Amerikaanse vrachtwagens topic
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Mooie foto's en leuke verhalen weer, ik blijf dit een TOP-topic vinden!
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Canada, beware!!!
The British are coming.....
@ Flying J truckstop, Moose Jaw, Saskatchewan.
The British are coming.....
@ Flying J truckstop, Moose Jaw, Saskatchewan.
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Vanuit Canada rijden wij hout tegen iets meer dan kostprijs naar de VS, met de banden wordt het grote geld gepakt.
Dus deze ritten doen wij in feite om de trucks niet leeg 4500 KM naar South Carolina te laten rijden.
In 99% van de gevallen los ik bij een groothandel in hout, maar afgelopen zomer moest ik lossen op een bouwplaats.
In Noord Amerika zijn vrijwel de meeste huizen van hout, en omdat ik arriveerde tijdens de lunchpauze, kon ik eens een beetje rondneuzen hoe zo'n gebouw nu eigenlijk werd gebouwd.
Dit is een groot appartementencomplex in Arden, North Carolina.
Kijk zelf maar even naar de foto's, dan zie je hoe hier wordt gebouwd:
Dus deze ritten doen wij in feite om de trucks niet leeg 4500 KM naar South Carolina te laten rijden.
In 99% van de gevallen los ik bij een groothandel in hout, maar afgelopen zomer moest ik lossen op een bouwplaats.
In Noord Amerika zijn vrijwel de meeste huizen van hout, en omdat ik arriveerde tijdens de lunchpauze, kon ik eens een beetje rondneuzen hoe zo'n gebouw nu eigenlijk werd gebouwd.
Dit is een groot appartementencomplex in Arden, North Carolina.
Kijk zelf maar even naar de foto's, dan zie je hoe hier wordt gebouwd:
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Dit zijn heel wat vrachtjes hout.....
-
- Posts: 394
- Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Vandaar dat er van een dorp niets overblijft als er een zuchtje wind staat.SplitWindow wrote:.....In Noord Amerika zijn vrijwel de meeste huizen van hout......
gr
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Baksteen gaat ook kapot tijdens tornado's (kijk maar naar schoolgebouwen of zelfs hier in NL met onze veel minder zware tornado's waar ook huizen van scheuren of muren instorten) maar hout bouw je sneller en goedkoper op. Ik denk dat daarom hout nog zo populair is daar..? Dat en prefab gasbetonbouw voor vinexhuizen trekt ze niet.
-
- Posts: 394
- Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Ik zie hier nog geen hele dorpen weggevaagd worden, maar het is idd lekker snel en (relatief) goedkoop om met hout te bouwen.
Week na het zuchtje wind staat er weer een dorp
gr
Week na het zuchtje wind staat er weer een dorp
gr
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Bij 200+kmph blijft hier ook niks staan.
Hout is daar simpelweg goedkoper dan hier.
Construkties van hout kunnen heel erg sterk zijn als er niet bezuinigt wordt.
Hout is daar simpelweg goedkoper dan hier.
Construkties van hout kunnen heel erg sterk zijn als er niet bezuinigt wordt.
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Ach, Zonnedael was van hout, en dat heeft het toch ook best wel goed uitgehouden in het gure Nederlandse klimaat
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
leuk zo'n feestje, maar het geeft altijd zo'n rommel he?
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Het moest er natuurlijk een keer van komen, en eigenlijk heeft de sneeuw best nog lang op zich laten wachten.
Wat er nu ligt is natuurlijk een lachertje, aankomende dinsdag in de Rocky Mountains zullen de sneeuwkettingen dienst moeten gaan doen.
(die hangen niet aan deze trailer, dus hopelijk blijft het bij dit beetje sneeuw totdat ik weer op de yard in Canada ben)
I-29 Northbound @ Nunda rest area, South Dakota:
Het is slechts -11 C., dus ik loop nog steeds in t-shirt en korte broek
Eerst maar eens de echte lage temperaturen afwachten!
Wat er nu ligt is natuurlijk een lachertje, aankomende dinsdag in de Rocky Mountains zullen de sneeuwkettingen dienst moeten gaan doen.
(die hangen niet aan deze trailer, dus hopelijk blijft het bij dit beetje sneeuw totdat ik weer op de yard in Canada ben)
I-29 Northbound @ Nunda rest area, South Dakota:
Het is slechts -11 C., dus ik loop nog steeds in t-shirt en korte broek
Eerst maar eens de echte lage temperaturen afwachten!
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Edit:
Ik heb geen idee of deze video in Nederland te zien is, ik kreeg zojuist dit bericht omdat dit nummer op de radio speelt tijdens het filmen:
Ik heb geen idee of deze video in Nederland te zien is, ik kreeg zojuist dit bericht omdat dit nummer op de radio speelt tijdens het filmen:
Zal proberen om er iets anders onder te zetten, maar dan hoor je het geluid van de motor niet meer....Je YouTube-video is in sommige landen geblokkeerd wegens een auteursrechtclaim.
Je video staat nog wel op YouTube, maar kan mogelijk in sommige landen niet worden bekeken.
Videotitel: Oversize load and road works
Auteursrechtelijk beschermd nummer: Steal My Girl
Geclaimd door: SME
Last edited by SplitWindow on Fri Nov 28, 2014 4:41 am, edited 1 time in total.
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Modeljaar 1953 Ford C-500 COE met aftermarket 8.3 liter Cummins diesel motor en slaapcabine @ Saturday Nite Cruise ®, Kissimmee, Florida.
Deze truck wordt nog vrijwel dagelijks ingezet voor het vervoer van boten.
Deze truck wordt nog vrijwel dagelijks ingezet voor het vervoer van boten.
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
1996 Peterbilt 379 met aftermarket bonnet ornament @ Flying J truckstop, Moose Jaw, Saskatchewan.
Een Freightliner Cascadia van mijn vroegere werkgever, het einde van de trailer rechts op de foto hoort er ook nog bij 8)
Er waren twee pompen kapot, dan wordt het al snel druk bij de truckstop.
Helemaal als er een paar 53' doubles met koeltrailers (zoals de H&R truck hierboven) gaan tanken, dan moet de chauffeur drie keer de truck verplaatsen voordat de volgende aan de beurt is.
Ik heb alle tijd om deze bedrijvigheid op mijn gemak te bekijken.
Vanwege het weekend-rijverbod én het verbod om te rijden na zonsondergang met een oversize load breder dan 12'-4'', sta ik hier stil van vrijdagmiddag 16:45 uur tot maandagochtend 08:00 uur:
Een Freightliner Cascadia van mijn vroegere werkgever, het einde van de trailer rechts op de foto hoort er ook nog bij 8)
Er waren twee pompen kapot, dan wordt het al snel druk bij de truckstop.
Helemaal als er een paar 53' doubles met koeltrailers (zoals de H&R truck hierboven) gaan tanken, dan moet de chauffeur drie keer de truck verplaatsen voordat de volgende aan de beurt is.
Ik heb alle tijd om deze bedrijvigheid op mijn gemak te bekijken.
Vanwege het weekend-rijverbod én het verbod om te rijden na zonsondergang met een oversize load breder dan 12'-4'', sta ik hier stil van vrijdagmiddag 16:45 uur tot maandagochtend 08:00 uur: