto was gestald in een zeecontainer en er echt goed rond om heen lopen was bijna niet mogelijk. Daardoor was het plaatwerk ook slecht te beoordelen maar van wat er te zien was leek het een redelijke basis. Wel was de auto volgens zeggen de eigenaar compleet, en stond in de spuitplamuur om roest even geen vrij spel te geven, motorisch was de auto in orde en er zaten nieuwe remmen op, maar er was wel goed te zien dat er veel werk in ging zitten, vooral de body moest helemaal gedaan worden.
Dat zou dus weer betekenen dat we een auto volledig moesten strippen , met alle verassingen die je dan tegenkomt bij een auto van bijna 60 jaar oud...
Ik heb er niet lang over na gedacht, een 60er chevy coupe, zo ene met vleugeltjes waar mijn hele gezin wel in past!!
En dus was ik enkele dagen later eigenaar van een 60er Chevy met het nodige werk.
De auto opgehaald en uit de container gelepeld:
Daarna gelijk de bodem bekeken en een stukje bodemplaat vervangen:
In mijn volgende post zal ik verder ingaan op de de-montage en alle "verassingen" die we zijn tegengekomen toen de auto eenmaal bij mij inde schuur stond...
Mijn posts hier op het forum zijn stil komen te liggen na een auto ongeluk waarbij ik een behoorlijke whiplash opgelopen had, en daardoor enkele jaren volledig van de kaart ben geweest. Zelfs het compleet afmaken van de El Camino kwam daardoor stil te liggen, al was hij al wel rijdend en heb ik er ekele jaren van kunnen genieten. Maar ja, een El Camino met 2 stoelen is te klein voor een gezin van 4 dus de El Camino heeft vorig jaar zomer een nieuw baasje gekregen in Duitsland en ik dacht toen niet meer aan een nieuwe auto (project) te beginnen omdat mijn sociale leven daarvoor te veel tijd in beslag nam...
4 dagen na de verkoop van de El Camino liep ik een 1960 Chevrolet BelAir coupe tegen het lijf, en toen begon het gelijk al weer te kriebelen!
De auto was gestald in een zeecontainer en er echt goed rond om heen lopen was bijna niet mogelijk. Daardoor was het plaatwerk ook slecht te beoordelen maar van wat er te zien was leek het een redelijke basis. Wel was de auto volgens zeggen de eigenaar compleet, en stond in de spuitplamuur om roest even geen vrij spel te geven, motorisch was de auto in orde en er zaten nieuwe remmen op, maar er was wel goed te zien dat er veel werk in ging zitten, vooral de body moest helemaal gedaan worden.
Dat zou dus weer betekenen dat we een auto volledig moesten strippen , met alle verassingen die je dan tegenkomt bij een auto van bijna 60 jaar oud...
Ik heb er niet lang over na gedacht, een 60er chevy coupe, zo ene met vleugeltjes waar mijn hele gezin wel in past!!
En dus was ik enkele dagen later eigenaar van een 60er Chevy met het nodige werk.
De auto opgehaald en uit de container gelepeld:
Daarna gelijk de bodem bekeken en een stukje bodemplaat vervangen:
In mijn volgende post zal ik verder ingaan op de de-montage en alle "verassingen" die we zijn tegengekomen toen de auto eenmaal bij mij inde schuur stond...