NOVA 68 foto's
Re: NOVA 68 foto's
dankzij de dropped spindels van rookie classic parts was de voorkant ruim 5 cm gezakt en achter stond ie vervolgens nog te hoog dus opzoek gegaan naar verlagings veren, een vriend van me had nog een paar qa1 dempers liggen en die passen perfect ( dat wordt me kerst cadeautje )
na het plaatsen van de dropped spindels
zowel voor als achter verlaagd hoe het er nu bij staat
aangezien er nu 0 veerweg is en de wielen de wielkasten zouden raken, en ik 4 nieuwe velgen wil aanschaffen laat ik me achter as in korten... ik heb nieuwe moser steek assen die 4,5 cm korter zijn dan me huidige steek assen dus me as zal 9 cm ingekort worden.
ook ben ik begonnen aan een middenconsole die bekeeld zou moeten worden als het klaar is, hier in wil ik wat metertjes in weg werken en een opberg vakje hebben... verder niks, gewoon simpel
me broertje zit in de camper bouw dus die is vrolijk aan de slag gegaan
na het plaatsen van de dropped spindels
zowel voor als achter verlaagd hoe het er nu bij staat
aangezien er nu 0 veerweg is en de wielen de wielkasten zouden raken, en ik 4 nieuwe velgen wil aanschaffen laat ik me achter as in korten... ik heb nieuwe moser steek assen die 4,5 cm korter zijn dan me huidige steek assen dus me as zal 9 cm ingekort worden.
ook ben ik begonnen aan een middenconsole die bekeeld zou moeten worden als het klaar is, hier in wil ik wat metertjes in weg werken en een opberg vakje hebben... verder niks, gewoon simpel
me broertje zit in de camper bouw dus die is vrolijk aan de slag gegaan
-
- Posts: 111
- Joined: Fri Aug 01, 2008 7:53 pm
Re: NOVA 68 foto's
hoe heb je bovenkant zo kunnen plooien,
gr
dirk
gr
dirk
Re: NOVA 68 foto's
dat zijn 3 lagen buigplex, dat is flexibel hout met een laagje kunststof in het midden.
Je maakt een mal waar je hem overheen wil trekken en je spuit hem vervolgens in met lijm als je dan 3 lagen buigplex hebt buigt het niet meer terug in zijn oude vorm
Je maakt een mal waar je hem overheen wil trekken en je spuit hem vervolgens in met lijm als je dan 3 lagen buigplex hebt buigt het niet meer terug in zijn oude vorm
Re: NOVA 68 foto's
Waarom heb je voor de compushift gekozen? Ik ben ook aan het kijken naar een stand alone transmissions controller en die compushift is ongetwijfeld goed maar kost dan ook het dubbele van de andere....nova68 wrote:vandaag kom de compu shift 2 bij sixpack speedshop binnen
Re: NOVA 68 foto's
Waarom heb je voor de compushift gekozen? Ik ben ook aan het kijken naar een stand alone transmissions controller en die compushift is ongetwijfeld goed maar kost dan ook het dubbele van de andere....[/quote]
arjan van american service point is een goeie vriend van me en bouwt regelmatig 4l80e versnellings bakken in voor klanten met een compushift
het is plug en play en vrij makkelijk aan te sluiten
hufterproof ( tuurlijk alles kan kapot maar het is niet echt storings gevoelig )
je hebt een display waar op alles in gesteld kan worden zonder veel moeite zoals een laptop er naast.
maar eigenlijk ben ik gewoon van arjan zijn advies en ervaring uit gegaan.
arjan van american service point is een goeie vriend van me en bouwt regelmatig 4l80e versnellings bakken in voor klanten met een compushift
het is plug en play en vrij makkelijk aan te sluiten
hufterproof ( tuurlijk alles kan kapot maar het is niet echt storings gevoelig )
je hebt een display waar op alles in gesteld kan worden zonder veel moeite zoals een laptop er naast.
maar eigenlijk ben ik gewoon van arjan zijn advies en ervaring uit gegaan.
Re: NOVA 68 foto's
me achteras er weer onder vandaan gehaald omdat ik hem te breed vond dus is ie nu ingekort. en gelijk maar ff gespoten
me versnellingsbak er onder uit om een 2500 stall converter te plaatsen en een nieuwe baksteun van g force
een nieuw setje wilwood brakes ligt klaar om te monteren... net als de shocks die ik besteld had
over een paar weken komt me dashboard binnen van dakota
me versnellingsbak er onder uit om een 2500 stall converter te plaatsen en een nieuwe baksteun van g force
een nieuw setje wilwood brakes ligt klaar om te monteren... net als de shocks die ik besteld had
over een paar weken komt me dashboard binnen van dakota
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: NOVA 68 foto's
Gaaf. Dat koste wel wat zeker die converter ?
Re: NOVA 68 foto's
ik zou niet meer weten... kheb hem al een jaar op de plank liggen, geloof dat ik rond de 600 kwijt was
Re: NOVA 68 foto's
He, ziet er allemaal gelikt uit!
Van de zomer wedstrijdje?
Erg gaaf! goed bezig jeroen!
Van de zomer wedstrijdje?
Erg gaaf! goed bezig jeroen!
-
- Posts: 1163
- Joined: Sat Jan 30, 2010 8:31 pm
Re: NOVA 68 foto's
Lekker project goed bezig
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: NOVA 68 foto's
2500 stall ? Dit is voor straatgebruik? Ben benieuwd hoe je dat bevalt; heb nu een 1300 stall erin en vind de slip al veel, eerlijkheid gebied me te zeggen dat de bijpassende nokkenstok nog op het schap ligt.....
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: NOVA 68 foto's
Ik heb ook 2500 stall in mijn 4l80e dat is het mooie van deze bakken dat je een lockup hebt als je eenmaal op cruise snelheid bent.
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: NOVA 68 foto's
Ik doel meer op het optrekken; dan moet je toch minimaal je stall speed draaien voordat ie begint te bewegen en dan lijkt me 2500 veel......Pavement Pounder wrote:Ik heb ook 2500 stall in mijn 4l80e dat is het mooie van deze bakken dat je een lockup hebt als je eenmaal op cruise snelheid bent.
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: NOVA 68 foto's
Ja maar begint bij 1000 rpm toch al een beetje met kruipen.
Maar voet op de rem en dan gas tot dat je gaat spinnen is 2500 rpm.
Maar voet op de rem en dan gas tot dat je gaat spinnen is 2500 rpm.
Re: NOVA 68 foto's
Dit is jouw bak geweest Marco... ik heb nog nooit met een stall gereden dus ben benieuwd, ik wilde in eerste instantie voor een 2300 stall gaan maar die was er niet