Dodge Charger 1972

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

Nou voor de eerste keer proberen te starten maar sloeg niet aan ondanks alles stappen gevolgd op een of andere manier m'n ontsteking verkeerd. Dus volgende keer maar opnieuw beginnen op tdc zetten etc etc.

En voor een leuke prijs totaal een set van 6 velgen bij elkaar gevonden we hebben nu keuze 8j 9.5j en 10j met een flinke diepte.
Image
Dus binnenkort passen en meeten kijken wat het beste uitkomt.

En begonnen aan een nieuwe uitlaat eronder lassen 2.5 inch pijp en bochtjes gehaald zodat alles mooi in lijn is met de headers
En 2 x tussendemper flowmaster Super 44 ertussen en geen herrybombs meer dus hoop een mooie sound eruit te krijgen.
En anders komen er nog eindempers op vanavond ff foto's maken
Phatkees
Posts: 525
Joined: Mon Apr 12, 2010 3:43 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Phatkees »

Ik vind het persoonlijk zonde om van zulke wielen onder zo`n mooie auto te schroeven. Maar smaken verschillen gelukkig! Koplampen vind ik dan wel weer gaaf! :cool:
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

Vergeten te melden ga de wielen nog stralen en glans zwart coaten
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

Heerlijk geslapen eindelijk naar 2 jaar bijna de motor gestart bijgesteld en de inloop gedaan.
Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en inloop olie gebruikt van Bradd Penn en deze weer afgetapt en gedurende de nacht de olie laten uitlekken.

Uitlaat wilden we mee verder gaan maar de lasdraad was bijna op hopelijk komt vandaag de nieuwe rol binnen.
Nu kan ik m'n rode bougie kabels op maat knippen het veertje van de gashandel moet strakker of een extra veer monteren

En dan ga ik langzaam richting de APK eerst ff rijden en kinderziektes eruit en dan verder met achteras/ veren en spuitbeurtje.
https://youtu.be/lhuitUfEu8g
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

Zo van het weekend de uitlaat verder in elkaar en afgelast eindstukken moeten er nog op komen maar eerst gaan er 2 kleine 30 graden bochtjes en eerst ff rijden kijken hoe het geluid is en of er dan sierstukken op komen of rvs einddempers.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Last edited by Crash on Sun May 03, 2015 1:04 pm, edited 1 time in total.
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

Volgende stap nog 2 extra beugels maken bij de dempers om deze daar ook op te hangen. Daarna motorkap aan de beurt ivm er een gat moet komen voor het luchtfilter en scoop
Image
Image
Image
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

Zo lucht happer erop kap nog een beetje uitlijnen sproeiers aansluiten.
Momentee ga ik eerst alleen de bladveren vervangen die ik nieuw heb liggen, gesperde achteras komt eind v/d zomer weer.
En dan kan ik hem eindeljik uit de schorsing halen en APK erop gooien.

Image
Image
Image
Image
Image
Last edited by Crash on Sun May 03, 2015 12:38 pm, edited 1 time in total.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Dodge Charger 1972

Post by kikkegek »

DIK!

ka je de plaatjes groter posten?...kunnen we er optimaal van genieten...wat een gaaf project
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

kikkegek wrote:DIK!

ka je de plaatjes groter posten?...kunnen we er optimaal van genieten...wat een gaaf project
done :thumbs:
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Dodge Charger 1972

Post by kikkegek »

nice! thanks man :thumbs:

motorruimte is echt om door een ringetjes te halen..lekker clean.

alleen die flex-fan vind ik niks. onnodige cooling bij idle zonder warme motor. en herrie. ga je nog voor een e-fan? of ouderwetse fanclutch?
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

Hmm zit nog beetje te dubben als ik een E-fan neem wil ik meteen allu radiator met 2 fans erop is alles meteen redelijk pas.

Flex fan z'n lawaai eigenlijk tot nu toe gee nidee hoeveel lawaai het gaat maken ivm ik amper gereden heb maar mocht het gaan storen word het een
fanclutch voorlopig
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Dodge Charger 1972

Post by kikkegek »

ff ander vraagje. Ik vraag me altijd af hoe je met zo een scoop omgaat met regenwater en dergelijke en hoe je dan voorkomt dat het je motor in komt?
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

Helemaal voorkomen doe je niet of je moet een shaker setup hebben maar dan word je filter ook wel vochtig.
Heb daarom geen vierkant gat gezaagd maar in de vorm van m'n luchtfiler met 2cm ruimte rond om.

Maar als het regent gaat ie harder en zuiniger lopen ivm volgens sommige advers op marktplaats rijd ik dan op waterstof :P

Als het erg nat word kan evetueel nog gaas of lamellen aanbrengen of een soort vulstop
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

EINDELIJK :jump: APK erop :jump: verzekering erop en auto uit de schorsing gehaald.
Koplampen omgewisseld wat klemmen strakker gesteld.

Nu beginnen met inrijden en de kinderziektes eruit te vissen dan is een keer iets bedenken voor een tijdelijke paintjob
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Dodge Charger 1972

Post by kikkegek »

Cool!

Misschien is car dippen iets voor tijdelijk? Ik ken wel iemand in Zuid Holland.
Post Reply