Project Pontiac GTO 69'

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
erikgto
Posts: 232
Joined: Tue Apr 25, 2006 12:04 pm

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by erikgto »

Die oranje parelmoer 69er ben ik al heel lang op 't Pro Touring forum aan 't volgen.
Dat is echt een kanon van een auto!

Die zwarte is ook mooi, maar ik zie zoveel zwarte auto's iedere dag dat die kleur me niet veel meer doet.
En dan de ellende van een zwarte auto; zoooo besmettelijk. Heb je 'm gepoetst zie je een uur later de zooi al weer op de auto liggen... :barf: :barf: Nooit geen donkere kleur meer.

Doe mij maar een mooie opvallende lichtere kleur... de mijn wordt ook lichter van kleur..zit ook nog een beetje te dubben over het exacte recept...


Enne, goed bezig trouwens!!!!

erik
Snelting
Posts: 85
Joined: Thu Oct 02, 2014 11:47 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Snelting »

Thankss!!

Hij wordt oranje zoals het er nu uitziet. Zwarte banen kan later via bestickering, mocht het niks zijn, trek ik ze er zo weer af ;).
Snelting
Posts: 85
Joined: Thu Oct 02, 2014 11:47 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Snelting »

Weer een beetje verder gekomen!

Image

Plaatje ingelast

Image

Oude wielrand eruit, nieuwe erin. Nu alleen nog stuk uit nieuwe zijscherm halen en erin.

Image

Die gaat nergens meer heen.

Image

Image

Image

Image

EPOXYYY, nieuwe verfspuit gehaald en moet zeggen, zit er superstrak op ;)

Image

Image

Image

Inmiddels een donor auto gevonden voor een blok. Die ga ik volgende week zaterdag ophalen.

Gaat de goede kant op :) 8)
erikgto
Posts: 232
Joined: Tue Apr 25, 2006 12:04 pm

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by erikgto »

Dat ziet er inderdaad super strak uit!

Goed bezig!!!!!!! :thumbs:
ilomax
Posts: 61
Joined: Mon Jul 21, 2014 8:25 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by ilomax »

ziet er goed uit lekker bezig, is de binnenkant gezandstraald of is dat hand werk??
Snelting
Posts: 85
Joined: Thu Oct 02, 2014 11:47 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Snelting »

Dankjewel ERIKGTO!

@Ilomax: Dankjewel, dat is handwerk.
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Bromgabber »

Ziet er goed uit ;)
Ga je de naden bij de dorpel nog afkitten of iets?
Snelting
Posts: 85
Joined: Thu Oct 02, 2014 11:47 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Snelting »

@Bromgabber, dankjewel. Ja dat ga ik nog doen, dit is niet al te aantrekkelijk zo haha ;). Op foto 3 zie je bovenaan bij de dorpel plamuur. Daar was ik al begonnen met het strak maken, dat stuk is namelijk ook los geweest om de dorpel te plaatsen. Wilde eerste de dorpel in de Epoxy hebben voordat ik eroverheen ga plamuren.
ilomax
Posts: 61
Joined: Mon Jul 21, 2014 8:25 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by ilomax »

Snelting wrote:Dankjewel ERIKGTO!

@Ilomax: Dankjewel, dat is handwerk.
Zo aardige klus hoe heb je dat gedaan?
Snelting
Posts: 85
Joined: Thu Oct 02, 2014 11:47 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Snelting »

@Ilomax: aan de binnenkant hoofdzakelijk met de schuurmachine en (lucht)boormachine met staalborsteltje erin. Wat grovere stukken met slijptol met lamelle erop, maar geloof ik niet (veel) gebruikt voor de binnenkant.
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Ranch73 »

Je hebt zo te zien genoeg ruimte om een soort van tijdelijk spuithok te maken,zie allemaal zooi/zand/stof op de grond liggen die tijdens spuitwerkzaamheden mooi meedwarrelen in de grond/epoxylaag,keep up the good work on the Lemans.
Image
Snelting
Posts: 85
Joined: Thu Oct 02, 2014 11:47 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Snelting »

@Ranch: Ja klopt, heb je gelijk in! Wat ik wel heb gedaan, maar niet op de foto te zien is:

Ik wou eerst alles aanvegen, maar toen dacht ik, dan krijg je een stofzooi in de schuur/stal en ik wilde die avond spuiten, omdat op het moment de dagen schaars zijn dat het 's avonds nog 5-6 graden boven 0 is. Kouder dan dat lijkt me niet al te bevorderlijk om te spuiten, ook omdat de verf dan op moet drogen en uitharden in de nachtvorst.

Dussssss, ik dacht bij mezelf: anderhalf uur voor ik ben gaan spuiten heb ik een hoop emmers water op de vloer gegooid, dit tussentijds en vlak voor het spuiten nogmaals gedaan. Met de gedachte erachter dat al het dwarrelend stof blijf plakken aan het water en niet meer door de lucht gaat, evenals dat er stof (en hooi ;) ) mee opstuift met het spuiten.
Snelting
Posts: 85
Joined: Thu Oct 02, 2014 11:47 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Snelting »

Tijd voor weer een update ;)

Image

Image

Binnenkant van de nieuwe panelen in de lasprimer gezet, omdat je hier straks niet meer bij komt. Extra laagje kan geen kwaad dacht ik zo.

Image

Image

Linker achter scherm in de epoxy gezet, zoals je kunt zien, zit hier nog wel wat smeerwerk aan..

Image

Gaatjes op de bovenkant van de neus, zit normaal een Pontiac logo in, maar deze wil ik nog dichtmaken. Overigens zijn alle logo dingen, etc dichtgemaakt. Chroomlijsten komen er ook niet meer allemaal op.

Image

@Bromgabber: Dit heb ik gemaakt van de dorpel.. Stuk netter geworden, dan eerder afgebeeld dacht ik zo?

Image

Koffer ruimte ook klaar en in de epoxy.

Zoals sommigen al wel zijn opgevallen doe ik het allemaal beetje in een andere volgorde. Normaal is het naar de straler, dan epoxy en dan laswerk. Ik ben eerst aan het slijpen en lassen gegaan en vervolgens stuk voor stuk alles in de epoxy gezet. Zodat als het in de epoxy zit, het ook afgerond is. Nu moet alleen het rechter achter scherm er nog in en wielrand, oude spul is er al wel allemaal uitgehaald.

Image

Dit is de donor auto die ik heb opgehaald. Er komt een 6 in lijn diesel in van BMW met handbak. Blok wordt opgeschroefd naar zo'n 300-400 pk met straigt pipe rvs uitlaat. Dit was een lastige keuze om te maken. Ik wil de auto zoveel mogelijk als eerste auto/daily gaan gebruiken i.p.v. alleen een keer uit de schuur halen als de zon schijnt, aangezien ik veel km's maak kwam ik bij diesel terecht, wat ik nu ook rijd. Echter een dikke V8 blijft het allermooist.. Ben zelf niet zo'n voorstander van LPG, maar dat nam ik dan maar voor lief.. Ik heb me uiteindelijk open gesteld voor beide en zei tegen mezelf, eerste beste geschikte donor die ik tegenkom die koop ik, dat was dus of het BMW diesel blok dat ik in gedacht had of een V8 met handbak en LPG installatie. Nou dat eerste is het dus geworden, dat is de achterliggende gedachte ervan..

In de toekomst ben ik wel van plan er een dikke (minimaal) V8 in te leggen en hem dan te gebruiken voor op de dragstrip en/of als speeltje.

Het blok heb ik al helemaal los gehaald, zit alleen nog vast bij de motorsteunen en bak. Hele voorkant van de BMW eraf geslepen, zodat het blok + bak er zo uitgetakelt kan worden. Ik ben benieuwd naar het omzetten van kabelboom e.d. hoop dat er geen lastige complicaties zullen optreden. Kabelboom, etc zal ik zoveel mogelijk overzetten en uitendelijk zal die nog wel aan de laptop moeten om de nieuwe meters er op aan te sluiten. Ben denk ik niet van plan de originele te gebruiken. (ook niet die van BMW hoor haha ;) )

Wat nu op de planning staat:
.1. Blok+bak uit BMW takelen
.2. BMW weer de schuur uit en de Pontiac op de put. Blok erin bouwen.
.3. Dan wil ik de koets op bokjes zetten en het chassis er onder uit rijden zodat ik vanuit de put de onderkant van de koets kan schuren en spuiten. Die spuit ik dan meteen epoxy, grond en oranje. Neem het brandschot ook vast mee aan de kant van de motorruimte, omdat als ze weer op elkaar zitten ik er niet meer bij kom als t blok er al inzit. Het Chassis dan ook schoonmaken en spuiten.
.4. Vervolgens chassis en koets weer op elkaar en dan beginnen met de randonderdelen omzetten van de bmw en kabelboom, etc..

Oh en ook nog de wielrand/zijscherm rechts aflassen als die op de put staat, dan kan dat ook in de epoxy en is al het laswerk klaar (in grote lijnen).

Als je alles stap voor stap doet, valt het allemaal reuze mee. Had het moeilijker verwacht, kwestie van logisch nadenken. Voor de mensen die twijfelen en alle projecten meelezen, ik zou zeggen: Ga het gewoon doen! Ik ben een 'snotneus' van 24, doe een economische opleiding, geen technische vooropleiding o.i.d. gehad. Als je, je er voor open stelt en je wilt kun je een heel eind komen!! Ik verruil slechts 2 avonden in de week, die je anders voor de tv zit en de zaterdagmiddagje aan deze "hobby" en ben al een heel eind gekomen. ONTZETTEND LEERZAAM! Succes :)
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Ranch73 »

Image

Linker achter scherm in de epoxy gezet, zoals je kunt zien, zit hier nog wel wat smeerwerk aan..
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Denk eerder dat er aan het metaal nog "wat" werk zit,dit ga je niet oplossen door de stukadoor te gaan uithangen,doe het goed,heb je er later meer profijt van.
Rob(firebird)
Posts: 2114
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:26 pm

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Rob(firebird) »

Respect voor hetgeen je allemaal doet.
Wat mij echter wel verbaasde is je keus om er een dieselblok in te hangen.
Afgezien van wat praktische problemen ben ik benieuwd hoe je dat "kenteken-technisch" gaat oplossen.

Verder een leuke topic, die ik met aandacht volg.

Rob
Post Reply