Klappers van de week.....

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Klappers van de week.....

Post by Wilf »

Die oude troep is van pisbakkenstaal, je bent zelf de kreukelzone. :D
The Menace
Posts: 1210
Joined: Fri May 07, 2004 2:39 pm

Re: Klappers van de week.....

Post by The Menace »

Wilf wrote:Die oude troep is van pisbakkenstaal, je bent zelf de kreukelzone. :D
Lees en huiver.... :(

http://flaglerlive.com/48933/tony-hugueley-bel-air/
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: Klappers van de week.....

Post by takel »

Wilf wrote:Die oude troep is van pisbakkenstaal, je bent zelf de kreukelzone. :D
Het soort staal is prima, misschien wel beter als het staal van de duurste auto's van nu. Het ontbreken van een kreukelzone (buiten jezelf om) is inderdaad het grootste probleem.

Ik heb ooit foto's gezien van oude wagens (volgens mij waren het Engelse wagens) waarbij de schade oogziende meeviel. Maar de bestuurder was dood doordat het stuur 40cm opgeschoven was met de klap.. Stuur zat dus in/door zijn romp :eek:
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Klappers van de week.....

Post by Wilf »

Er is een heel mooi fotoboek van auto-ongelukken van de jaren dertig tot en met vijftig in Amerika, gemaakt door een agent die de ongevalplaats vastlegde. Dan zie je wat er gebeurt met je in een auto zonder gordels, zonder veiligheidsglas en starre stuurkolom. Vaak is inderdaad het gezicht tot pulp gedrukt door het stuur tegen het plafond, ligt de romp op de achterbank en is een arm door het raam afgesneden en ligt op de motorkap. Heerlijk... :P

Na de oorlog en tot zeker in de jaren zeventig was het staal niet echt fantastisch (door tekorten en oliecrises et cetera).
eleanor
Posts: 347
Joined: Thu Sep 10, 2009 10:44 am

Re: Klappers van de week.....

Post by eleanor »

Niets zo erg dan veel geld, tijd en liefde in je klassieker te steken om dan zo op die manier hetgeen te verliezen die toch wel dierbaar is (buiten familie en vrienden om natuurlijk). :(
MarkV
Posts: 578
Joined: Sat Jan 26, 2008 3:40 pm

Re: Klappers van de week.....

Post by MarkV »

Ze zijn iig niet zo degelijk als ze er uit zien. Doet me denken aan de botsproeven die je op youtube kan zien. Een moderne Mustang convertible knikt -net als z'n voorgangers- nog steeds na de A-stijl, als je daarna dezelfde proef bekijkt met een E93 convertible (bmw 3 series) besef je dat de Amerikaanse autoindustrie op veiligheidsgebied nog steeds erg achterloopt bij Europese fabrikanten. De zo stoer ogende pick-up trucks zijn nog veel erger want daar blijft echt niks van over, die hoeven omdat het ''vrachtauto's'' zijn niet aan de personenauto veiligheids eisen te voldoen en lijken dientengevolge op rijdende death-traps. Ik vind dat vanuit de fabrikanten van weinig respect voor je klanten betuigen, eigenlijk schandalig :!:
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Klappers van de week.....

Post by Wilf »

Ach, ze zijn nog niet zo erg als de wanproducten die de grote automerken in China bouwen. Ik was daar in 2012 en VW bouwde toen daar nog de Jetta uit 1983 als nieuwe auto. Maar dan van erbarmelijk lager niveau. En dat merk je als alle taxi's daar jetta's zijn. Ik was zo blij dat de chauffeurs in Sichuan rustig rijden want je wil denk ik niet in zo'n death trap verongelukken... :D
Post Reply