Lekke koppakking of iets anders el camino 1977 goodwrench 35

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Lekke koppakking of iets anders el camino 1977 goodwrenc

Post by watahyahknow »

ik denk dat je als je ergens in de oliedruk sensor (rode lampje in dashboard ) gat een oliedruk meter plaatst je kan zien of hij voldoende oliedruk opbouwd
de meter tijdelijk vastzetten met een lange tierap op de stuurkolom recht in het zicht
bij conrad : onder de 20 euroh
Image
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/8528 ... V?ref=list
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: Lekke koppakking of iets anders el camino 1977 goodwrenc

Post by rulez »

justDickq wrote: Kan de oliepomp alleen worden gecontroleerd met de carterpan los? Iig is dat wel iets waar ik ook aan moest denken.

carterpan loshalen kan soms problemen met subframe geven -> te weinig ruimte
dus motor liften of subframe zakken..........

volgens mij check je dan of de aanzuiger los zit, de zgn buis kan bewegen.

hoogte bepalen, door de olieaanzuigeromlaag te plaatsen dan handvast te draaien, dan de carterpan terugplaatsen en hiermee duw je de olieaanzuiger in de minimale laagste stand.
dan handmatig iets omhoog zodat ie niet de bodem leegzuigt maar de olie in de pan.
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Lekke koppakking of iets anders el camino 1977 goodwrenc

Post by watahyahknow »

zet nou gewoon die oliedruk meter erop dan hoeft er verder niets los als ie goede druk aangeeft is er beneden niets aan de hand
justDickq
Posts: 38
Joined: Wed Feb 15, 2012 5:26 pm

Re: Lekke koppakking of iets anders el camino 1977 goodwrenc

Post by justDickq »

ik heb een meter en sensor liggen, zo gauw ik de elky terug heb ga ik die monteren.
hopelijk heb ik hem snel terug want het is nu bijna 4 maanden sinds ik hem voor de eerste keer heb gebracht.
alleen aan belasting kost dit al een vermogen.......

oja. hoeveel druk is normaal of acceptabel voor een 350 blok? mn meter gaat tot 10bar.
justDickq
Posts: 38
Joined: Wed Feb 15, 2012 5:26 pm

Re: Lekke koppakking of iets anders el camino 1977 goodwrenc

Post by justDickq »

Een update.

Vorige week, na 4 maanden, eindelijk de Elky mogen ophalen.
Nieuwe oliepomp, carterpanpakkingen en kering, nieuwe koppen, nieuwe koppakkingen, 2x nieuwe klepstoters.
rekening in totaal 2900,- jaar hard voor gewerkt.

De avond dat ik hem weer had, nu een week geleden, even een rondje rijden. Moest nog ff ergens langs dus de Elky neergezet en na een kwartiertje wilde ik weer weg. Startmotor deed vreemd, stonk naar verbrande koolborstels maar kreeg hem nog net lopend.
Startmotor dus kapot. Starten lukte eigenlijk niet meer.

Hals over kop een nieuwe startmotor geregeld, die ik op maandag kon ophalen ergens op de veluwe. De dag daarop heb ik de nieuwe startmotor ingebouwd en hij startte weer als vanouds - probleem opgelost.
De oude startmotor was heel nat (ook vanbinnen), maar dacht: ach na al dat kleppenstellen, lekken etc heeft dat oude beessie het gewoon begeven niets aan te doen, de elky is teminste weer goed.
Om mn werk te controleren ben ik naar de garage gereden waar hij 4 maanden heeft gelogeerd om op de put alles ff te controleren. Op dat moment zag ik een druppel aan het laagste punt hangen en wat vochtigheid aan de nieuwe startmotor. Ze zeiden: ff in de gaten houden. De kleur van de druppel was blauw/groenig.

Ik heb sinds de nieuwe startmotor niet veel kunnen rijden.
Onder de wagen ligt een klein plasje. Ben gaan zoeken waar het vandaan komt. Bovenop de solenoid van de starter is het vochtig van de koelvloeistof, wat dus ook de behuizing inloopt.
De koelvloeistof blijkt bij de kop vandaan te komen. Precies boven de startmotor. Het lekt op de solenoid en zakt met de ronding mee de startmotor in en langs.

Dit verklaart meteen waarom mijn oude startmotor "opeens" kapot is gegaan. Windingen aangetast door de koelvloeistof.
De nieuwe startmotor heeft ook al gehikt, dus die gaat er ook al aan.

Dus tot nu toe is mn Elky voor ruim 3000 euro geheel naar de klote geholpen. Ze zullen morgen wel weer een-of-ander lulkoek verhaal ophangen dat het mijn schuld is ofzo. Nog eens zo'n bedrag ga ik niet trekken - had er een mooi nieuw blok voor kunnen kopen, als het de cylinder nu is dan kan het maar zo einde hobby zijn.
De eerste de beste die nu gaat zeggen "ja , maar het is ook een hobby", die kan een knal op ze bakkes krijgen, want de zuurverdiende poen in de plomp gooien is natuurlijk niet de hobby, je wagen in goed vertrouwen bij een professional laten repareren voor een flink bedrag die vervolgens je wagen geheel naar de maan helpt is ook niet de hobby.

Dus de Elky is nog steeds niet goed. Heeft ondertussen een klap geld gekost aan reparaties en niet vergeten de wegenbelasting, want loopt op gas, van de maanden dat ik niet heb kunnen rijden omdat hij bij de Fritzels onder de garagehouders heeft gestaan.

Dit is echt de slechtste garage ooit, ondertussen heb ik de meest heftige spookverhalen over deze garage gehoord (rekening 1800,- omdat de accu leeg bleek te zijn en ze de 'fout' niet konden vinden - dat soort verhalen)

Ik hoop maar dat ze het nu een keer echt gaan fiksen (op eigen kosten), anders ga ik maatregelen nemen die ik al veel eerder had moeten nemen ;)

Wordt vervolgd.
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Lekke koppakking of iets anders el camino 1977 goodwrenc

Post by Bromgabber »

Is de garage bovag aangesloten?
Dan heb je sowieso 3 maanden garantie op de reparaties.
justDickq
Posts: 38
Joined: Wed Feb 15, 2012 5:26 pm

Re: Lekke koppakking of iets anders el camino 1977 goodwrenc

Post by justDickq »

yup bovag garage.

Als ze het niet fixen, en de startmotor vergoeden (waarschijnlijk moet er zometeen weer een nieuwe in, dus 2x vergoeden) schakel ik een advocaat in.
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Lekke koppakking of iets anders el camino 1977 goodwrenc

Post by Bromgabber »

Zou ik eerst even de bovag bellen voor dat je een advocaat inschakel ;)
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Lekke koppakking of iets anders el camino 1977 goodwrenc

Post by Crash »

je kan lekkage door een oude vriesplug hebben of heb ik niet goed gelezen en zijn alle vriespluggen vervangen ook diegene aan de achterkant tusen het blok en de bak in?
chevyron
Posts: 150
Joined: Wed Sep 01, 2010 7:22 pm

Re: Lekke koppakking of iets anders el camino 1977 goodwrenc

Post by chevyron »

Ook een nieuwe vriesdop kan lekken . als dat zo is even schoonmaken en een randje kit er langs
succes

ron
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Lekke koppakking of iets anders el camino 1977 goodwrenc

Post by Pavement Pounder »

Mischien lekkage aaan de kachelslang aansluiting op het vuurschot, maar iedergeval is dat jouw probleem niet maar van de garage dus er zit niets anders op en weer terug gaan.
Ik leef met je mee en vind het allemaal ronduit kut.
Een van de redenen waarom ik alles zelf ben gaan doen door de jaren heen en besteed vrij weinig meer uit ook rond het huis net zo.
En ik heb genoeg zelf verkloot maar dan kan ik alleen mijzelf de schuld geven.
Ook ik wordt er schijt ziek van van al dat gekloot waar je dik voor moet betalen met een sevice om van te kotsen.
sterkte ermee
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Lekke koppakking of iets anders el camino 1977 goodwrenc

Post by sjak_brak »

Idd dit soort dingen (weliswaar minder extreem) zijn voor mij ook de reden geweest om zo weinig mogelijk uit te besteden. En wat ik uitbesteed is dan erg precies omschreven, meestal los onderdeel dat ik wegbreng voor revisie oid.

Ik zou ook niet echt willen dat die beunhazen nog aan mn wagen zitten. Zou eerder mikken op een regeling dat je de wagen wegbrengt naar een toko die wel deskundig is. Is inmiddels wel duidelijk dat deze prutsers dat niet zijn. 2900 eypo voor paar pakkingen en een klepstoter gaat ook nergens over, om nog maar te zwijgen over de tijd die ze nodig hadden, 4 maanden???
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Lekke koppakking of iets anders el camino 1977 goodwrenc

Post by Supervaags »

Ben er zojuist nog geweest om wat onderdelen te halen, ik laat het daar maar bij denk ik :)
Fomoco
Posts: 52
Joined: Thu Oct 30, 2008 8:24 pm

Re: Lekke koppakking of iets anders el camino 1977 goodwrenc

Post by Fomoco »

Ben er zojuist nog geweest om wat onderdelen te halen, ik laat het daar maar bij denk ik :)
Tenzij je voor de komende maanden een stalling zoekt voor je auto.
Misschien is het ook handig om bij reparatie bij deze toko je auto ff te schorsen. Scheelt weer in de kosten. :lol:
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Lekke koppakking of iets anders el camino 1977 goodwrenc

Post by Renev »

Yup alles zelf doen, scheelt ook in de kosten.
En als je wat verkloot (en dat doe je) kun je alleen jezelf de schuld daarvan geven en daar leer je ook meteen weer van.
Post Reply