caprice 1987 carburateur vraagje

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
oldsv8diesel
Posts: 372
Joined: Wed May 02, 2012 12:31 pm

caprice 1987 carburateur vraagje

Post by oldsv8diesel »

vraagje, mn caprice 305 blok,loopt koud als een natte krant stationair,vaak afslaan enzo, warm lukt het allemaal wel, maar ook niet echt lekker, co gemeten stationair en deze is 0,22% , hij zou een kat moeten hebben(k6) maar die zit er niet onder.
dit co percentage is natuurlijk veel te laag lijkt me, is dit nog af te stellen? of is er gewoon wat gaar aan de carburateur?
het is een electronishe geregelde carb(1987)

ik hou m graag orgineel houden dus daarom waag ik nog maar een poging, tips en tricks zijn welkom, is deze caprice toevallig ook uit te lezen? ik zie wel een diagnose stekker zitten maar ik weet niet echt wat ik hier mee aanmoet...


ik heb een edelbrock carb en een hei-ontsteking liggen, maar liever doe ik nog 1 poging om het een beetje orgineel te houden.

ps er heeft geen lpg ingezeten, auto heeft wel lang stilgestaan maar ik rij er alweer anderhalf jaar mee zo zonder verandering
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: caprice 1987 carburateur vraagje

Post by Ranch73 »

Valse lucht door poreuse slang of voetpakking ?
oldsv8diesel
Posts: 372
Joined: Wed May 02, 2012 12:31 pm

Re: caprice 1987 carburateur vraagje

Post by oldsv8diesel »

daar heb ik ook al aan gedacht, maar zo op gehoor/ op het oog geen valse lucht, ik zou voor alle zekerheid natuurlijk de inlaat pakkingen kunnen vervangen.

slangen ed zijn in orde
Ouwie
Posts: 10
Joined: Sun Feb 23, 2014 9:15 am

Re: caprice 1987 carburateur vraagje

Post by Ouwie »

Hij is wel uit te lezen, maar dan moet hij wel een fout aangeven middels het service engine lampje.

http://www.2carpros.com/articles/buick- ... val-method
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: caprice 1987 carburateur vraagje

Post by Bromgabber »

Valse lucht controleren met remmenreiniger?
Pakkingen inwendig gaar?
Welk toerental draait hij stationair?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: caprice 1987 carburateur vraagje

Post by sjak_brak »

oldsv8diesel wrote:daar heb ik ook al aan gedacht, maar zo op gehoor/ op het oog geen valse lucht, ik zou voor alle zekerheid natuurlijk de inlaat pakkingen kunnen vervangen.
Valse lucht zie/hoor je niet altijd.

Idd met remmenreiniger zoeken, verdacht zijn oa voetpakking van de carb, asjes van de gaskleppen op de carb (zeker ais het zon quadrajet is een zwak punt), PCV-klep, alle vacuumslangen/aansluitingen, en dan niet alleen aan de kant van de motor, maar ook bij de onderdelen waar ze uitkomen, etc. Slangen die op het oog goed lijken kunnen toch uitgehard zijn op de aansluiting en daardoor valse lucht pakken.

Als je valse lucht niet groding hebt uitgezocht/uitgesloten, dan heeft verder onderzoek niet zo heel veel zin.

Zijn verder de ontstekingsdelen nog goed? (bougies, kabels, rotor/verdelerkap, etc)
oldsv8diesel
Posts: 372
Joined: Wed May 02, 2012 12:31 pm

Re: caprice 1987 carburateur vraagje

Post by oldsv8diesel »

ik ben al met remmen reiniger aan de gang geweest, geen reactie van de motor, olie dop eraf geeft ook geen krimp.
pcv klep dicht gehouden, geen responce.
bougie's kabels en verdelerkap zijn nieuw.

hij loopt vrij langzaam en bokkerig stationair, heb m al wat hoger gezet uiteraard, warme motor gaat het wel allemaal, alleen het co stationair is gewoon veel te laag(0,22%) zonder kat dus.
is dat co niet af te stellen?

ik ga m zo uitlezen, thanks voor de link.
ik heb geen check lampjes als de motor loopt

ik update het vanavond weer
oldsv8diesel
Posts: 372
Joined: Wed May 02, 2012 12:31 pm

Re: caprice 1987 carburateur vraagje

Post by oldsv8diesel »

jup auto uitgelezen en knippercode 34 heb ik uitgelezen, baro/map sensor.
nu heb ik de vacuumslang van de baro/map sensor afgehaald en afgedopt en nu loopt hij eigenlijk gewoon goed, start goed en loopr mooi regelmatig stationair, co is nu wel veel te hoog dus het heeft er duidelijk mee te maken.
heeft iemand toevallig een mapsensor liggen om even wat uit te proberen?
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: caprice 1987 carburateur vraagje

Post by Bromgabber »

Heb je er een voorbeeld van?
Sommige zijn op heel veel autos gebruikt.
Ik heb nog wel iets liggen misschien, vandaar de vraag.
oldsv8diesel
Posts: 372
Joined: Wed May 02, 2012 12:31 pm

Re: caprice 1987 carburateur vraagje

Post by oldsv8diesel »

ik zal er even wat fototjes van maken, nu lees ik weer dat een baro sensor en een map sensor 2 verschillende sensoren zijn, ik ga morgen even wat fototjes proberen te uploaden(zal ik meteen weer eens mn project topicje een beetje updaten)
oldsv8diesel
Posts: 372
Joined: Wed May 02, 2012 12:31 pm

Re: caprice 1987 carburateur vraagje

Post by oldsv8diesel »

Update, koud nog steeds een zuur ding, eenmaal goed warm niks aan de hand, koud nog steeds afslaan, ik verdenk toch de carburateur, ik heb al een nieuwe temperatuur sensor erin gezet en een andere baro sensor, geen resultaat...
misschien is er iemand in amsterdam/ purmerend en omstreken met een benzine caprice zodat we wat dintetjes kunnen vergelijken?

Ik wil liever de boel orgineel proberen te houden , als ik er een edelbrock op gooi dan verlies ik mn lockup en cruise control en dat wil ik liever niet
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Re: caprice 1987 carburateur vraagje

Post by peerke »

als de carburateur er niet meer zo fris uitziet zou ik hem gewoon vervangen door een autoline rebuild van rockauto,is echt niet zo duur en kan nooit kwaad.
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: caprice 1987 carburateur vraagje

Post by Bromgabber »

Weet niet wat je wil vergelijken maar ik heb een caprice 1980 met een 305, woon in Twisk
oldsv8diesel
Posts: 372
Joined: Wed May 02, 2012 12:31 pm

Re: caprice 1987 carburateur vraagje

Post by oldsv8diesel »

Oke, na wat tips ga ik toch de egr eraf halen, en meteen inlaatpakkingen en voetpakking carb doen.

heel raar nu lijkt t een stuk beter, maar nog wel iets arm maar we gaan eerst die pakkingen ff doen en dan weer verder kijken

*1980 heeft geen elektrische afgeregelde carb denk ik? Komen kijken kan altijd natuurlijk altijd gezellig
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: caprice 1987 carburateur vraagje

Post by Bromgabber »

Dat klopt zit nog niet veel elektronica op het blok.
Vandaar de vraag wat je wou zien ;)
Ben ook weleens op meetings.
Post Reply