Buick GS 400 1969
Re: Buick GS 400 1969
ik bedoelde eigenlijk het voor en achterraam !!! :-D
Re: Buick GS 400 1969
Oh, hehe.
Het achterraam was niet moeilijk, dat zat nl al wat los. Dus gewoon duwen en die was eruit. Bij het voorraam heb ik de metalen strip aan de onderkant losgeschroefd, de kit doorgesneden en voorzichtig het raam van binnenuit geduwd. Dat ging niet heel moeilijk.
Het achterraam was niet moeilijk, dat zat nl al wat los. Dus gewoon duwen en die was eruit. Bij het voorraam heb ik de metalen strip aan de onderkant losgeschroefd, de kit doorgesneden en voorzichtig het raam van binnenuit geduwd. Dat ging niet heel moeilijk.
Re: Buick GS 400 1969
dat helpt inderdaad. Nu is het verder oefening baart kunst, het gaat al beter. Ik krijg er steeds meer gevoel bij.RedDustRiddle wrote:Na het aanstrijken elektrode weer ietsje van het werk tillen en vlamboog trekken. Je doet het te snel en drukt je elektrode op t ijzer.
Tip: punt vd elektrode even mooi rond schuren zodat mantel rond is en metalen puntje zichtbaar. Dan weer rustig aanstrijken.
Re: Buick GS 400 1969
Zojuist bezoek gehad van een bedrijf om te stralen, primeren en lakken van het chassis. Alleen die raken bij sommige plekken de binnenkant niet met stralen. (de kokers bij de voor en achterwielophanging) En nu ben ik natuurlijk niet de enige met dat probleem. De medeforumleden die al een restauratie achter de rug hebben, hoe is dat bij jullie gedaan? Chassis open flexen? (lijkt mij onwenselijk) Zuurbad? Of helemaal niet, zover als je komt en de rest is jammer?
Het deel links bedoel ik. Er zitten wel een paar gaten waar je met de nozzle wat in kan, maar echt alles raken lukt niet.
Het deel links bedoel ik. Er zitten wel een paar gaten waar je met de nozzle wat in kan, maar echt alles raken lukt niet.
Re: Buick GS 400 1969
enige manier is om het chassis te laten logen in een bad.
Re: Buick GS 400 1969
Dat logen heb ik overwogen maar dat wordt kostentechnisch toch wel wat teveel van het goede, dus het chassis is na reparaties weggebracht naar de straler die bij me langs is geweest.
Op transport:
En overgepakt op een heftruck:
Ze nemen mijn frame een keer met werkzaamheden mee, dus het kan even duren voor ze eraan toekomen, maar op deze wijze is het goedkoper voor me. En echt haast heb ik er toch niet mee, een weekje of 2 wachten kan geen kwaad.
Nu ben ik zelf begonnen met de kleine onderdelen. Ik heb een aantal onderdelen gestraald:
En vervolgens in de 2k epoxyprimer gezet:
Morgen komt er een kleur op.
Ik heb ook al een flinke bestelling bij Rockauto geplaatst en die komt maandag binnen. Daarin zitten schokdempers, draagarmbussen, fuseekogels, remslangen en nog veel meer. Zodra ik het chassis weer terug heb en ik zelf ook klaar ben met de kleine onderdelen kan ik gelijk door met monteren.
Op transport:
En overgepakt op een heftruck:
Ze nemen mijn frame een keer met werkzaamheden mee, dus het kan even duren voor ze eraan toekomen, maar op deze wijze is het goedkoper voor me. En echt haast heb ik er toch niet mee, een weekje of 2 wachten kan geen kwaad.
Nu ben ik zelf begonnen met de kleine onderdelen. Ik heb een aantal onderdelen gestraald:
En vervolgens in de 2k epoxyprimer gezet:
Morgen komt er een kleur op.
Ik heb ook al een flinke bestelling bij Rockauto geplaatst en die komt maandag binnen. Daarin zitten schokdempers, draagarmbussen, fuseekogels, remslangen en nog veel meer. Zodra ik het chassis weer terug heb en ik zelf ook klaar ben met de kleine onderdelen kan ik gelijk door met monteren.
Re: Buick GS 400 1969
En nog wat onderdelen gedaan:
(Wees niet bang, ik heb niet op de remschijf zelf gespoten )
Weer een mooi nuttig weekend gehad. Rechts heb ik nu klaar, nu verder met linksvoor.
Daarna wil ik de remklauwen en springveren doen, maar die worden rood.
(Wees niet bang, ik heb niet op de remschijf zelf gespoten )
Weer een mooi nuttig weekend gehad. Rechts heb ik nu klaar, nu verder met linksvoor.
Daarna wil ik de remklauwen en springveren doen, maar die worden rood.
Re: Buick GS 400 1969
Drie weken terug kreeg ik een belletje dat mijn chassis klaar was. Dus die heb ik inmiddels opgehaald.
Het ziet er nu weer netjes uit:
De binnenkant van de kokers heb ik direct volgespoten met ML greenline. En de eerste 2 draagarmen heb ik al bevestigd.
De remklauwen en veren moest ik nog stralen/spuiten. Dat heb ik inmiddels gedaan, dus nu kan de ophanging rechtsvoor afgemaakt worden:
Het kost veel tijd, maar stralen is toch wel mooi werk.
Primer.
En een kleurtje erop. Nu ziet het er weer netjes uit.
Het viel me trouwens op dat er geen geen kunstof/rubber bescherming op de springveer vóór zat. Achter heeft dat wel. Is dat niet nodig?
Het ziet er nu weer netjes uit:
De binnenkant van de kokers heb ik direct volgespoten met ML greenline. En de eerste 2 draagarmen heb ik al bevestigd.
De remklauwen en veren moest ik nog stralen/spuiten. Dat heb ik inmiddels gedaan, dus nu kan de ophanging rechtsvoor afgemaakt worden:
Het kost veel tijd, maar stralen is toch wel mooi werk.
Primer.
En een kleurtje erop. Nu ziet het er weer netjes uit.
Het viel me trouwens op dat er geen geen kunstof/rubber bescherming op de springveer vóór zat. Achter heeft dat wel. Is dat niet nodig?
-
- Posts: 136
- Joined: Tue Apr 09, 2013 9:27 pm
Re: Buick GS 400 1969
Rubber mantel is bescherming tegen zand en steenslag etc., zonder gaat ie misschien iets minder lang mee,....gekeken op 50 jr.
Goeie coating erop en niet meer over nadenken zou ik zeggen.
Goeie coating erop en niet meer over nadenken zou ik zeggen.
Re: Buick GS 400 1969
Laatste update is van de zomer zie ik. Ik heb ook een tijdje wat minder aan de auto kunnen klussen vanwege werkzaamheden aan het huis, maar de laatste anderhalve maand heb ik weer meer tijd kunnen vinden. Ik had de onderdelen van één kant van de voorwielophanging gespoten. Dat heb ik kort daarna ook aan de auto bevestigd. Inmiddels heb ik de andere kant ook onder handen genomen en heeft een lokale garage nieuwe kogellagers in de wielnaven geperst.
Wielen er weer aan:
Beetje stoffig, maar ik ben tevreden. Nieuwe kogellagers, fuseekogels, draagarmrubbers en schokdempers. De rest weer netjes in de lak.
Nu ga ik bezig met de achteras. Die ga ik verder niet demonteren, alleen schoonmaken en een laklaag erop. Uiteraard wel de bussen vervangen en de remcilinders. Ik heb straks vakantie en wil dan even tempo maken, dus hoop eigenlijk dat ik de auto voor de jaarwisseling weer op 4 wielen heb staan.
En wat is daarna gebruikelijk om te doen? Eerst de carrosserie of eerst het motorblok? Als ik de omgekeerde weg bewandel ben ik dan toe aan het motorblok, maar volgens mij zie ik vaak in projecten de koets op het chassis staan zonder motorblok. Wie heeft daar ervaring mee?
Want hoe wordt de koets meestal gespoten, op het chassis, of los?
Wielen er weer aan:
Beetje stoffig, maar ik ben tevreden. Nieuwe kogellagers, fuseekogels, draagarmrubbers en schokdempers. De rest weer netjes in de lak.
Nu ga ik bezig met de achteras. Die ga ik verder niet demonteren, alleen schoonmaken en een laklaag erop. Uiteraard wel de bussen vervangen en de remcilinders. Ik heb straks vakantie en wil dan even tempo maken, dus hoop eigenlijk dat ik de auto voor de jaarwisseling weer op 4 wielen heb staan.
En wat is daarna gebruikelijk om te doen? Eerst de carrosserie of eerst het motorblok? Als ik de omgekeerde weg bewandel ben ik dan toe aan het motorblok, maar volgens mij zie ik vaak in projecten de koets op het chassis staan zonder motorblok. Wie heeft daar ervaring mee?
Want hoe wordt de koets meestal gespoten, op het chassis, of los?
-
- Posts: 659
- Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm
Re: Buick GS 400 1969
Body eerst zover klaarmaken aan het spit wat betreft al het laswerk en het kit- en schilderwerk van de bodemplaat/binnenkant, daarna pas op het chassis zetten en verder strakmaken/spuiten.SRB12 wrote:
En wat is daarna gebruikelijk om te doen? Eerst de carrosserie of eerst het motorblok? Als ik de omgekeerde weg bewandel ben ik dan toe aan het motorblok, maar volgens mij zie ik vaak in projecten de koets op het chassis staan zonder motorblok. Wie heeft daar ervaring mee?
Want hoe wordt de koets meestal gespoten, op het chassis, of los?
Spuiten gaat het mooiste als de motor nog niet geplaatst is, schutbord is dan veel beter bereikbaar.
Re: Buick GS 400 1969
Ik zie dat ik nog een beetje achterloop met het topic. De achteras heb ik in de kerstvakantie onder handen genomen.
Helaas net niet gelukt voor de jaarwisseling, maar een week later stond de auto alsnog weer op 4 wielen.
Vandaag het differentieelkapje en de stabilisatorstangen gespoten, dus die kunnen volgende week ook weer gemonteerd worden en dan installeer ik de stuurpomp en stangen ook weer. En dan ga ik naar de volgende klus; de carrosserie.
Helaas net niet gelukt voor de jaarwisseling, maar een week later stond de auto alsnog weer op 4 wielen.
Vandaag het differentieelkapje en de stabilisatorstangen gespoten, dus die kunnen volgende week ook weer gemonteerd worden en dan installeer ik de stuurpomp en stangen ook weer. En dan ga ik naar de volgende klus; de carrosserie.
-
- Posts: 569
- Joined: Mon Jan 04, 2010 7:45 pm
Re: Buick GS 400 1969
Mooie hobby ruimte