1983 Stepside
1983 Stepside
Mijn steppertje had wat aandacht nodig en naast mijn andere geschroef en gefröbel heb ik die ook maar aangepakt want er zat roest in de parafaan met lekkage en electrische storingen tot gevolg. 'T water liep zo het zekeringskastje in.
Zo zag het ding eruit
en dit is dus de boosdoener..die vieze witte rommel
Na demontage en wat hakken en zagen.. uh oh!
beetje lassen en slijpen
alleen... wat ziet de rest er ook als een vieze bende uit...en niet genoeg vermogen, te weinig versnellingen en de bak is toch al kapot (TH400, 2e ligt eruit)
Wat te doen.. nou ik ben eens gaan snuffelen in mijn voorraad reserve onderdelen en vond nog wat leuke spullen
Ouwe trick flow kopjes met dekseltjes
verder nog een P600b supercharger setje, een complete 3rd gen F body serpentine (weg met die jankende V snaren) en een boel andere spullen.. Dan maar wat nieuws bouwen et voila.. dit is 't geworden
de oude rommel er uit
verder slopen
humm...meer ellende
alles weer klaar
onderkant met anti steenslag spul gedaan. 'T is geen show auto/alles nieuw zoals enkele van mijn anderen. Dit is een quicky revamp/resto.
ik heb allemaal vers gepoedercoat spul, zoals radiator frame, binnenspatborden e.d.
een reserve 700R4 die nog in de hoek lag... dat komt mooi uit
hop erin...
intercooler & buizen klaar gemaakt en de SC zwart gemaakt, vond dat anders niet mooi
dit kinder radiatortje moet wijken
blow off valve & FMU
uitlaten opnieuw gedaan. Jammer dat de bullets roesten, als er gaten in zitten komt er RVS op (denk ook hier spintechs)
Mooi "gelijk" lopende pijpen ahum.. kon niet anders icm crossmember. Wel meer bodemspeling nu ten opzichte van hoe ik het eerst had (schraaptje mooi)
En toen vond ik vreemde plekken vocht op de brug.,..maar dat ruikt naar... benzine.
Yup, tank lek, klein pinholetje waar die mat op de straps zit. Dan maar beide eronderuit, en repareren
Een fatsoenlijke radiator.. en de buizen zijn ook zwart gecoat
tanks terug
en weer in elkaar en eronder
Volgende probleem is the aansluiting van de radiator. Onderkant heb ik verlast, de bovenkant is een groter probleem. 2x -12AN aansluiting. Dan maar een goedkoop china thermostaathuis verlassen (en die rommel last erg slecht)
en 't past ook nog
benzine systeem met surge tank. Gevoed door mech. pomp. De grote pomp is de eigenlijke injectiepomp
al met al begint 't toch weer een volle boel te worden met al die draden en prut...
Zo zag het ding eruit
en dit is dus de boosdoener..die vieze witte rommel
Na demontage en wat hakken en zagen.. uh oh!
beetje lassen en slijpen
alleen... wat ziet de rest er ook als een vieze bende uit...en niet genoeg vermogen, te weinig versnellingen en de bak is toch al kapot (TH400, 2e ligt eruit)
Wat te doen.. nou ik ben eens gaan snuffelen in mijn voorraad reserve onderdelen en vond nog wat leuke spullen
Ouwe trick flow kopjes met dekseltjes
verder nog een P600b supercharger setje, een complete 3rd gen F body serpentine (weg met die jankende V snaren) en een boel andere spullen.. Dan maar wat nieuws bouwen et voila.. dit is 't geworden
de oude rommel er uit
verder slopen
humm...meer ellende
alles weer klaar
onderkant met anti steenslag spul gedaan. 'T is geen show auto/alles nieuw zoals enkele van mijn anderen. Dit is een quicky revamp/resto.
ik heb allemaal vers gepoedercoat spul, zoals radiator frame, binnenspatborden e.d.
een reserve 700R4 die nog in de hoek lag... dat komt mooi uit
hop erin...
intercooler & buizen klaar gemaakt en de SC zwart gemaakt, vond dat anders niet mooi
dit kinder radiatortje moet wijken
blow off valve & FMU
uitlaten opnieuw gedaan. Jammer dat de bullets roesten, als er gaten in zitten komt er RVS op (denk ook hier spintechs)
Mooi "gelijk" lopende pijpen ahum.. kon niet anders icm crossmember. Wel meer bodemspeling nu ten opzichte van hoe ik het eerst had (schraaptje mooi)
En toen vond ik vreemde plekken vocht op de brug.,..maar dat ruikt naar... benzine.
Yup, tank lek, klein pinholetje waar die mat op de straps zit. Dan maar beide eronderuit, en repareren
Een fatsoenlijke radiator.. en de buizen zijn ook zwart gecoat
tanks terug
en weer in elkaar en eronder
Volgende probleem is the aansluiting van de radiator. Onderkant heb ik verlast, de bovenkant is een groter probleem. 2x -12AN aansluiting. Dan maar een goedkoop china thermostaathuis verlassen (en die rommel last erg slecht)
en 't past ook nog
benzine systeem met surge tank. Gevoed door mech. pomp. De grote pomp is de eigenlijke injectiepomp
al met al begint 't toch weer een volle boel te worden met al die draden en prut...
-
- Posts: 2306
- Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm
Re: 1983 Stepside
funnyDit is een quicky revamp/resto
meeste mensen mochten willen dat ze dit zo netjes konden doen 8)
Re: 1983 Stepside
Geen half werk! Hij zal wel goed van z'n plaats komen nu. Flinke demping in die pijpen
Re: 1983 Stepside
Goed bezig!
En inderdaad, voor jou een snel klusje is iets waar de meeste mensen (mijzelf inclusief) jaloers op zijn en zouden willen ze dat materiaal/materieel en kennis om het te doen hebben!
En inderdaad, voor jou een snel klusje is iets waar de meeste mensen (mijzelf inclusief) jaloers op zijn en zouden willen ze dat materiaal/materieel en kennis om het te doen hebben!
Re: 1983 Stepside
snel gaat 't niet hoor, ben er alweer een tijdje mee zoet..en zoals altijd loopt 't uit de hand en moet er steeds meer weer anders en opnieuw. Ook heb ik weer een chronisch onderdelen tekort nu, allemaal kleine frunnik dingetjes...wachten op poedercoater/verzinker...dat soort dingen.
De grote delen zoals de injectie, de SC enzovoort had ik al liggen.
'
Ook komen er andere voorspatborden op. De ouden hebben wat roest omdat ze uitgerold waren voor 295 banden die toch nog aanliepen.
Ik maak 'm nu weer rijklaar, interieur moet weer in elkaar (alles eruit omdat ik de kabelbomen allemaal nieuw/zelf heb gemaakt)
Dempt niet echt nee die dempers, dat deden ze al niet. Er zitten wel van die vortex cones in de collectors om de scherpe kantjes van het geluid af te krijgen.
Voor de tijd klonk 't zo, zal nu wel anders zijn. Dat knetterende was er al uit (maar de camera maakt 't geluid lelijker dan 't was)
De grote delen zoals de injectie, de SC enzovoort had ik al liggen.
'
Ook komen er andere voorspatborden op. De ouden hebben wat roest omdat ze uitgerold waren voor 295 banden die toch nog aanliepen.
Ik maak 'm nu weer rijklaar, interieur moet weer in elkaar (alles eruit omdat ik de kabelbomen allemaal nieuw/zelf heb gemaakt)
Dempt niet echt nee die dempers, dat deden ze al niet. Er zitten wel van die vortex cones in de collectors om de scherpe kantjes van het geluid af te krijgen.
Voor de tijd klonk 't zo, zal nu wel anders zijn. Dat knetterende was er al uit (maar de camera maakt 't geluid lelijker dan 't was)
-
- Posts: 1948
- Joined: Wed Feb 04, 2004 1:17 am
Re: 1983 Stepside
Lekker bezig weer Xander!!
Re: 1983 Stepside
Je moet bezig blijven he zit hier ook nog steeds mee te knoeien:
Re: 1983 Stepside
Netjes ,iemand heeft toch stiekem de Cebora gebruikt
Re: 1983 Stepside
nee nee die staat daar niks te doen en gebruik ik enkel voor ff wat rap aan elkaar pikken want ik vind 't een zwaar kl%$@#%$ ding. Er zit een klein rolletje RVS draad in voor uitlaten bouwen,... that's it maar toch mad props voor het opmerken
-
- Posts: 9610
- Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm
Re: 1983 Stepside
mooi project Xander,
die pickup wordt netjes aangepakt zo.. 8) 8) 8) 8) 8)
zowiezo een mooie truck! 8) 8)
die pickup wordt netjes aangepakt zo.. 8) 8) 8) 8) 8)
zowiezo een mooie truck! 8) 8)
Re: 1983 Stepside
Mooi stoer project!
Vraagje over die zwarte gepantserde slang. Is die van Goodridge of van een ander merk? Véél mooier dan die rvs/blauw/rode slang
Vraagje over die zwarte gepantserde slang. Is die van Goodridge of van een ander merk? Véél mooier dan die rvs/blauw/rode slang
Re: 1983 Stepside
Russel proclassic. Gebruik ik altijd. De meeste andere zwarte slang is prutkwaliteit (summit huismerk e.d.) Deze slang heeft ook een blauwe weave erdoor.
De grotere -12 slangen zijn van xrp
De grotere -12 slangen zijn van xrp
Re: 1983 Stepside
Bedankt ! Had nog nooit van Russel proclassic gehoord. Meteen genoteerd.
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: 1983 Stepside
Mooi bezig zo.
Kan dat niet anders met het luchtfilter zo ?
Zo zuigt ie warme uitlaat lucht op, ik begrijp wel dat het door een intercooler gaat maar het zou toch schelen als de lucht wat koeler is
Hoeveel boost ga je maken ?
Kan dat niet anders met het luchtfilter zo ?
Zo zuigt ie warme uitlaat lucht op, ik begrijp wel dat het door een intercooler gaat maar het zou toch schelen als de lucht wat koeler is
Hoeveel boost ga je maken ?