1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by Supervaags »

Gelukkig is dit forum er om ons als snotneuzen de wijze lessen van het echte leven te leren :arrow:
:P
Ronald50
Posts: 292
Joined: Sat Dec 07, 2013 8:22 pm

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by Ronald50 »

Zo, vanmiddag rond 4 weer thuis. Had nog wat avond verplichtingen, vandaar nu pas bericht hier.

Resultaat; afgekeurd, helaas. Ik was op tijd daar en na aanmelding was ik vrij snel aan de beurt:

Image

Ging allemaal vrij snel, ofschoon ik de eerste na de pauze was hadden de heren wat haast. Heren, want dit keer waren ze met tweeën. Terwijl de 1e de administratie begon ging de 2e technisch keuren. Ben daar bij geweest en op dat punt een compliment van de keurmeester. Nette auto volgens hem, geen vreemde dingen, geen spelingen, kortom technisch netjes.
Nadat de administratie zo goed als klaar was is het chassisnummer er in geslagen. Dit maal onder de auto, rechts in de chassisbalk:

Image

Vandaar de lichttest, en hier ging het goed mis. De koplampen (de originelen) gaven een te verstrooid beeld volgens hen. Die waren dus niet goed. Daarna dus de gekleurde stadslichten, ondanks mijn argument dat ze slecht te krijgen zijn werd dit niet goed bevonden. Glas eruit halen was helemaal niet bespreekbaar... zo zie je maar. Ook deed ineens links achter het remlicht niet, dit is wss een contactprobleem.
Verder had ik de rechter achterband vervangen en die was goed, maar links vielen ze over de aanduiding; die was niet gelijk aan die van rechts. gevolg: er moet ook rechts een andere op. Als laatste een toch weer wat lekkende stuurpomp, waren alle andere punten op orde geweest had ik hier mee weggekomen.

Ga morgen eerst achter NL lampen aan plus witte glaasjes. Tevens nieuwe koplampringen want onderweg moest ik even hard in de ankers en zag rechts van mij een chroomring voor de auto uit rollen. Bleek de mijne te zijn, afgebroken ;) De band heb ik op de terugweg direct besteld en zal er volgende week zijn.

De rit was wel lekker moet ik zeggen. 'T ding loopt best lekker en op de autobaan even de 70 mph aangetikt. Als je dan gas geeft krijg je nog een klein schot in de rug dus echt lui is de oude dame niet. Terugweg idem dito, rijdt lekker. Wel wat lawaai maar hey, het is een auto van 1972 en die waren nog niet zo stil als de huidige auto's. Nog wel even langs de Mac natuurlijk:

Image

En weer thuis, achter de Dodge van zoonlief:

Image

Image

Tis jammer, maar ik probeer snel de dingen te verhelpen. Binnen 8 weken moet ik weer terug en dan betaal je 27 euro voor alleen die punten keuren. Vandaag was ik 189 euri's lichter maar ja, dat weet je als je een kenteken wilt.
Als laatste; ik krijg gewoon de 18.2 platen ofwel de kleintjes. Hij vroeg nog netjes: "wil je die"? Natuurlijk wil ik die! ;)

Ik hou jullie op de hoogte. Zal straks een filmpje plaatsen van een stukje van de rit.
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by Bromgabber »

Jammer, maar valt gelukkig mee.
Maar euh had je geen briefje van honderd voor zen neus gehouden? :D
Zo zie je maar weer de ene keurmeester vind het goed de ander niet..
Ronald50
Posts: 292
Joined: Sat Dec 07, 2013 8:22 pm

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by Ronald50 »

Denk dat ie daar niet op gehapt had ;)
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by Bromgabber »

Was ook aan het kijken voor die glaasjes ervoor.
Inderdaad lastig, wel te krijgen als led maar dat is waarschijnlijk minder mooi..
Of even losse units plaatsen aan de grill of onder de bumper met witte kapjes?
Dan even de draad van stadslicht los en daar heen maken.
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by Renev »

Koplampen kopen met stadslichtjes erin en dan zo aansluiten dat je het met elke keuring snel om kan switchen.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by Wilf »

Als je ombouwt naar H4 bouw dan alsjeblieft ook om naar relaisgestuurde verlichting! Je originele lichtschakelaar en bedrading was, toen het nieuw was, niet eens geschikt voor de hogere wattages van een halogeenlamp, laat staan nu het 40 jaar oud is. Gebruik van je originele bedrading zonder relais betekent minder lichtopbrengst (gauw 50% minder), mogelijke storingen met je lichtschakelaar (valt af en toe uit of je dimmer van je dashboardverlichting doet het slecht of niet) en uiteindelijk een totale autobrand (kabels of schakelaar smelt weg). Dat laatste heb ik helaas al te vaak gezien en zelf bijna gehad.
Chucky
Posts: 3468
Joined: Fri Nov 19, 2004 9:35 pm

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by Chucky »

Doe je zelf een plezier en koop een paar Hella koplampen met Phillips lampjes. Goed lichtbeeld en een goede lichtopbrengst.
Laat je niet verleiden voor goedkopere merken.
Het zijn toch 7 inch koplampen???
Deze heb ik laatst besteld voor mijn Van: Hella 1A6 002 395-031

En wat Wilf zegt is ook echt een aanrader!!!

Er hoeft helemaal geen xenon meuk in zo'n oldtimer om goed licht te hebben ;)
Ronald50
Posts: 292
Joined: Sat Dec 07, 2013 8:22 pm

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by Ronald50 »

@Wilf; ik ken de systemen.... wilde het bij de Edsel ook doen maar is er nog niet van gekomen. Met die auto rij ik eigenlijk nooit in het donker, vorig jaar 1x gebeurd op 2500 kilometer totaal. Wel zat ik toen met wat kromme teentjes in de auto daar ik dit verhaal wist en in gedachten de auto al zag staan fikken ;)
Heb er een voor de C20 gevonden, ik weet dat je het makkelijk zelf kunt maken maar kant en klaar is veel eenvoudiger:
- http://www.ebay.com/itm/CERAMIC-H4-HEAD ... ec&vxp=mtr
Denk zeker dat het een goede investering is, er zijn al teveel Amerikanen afgebrand om hun bedrading. Die is standaard al niet geweldig en zeker niet na 40 of 50 jaar ;)

@Chuck: Heb een Duitse set gekocht, zijn idd geen Hella's maar kosten een derde. Zag jou antwoord nadat ik al geklikt had op direct kopen ;)

Dank voor jullie wijze advies, de spullen zijn onderweg en hopelijk met 1 tot 1,5 week binnen. Dan erop en keuring aanvragen!
Ronald50
Posts: 292
Joined: Sat Dec 07, 2013 8:22 pm

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by Ronald50 »

Zo, vanmorgen de lampen binnen:

Image

Snel naar buiten, de C20 staat thuis momenteel. De oude lampen er uit gehaald en deze eerst maar eens passen:

Image

De ringen waarmee de lampen vast zitten zijn beide niet helemaal 100%. Bij de ene is 1 van de 3 bevestigingslipjes afgebroken, bij de andere alle 3. Ik heb bij de bouwmarkt dan ook van Bison de 2-componenten kombipower metaal lijm gehaald op aanraden van de lijmwijzer. Ik kan natuurlijk 2 nieuwe ringen bestellen maar we blijven Nederlanders, dit is een stuk goedkoper. De lijm heeft een hoge sterkte, is bestand tegen grote temperatuurschommelingen en trillingen. Uitstekend voor een auto dus!
Vanmiddag eerst de minst beschaddigde getest en een beetje lijm aangemaakt:

Image

En het lipje ingesmeerd, vastgedrukt en voorzien van wat extra lijm er omheen:

Image

Vanavond de andere gedaan, die mist alle 3 lipjes. Je kunt echter de puntlasjes zien en daarmee de plek waar ze alle 3 gezeten hebben. Ze dan ook op hun plek gelijmd:

Image

Image

Image

Nu laten drogen, morgen bijschuren en de boel weer monteren! Glaasjes voor de bumper zijn nog onderweg dus daar nog even geduld mee hebben :)
leo185
Posts: 146
Joined: Fri May 28, 2010 10:40 pm

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by leo185 »

Ringen zien er ook nog best goed uit, ik ben benieuwd hoe sterk die lijm op langere termijn is maar het zou inderdaad moeten kunnen lijkt me.
Moeten die lipjes trouwens naar binnen? voor mijn gevoel moeten ze naar buiten.....
yellowsub
Posts: 641
Joined: Mon Mar 01, 2004 12:32 am

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by yellowsub »

naar buiten.... benieuwd hoe dit verder gaat!
Ronald50
Posts: 292
Joined: Sat Dec 07, 2013 8:22 pm

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by Ronald50 »

Idd.... toe ik vanmorgen op de telefoon je antwoord las baalde ik... uiteraard naar buiten. Dat krijg je als je en een film kijkt en dit soort werkzaamheden doet. Dus snel de lipjes proberen om te buigen, en doordat de lijm nog niet helemaal doorgehard was braken ze los. Ze terug gebogen, ringen enigszins van de lijmresten ontdaan en de lipjes opnieuw ingelijmd:

Image

Ligt nu te drogen, missie voor 50% geslaagd ;)
leo185
Posts: 146
Joined: Fri May 28, 2010 10:40 pm

Re: 1972 Chevrolet C20 patina-look; van aankoop tot keuring!

Post by leo185 »

Ja gaat helemaal goed komen zo!

Mooi project trouwens, ik heb hem ook nog te koop zien staan, mooi te zien dat die goed terecht is gekomen.
Post Reply