1977 Chevrolet Suburban

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Jim_stuckinda70's
Posts: 65
Joined: Mon Mar 13, 2017 10:41 am

Re: 1977 Chevrolet Suburban

Post by Jim_stuckinda70's »

FritsVrolijk wrote: Mon Feb 19, 2018 5:39 pm Bedankt ga ik daar eens naar kijken Heb nu iets waar ik niet echt fijn mee kan lassen

We gaan ff Google
http://www.hofstra-tijnje.nl/product/mi ... rettyPhoto
Die van mij komt hier vandaan
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: 1977 Chevrolet Suburban

Post by FritsVrolijk »

Thanks :thumbs:
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: 1977 Chevrolet Suburban

Post by muddy bandit »

Nadeel van die flux-draad lasmachientjes is dat het lasdraad verrekte duur is, erg spettert en een vuile las levert.
Ik zou dan gaan voor een lasmachientje wat werkt op gewoon lasdraad met gasfles (of er naar omgebouwd kan worden), werkt veel prettiger, goedkoper en schoner.

Maar wel een leuk gatenkaas-project waar je lekker mee bezig bent :thumbs: , al die roestfoto's doen me weer een beetje denken aan de Matra Rancho die ik een paar jaar geleden totaal gerestaureerd heb.
Keep up the good work. ;)
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: 1977 Chevrolet Suburban

Post by FritsVrolijk »

Klopt zonder gas last minder en heb een gasfles staan dus we kopen toch iets anders


Ben ook benieuwd naar het laswerk lijkt mij ook flink aankloten zonder gas


Maar Jim kan ons daarover alles vertellen haha
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: 1977 Chevrolet Suburban

Post by muddy bandit »

Als je er een beetje ervaring mee hebt dan valt het nog hard mee met het "aankloten", je kunt er prima lassen mee leggen alleen vergt het wat meer nabewerking door slak en spetters.
Ik heb een Cebora Evo 160 staan, en daarmee kan je zowel fluxdraad als gewoon draad + gasfles mee lassen (kwestie van + en - even ompluggen)... het dure fluxdraad gebruik ik echter alleen maar als er eens wat in de buitenlucht of op een tochtige locatie gelast moet worden.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: 1977 Chevrolet Suburban

Post by FritsVrolijk »

Die Cebora is een mooie machine denk dat het zoiets gaat worden hier
Jim_stuckinda70's
Posts: 65
Joined: Mon Mar 13, 2017 10:41 am

Re: 1977 Chevrolet Suburban

Post by Jim_stuckinda70's »

muddy bandit wrote: Mon Feb 19, 2018 10:55 pm Nadeel van die flux-draad lasmachientjes is dat het lasdraad verrekte duur is, erg spettert en een vuile las levert.
Ik zou dan gaan voor een lasmachientje wat werkt op gewoon lasdraad met gasfles (of er naar omgebouwd kan worden), werkt veel prettiger, goedkoper en schoner.

Maar wel een leuk gatenkaas-project waar je lekker mee bezig bent :thumbs: , al die roestfoto's doen me weer een beetje denken aan de Matra Rancho die ik een paar jaar geleden totaal gerestaureerd heb.
Keep up the good work. ;)
Klopt inderdaad! Daar ben ik zelf ook achter gekomen. Ik moest voor een rolletje lasdraad 36 euro betalen o_O
Als ik zelf weer een lasmachientje zou kopen, zou ik er inderdaad ook eentje op gas aanschaffen. Denk dat dat net een stukkie makkelijker werkt.
Thanks!! :D
Jim_stuckinda70's
Posts: 65
Joined: Mon Mar 13, 2017 10:41 am

Re: 1977 Chevrolet Suburban

Post by Jim_stuckinda70's »

FritsVrolijk wrote: Mon Feb 19, 2018 11:05 pm Klopt zonder gas last minder en heb een gasfles staan dus we kopen toch iets anders


Ben ook benieuwd naar het laswerk lijkt mij ook flink aankloten zonder gas


Maar Jim kan ons daarover alles vertellen haha
Mwoahh, aankloten valt opzich wel mee hoor. Wat Muddy zegt, hij spettert behoorlijk en de lasnaden zijn niet erg netjes. Vooral dat spetteren kan best link zijn. Als je bijvoorbeeld ergens dicht bij een raam bezig bent, en je bent in gedachten, zitten er zo een paar spetters metaal in je raam vastgebrand :(

Maar het dingetje doet het verder prima hoor, heeft al heel wat kilometers gelast :D

In de toekomst zal er hier ook nog wel ‘n lasapparaat met gas bijkomen. Maar na dit project heb ik het wel even gehad met het lassen, dan gaan we eerst rijden :P :lol:
rednas
Posts: 172
Joined: Fri Nov 10, 2006 9:02 am

Re: 1977 Chevrolet Suburban

Post by rednas »

lekker bezig! wat een oppervlakte om strak te trekken :P
Jim_stuckinda70's
Posts: 65
Joined: Mon Mar 13, 2017 10:41 am

Re: 1977 Chevrolet Suburban

Post by Jim_stuckinda70's »

rednas wrote: Tue Feb 20, 2018 10:19 am lekker bezig! wat een oppervlakte om strak te trekken :P
Thanks!!

Was inderdaad een hele toer haha, maar denk dat ie er redelijk strak in zit zo :lol:
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: 1977 Chevrolet Suburban

Post by kikkegek »

cool...ik heb ook een 77er suburban:

http://www.facebook.com/77suburban

ik ga je volgen
Jim_stuckinda70's
Posts: 65
Joined: Mon Mar 13, 2017 10:41 am

Re: 1977 Chevrolet Suburban

Post by Jim_stuckinda70's »

kikkegek wrote: Wed Feb 21, 2018 10:58 am cool...ik heb ook een 77er suburban:

http://www.facebook.com/77suburban

ik ga je volgen
Gaaf, ziet er goed uit!! :thumbs:
Jim_stuckinda70's
Posts: 65
Joined: Mon Mar 13, 2017 10:41 am

Re: 1977 Chevrolet Suburban

Post by Jim_stuckinda70's »

Alweer ‘n tijdje terug dat ik wat gepost heb. Maar dat wilt niet zeggen dat ‘t project gestrand is :D

Inmiddels staat de Burby in de primer. Het laswerk e.d zit er alweer op.
Image

Image

Image
Nu alleen nog de wagen mooi vlak schuren, en dan blazen we de kleur erop
En nee, hij wordt niet matzwart, beetje zonde van al t werk.. :P
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: 1977 Chevrolet Suburban

Post by kikkegek »

zo1 dat ziet er strak uit man! nice!
Jim_stuckinda70's
Posts: 65
Joined: Mon Mar 13, 2017 10:41 am

Re: 1977 Chevrolet Suburban

Post by Jim_stuckinda70's »

kikkegek wrote: Mon Apr 16, 2018 4:05 pm zo1 dat ziet er strak uit man! nice!
Thankss!
Post Reply