'68 Chevy C10

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
SuperSport
Posts: 1163
Joined: Sat Jan 30, 2010 8:31 pm

'68 Chevy C10

Post by SuperSport »

Na mijn impala te hebben verkocht nu weer tijd voor ander project. Het probleem was eigenlijk dat ik alles mooi vind, en alles wat ik mooi vind is ongelooflijke duur. Heel lang gezocht naar een leuke camaro 67 Rs maar kon niks vinden voor mijn budget. heb de laatste tijd veel verdiept in het pro touring gebeuren wat mij ongelooflijk aanspreekt en kwam daar enkele pickups tegen, de combinatie van veel vermogen en weinig gewicht maakt het een ideale kandidaat. Na wat gezocht te hebben in binnen en buitenland vandaag een leuke harde 68er chevy gekocht niet al te ver weg haha. Plannen welke over de jaren verspreid zullen worden in grote lijn, short bed monteren, roadster shop frame, ls motor, en complete respray waarbij plaatwerk zoveel mogelijk zelf zal worden gedaan.

Image
Image


Het gene wat ik ga gebruiken is de cabine en de front Van de pickup, de rest zal worden vervangen... We gaan m volgende week halen en dan zullen we inventariseren wat er allemaal moet gebeuren. Plan is om de cabine gewoon in een bad te gooien om zo kaal mogelijk te beginnen.

Chassis was al helemaal aangepakt en er zitten allerlei nieuwe onderdelen bij, we zullen zien. Het is mijn eerste project heb er zin in, wordt bijgestaan door vaders die staat te trappelen haha .

Wordt vervolgd vervolgd...
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: '68 Chevy C10

Post by boyanka »

mooi, heb je hem gekocht met blok erbij?
SuperSport
Posts: 1163
Joined: Sat Jan 30, 2010 8:31 pm

Re: '68 Chevy C10

Post by SuperSport »

Nee zonder blok, wel met kenteken
Ed
Posts: 5031
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:46 pm

Re: '68 Chevy C10

Post by Ed »

Top, leuk om je vorderingen te volgen. Gaaf, weer een c10 erbij.
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: '68 Chevy C10

Post by Martin71RS »

Cool! jammer dat je Impala weg is...hij was net klaar :?

maar C10...inspiratie genoeg :idea: heb ze allemaal echt en de meeste in actie gezien....wel een beetje de nieuwe rage ;)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

maar goed...genoeg gespammed :D dit ga ik met veel interesse volgen!
TikiRalf
Posts: 385
Joined: Tue Apr 06, 2010 9:58 am

Re: '68 Chevy C10

Post by TikiRalf »

Daar kande wel iets moois van maken ja, succes! en die foto's hierboven zijn super :-)
SuperSport
Posts: 1163
Joined: Sat Jan 30, 2010 8:31 pm

Re: '68 Chevy C10

Post by SuperSport »

Hey martin die Roadster shop vind ik ook helemaal geweldig, hoop over een paar maanden een chassis te kunnen kopen, bakje wordt inderdaad shortbed, en de impala 65 hebben we nog is van mijn vader, gaat ook nooit meer weg. We zijn druk bezig met demonteren fotos volgen vandaag nog wel, blijf gerust spammen, inspiratie is belangrijk
SuperSport
Posts: 1163
Joined: Sat Jan 30, 2010 8:31 pm

Re: '68 Chevy C10

Post by SuperSport »

Image
Image
Image

Morgen de cabine en het bakje er af pakken, het schiet al op.
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: '68 Chevy C10

Post by Martin71RS »

Image

was deze nog effe vergeten...ook hele mooie
SuperSport
Posts: 1163
Joined: Sat Jan 30, 2010 8:31 pm

Re: '68 Chevy C10

Post by SuperSport »

Ja inderdaad das een hele mooie, ook die wielen spreken mij wel aan.

Image

Dit is ook wel gruwelijk mooi de stance en die wielen.
henne
Posts: 99
Joined: Tue Jul 19, 2011 11:38 am

Re: '68 Chevy C10

Post by henne »

Wel benieuwd naar je plannen, aangezien je drie kwart van de auto te koop hebt staan.
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: '68 Chevy C10

Post by Funk »

Heb je al uitgezocht hoe het zit met een nieuw frame? Dan heb je feitelijk een nieuwe auto, toch?
SuperSport
Posts: 1163
Joined: Sat Jan 30, 2010 8:31 pm

Re: '68 Chevy C10

Post by SuperSport »

Image

De cabine is in principe het gene wat ik ga gebruiken, de rest gaat weg. ik heb bij het project een kenteken welke ik eigenlijk wil behouden, echter heb ik me nog niet echt verdiept in deze materie en misschien kan iemand die dit al eens heeft gedaan meer opheldering hier over geven. Wat er straks onder komt zal vele malen beter rijden en remmen... Wel weet ik dat als je modificaties aan je frame toepast dit dient te gebeuren met dezelfde metaaldikte. En je auto 2/3 orgineel moet blijven...

Het bed wordt vervangen door een shortbed, ik ga nieuw plaat metaal bestellen en dit gaan we weer in elkaar zetten en monteren.

Echter wil ik eerst het frame in huis hebben vanuit daar gaan we verder alles pas maken, fire wall wordt dan gecleaned, daarna alles stralen en dan aflassen wat er te lassen valt dat gaat mijn vader allemaal doen dat behoort niet tot mijn vaardigheden.

Het hoeft gelukkig niet in een jaar klaar, ik heb grote plannen ermee maar het moet ook betaald worden haha, helaas. Mijn vader en ik gaan alles lekker rustig aanpakken en nu al wat beginnen met het zoeken naar de juiste onderdelen.
DutchTBI
Posts: 1087
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:57 pm

Re: '68 Chevy C10

Post by DutchTBI »

Om teleurstellingen te voorkomen zou ik me eerst eens goed verdiepen in dat 1/3 - 2/3 verhaal. Zoiets bestaat inderdaad en als ik jouw plan goed begrijp wil je allen 3 de hoofdonderdelen ( carrosserie, aandrijflijn en chassis) wijzigen. Zou zonde zijn als je er zo veel tijd en geld in hebt gestoken en je het kenteken niet rond krijgt ( tenzij je er alleen mee op het circuit wil gaan rijden)
SuperSport
Posts: 1163
Joined: Sat Jan 30, 2010 8:31 pm

Re: '68 Chevy C10

Post by SuperSport »

Nee ik wil er zkr wel mee over de weg... ik wil er absoluut geen trailer queen van maken
Post Reply