1983 Stepside

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

1983 Stepside

Post by Corp »

Mijn steppertje had wat aandacht nodig en naast mijn andere geschroef en gefröbel heb ik die ook maar aangepakt want er zat roest in de parafaan met lekkage en electrische storingen tot gevolg. 'T water liep zo het zekeringskastje in. :(

Zo zag het ding eruit

Image

en dit is dus de boosdoener..die vieze witte rommel

Image

Na demontage en wat hakken en zagen.. uh oh!

Image

Image

Image

beetje lassen en slijpen

Image

Image

alleen... wat ziet de rest er ook als een vieze bende uit...en niet genoeg vermogen, te weinig versnellingen en de bak is toch al kapot (TH400, 2e ligt eruit)

Image

Wat te doen.. nou ik ben eens gaan snuffelen in mijn voorraad reserve onderdelen en vond nog wat leuke spullen

Ouwe trick flow kopjes met dekseltjes

Image

verder nog een P600b supercharger setje, een complete 3rd gen F body serpentine (weg met die jankende V snaren) en een boel andere spullen.. Dan maar wat nieuws bouwen et voila.. dit is 't geworden

Image

Image

de oude rommel er uit

Image

verder slopen

Image

humm...meer ellende

Image

alles weer klaar

Image

onderkant met anti steenslag spul gedaan. 'T is geen show auto/alles nieuw zoals enkele van mijn anderen. Dit is een quicky revamp/resto.

Image

Image

ik heb allemaal vers gepoedercoat spul, zoals radiator frame, binnenspatborden e.d.

Image

een reserve 700R4 die nog in de hoek lag... dat komt mooi uit

Image

hop erin...

Image

Image

intercooler & buizen klaar gemaakt en de SC zwart gemaakt, vond dat anders niet mooi

Image

Image

Image

dit kinder radiatortje moet wijken

Image

Image

blow off valve & FMU

Image

uitlaten opnieuw gedaan. Jammer dat de bullets roesten, als er gaten in zitten komt er RVS op (denk ook hier spintechs)

Image

Image

Mooi "gelijk" lopende pijpen ahum.. kon niet anders icm crossmember. Wel meer bodemspeling nu ten opzichte van hoe ik het eerst had (schraaptje mooi)

Image

Image


En toen vond ik vreemde plekken vocht op de brug.,..maar dat ruikt naar... benzine.

Yup, tank lek, klein pinholetje waar die mat op de straps zit. Dan maar beide eronderuit, en repareren

Image

Een fatsoenlijke radiator.. en de buizen zijn ook zwart gecoat

Image

Image

tanks terug

Image

en weer in elkaar en eronder

Image

Image

Image

Volgende probleem is the aansluiting van de radiator. Onderkant heb ik verlast, de bovenkant is een groter probleem. 2x -12AN aansluiting. Dan maar een goedkoop china thermostaathuis verlassen (en die rommel last erg slecht)

Image

Image

Image

en 't past ook nog

Image

benzine systeem met surge tank. Gevoed door mech. pomp. De grote pomp is de eigenlijke injectiepomp

Image

al met al begint 't toch weer een volle boel te worden met al die draden en prut...

Image
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: 1983 Stepside

Post by Texas Boy »

Netjes ;-)
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: 1983 Stepside

Post by Martin71RS »

Dit is een quicky revamp/resto
funny :D

meeste mensen mochten willen dat ze dit zo netjes konden doen 8)
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: 1983 Stepside

Post by Remon. »

Geen half werk! Hij zal wel goed van z'n plaats komen nu. Flinke demping in die pijpen :lol:
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: 1983 Stepside

Post by Thompson »

Goed bezig!
En inderdaad, voor jou een snel klusje is iets waar de meeste mensen (mijzelf inclusief) jaloers op zijn en zouden willen ze dat materiaal/materieel en kennis om het te doen hebben!
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1983 Stepside

Post by Corp »

snel gaat 't niet hoor, ben er alweer een tijdje mee zoet..en zoals altijd loopt 't uit de hand en moet er steeds meer weer anders en opnieuw. Ook heb ik weer een chronisch onderdelen tekort nu, allemaal kleine frunnik dingetjes...wachten op poedercoater/verzinker...dat soort dingen.

De grote delen zoals de injectie, de SC enzovoort had ik al liggen.
'
Ook komen er andere voorspatborden op. De ouden hebben wat roest omdat ze uitgerold waren voor 295 banden die toch nog aanliepen.

Ik maak 'm nu weer rijklaar, interieur moet weer in elkaar (alles eruit omdat ik de kabelbomen allemaal nieuw/zelf heb gemaakt)

Dempt niet echt nee die dempers, dat deden ze al niet. Er zitten wel van die vortex cones in de collectors om de scherpe kantjes van het geluid af te krijgen.

Voor de tijd klonk 't zo, zal nu wel anders zijn. Dat knetterende was er al uit (maar de camera maakt 't geluid lelijker dan 't was)

Peter Pontiac
Posts: 1948
Joined: Wed Feb 04, 2004 1:17 am

Re: 1983 Stepside

Post by Peter Pontiac »

Lekker bezig weer Xander!!
:thumbs: :thumbs:
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1983 Stepside

Post by Corp »

Je moet bezig blijven he :D zit hier ook nog steeds mee te knoeien:

Image

Image
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: 1983 Stepside

Post by Ranch73 »

Netjes :thumbs: ,iemand heeft toch stiekem de Cebora gebruikt :D
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1983 Stepside

Post by Corp »

nee nee :D die staat daar niks te doen en gebruik ik enkel voor ff wat rap aan elkaar pikken want ik vind 't een zwaar kl%$@#%$ ding. Er zit een klein rolletje RVS draad in voor uitlaten bouwen,... that's it :D maar toch mad props voor het opmerken ;)
Krultang72
Posts: 9610
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm

Re: 1983 Stepside

Post by Krultang72 »

mooi project Xander,

die pickup wordt netjes aangepakt zo.. 8) 8) 8) 8) 8)

zowiezo een mooie truck! 8) 8)
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: 1983 Stepside

Post by takel »

Mooi stoer project! :thumbs:

Vraagje over die zwarte gepantserde slang. Is die van Goodridge of van een ander merk? Véél mooier dan die rvs/blauw/rode slang :thumbs:
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1983 Stepside

Post by Corp »

Russel proclassic. Gebruik ik altijd. De meeste andere zwarte slang is prutkwaliteit (summit huismerk e.d.) Deze slang heeft ook een blauwe weave erdoor.

De grotere -12 slangen zijn van xrp
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: 1983 Stepside

Post by takel »

Bedankt ! Had nog nooit van Russel proclassic gehoord. Meteen genoteerd.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: 1983 Stepside

Post by Pavement Pounder »

Mooi bezig zo.
Kan dat niet anders met het luchtfilter zo ?
Zo zuigt ie warme uitlaat lucht op, ik begrijp wel dat het door een intercooler gaat maar het zou toch schelen als de lucht wat koeler is
Hoeveel boost ga je maken ?
Post Reply