Einde Fiat Chrysler???

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Einde Fiat Chrysler???

Post by BigBlockMopar »

Heb zelf al eens zitten denken om een flinke electromotor tussen de aandrijfas en achteras te zetten. Niet direct om als hoofdaandrijving te dienen maar meer als hulpmotor.
Maar het extra gewicht van die motor, kabels en accu's compenseert waarschijnlijk alle winst die je daar uit zou kunnen halen en het enige wat efficiënter en sneller gaat is het legen van je bankrekening :D
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Einde Fiat Chrysler???

Post by Wilf »

Ik kan me nog herinneren dat er jaren geleden al een filmpje was van een Mopar met elektrische motor. Als ik mij goed herinner een late sixties rode Mopar. Kan m helaas niet vinden op jijbuis.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Einde Fiat Chrysler???

Post by Wilf »

Oh ja, hier, helaas gebruikte hij conventionele accu's en was het voor het tijdperk van de groeiende kennis over EVs anders was dat ding nu badass ipv ter ziele: http://electricmopar.blogspot.nl/2010/0 ... e.html?m=1

Grootste "fout" is het gebruik van conventionele aandrijving niet gebouwd op zulke krachten te gebruiken. Zal vooral met budget te maken hebben waarschijnlijk.
RPG
Posts: 1385
Joined: Sat Feb 12, 2005 1:50 pm

Re: Einde Fiat Chrysler???

Post by RPG »

Collector wrote:Weet dat er in het verleden een amerikaan is geweest die een golf rabbit heeft omgebouwd naar electrisch

Hoef je niet voor naar de usa.

http://www.groen7.nl/elektrische-volvo- ... -kenteken/
RPG
Posts: 1385
Joined: Sat Feb 12, 2005 1:50 pm

Re: Einde Fiat Chrysler???

Post by RPG »

@ wilff op jouw bericht van 30-07-20.15 2.59 PM: Jij hebt teveel vrije tijd :D :thumbs:

Jammer dat ze zo duur zijn die Tesla's. kom dagelijks langs de showroom van Tesla. Blijft mooi spul.

Maar terug on topic: Ik kan me voorstellen dat GM, Ford en Toyota handenwrijvend naar het hele verhaal zitten te kijken.
Als je je dodge hebt terug verkocht (aan fiat :D ) kan ik me voorstellen dat je dan niet meteen naar de showroom loopt om een nieuwe dodge uit te zoeken en dat je misschien toch eens gaat kijken bij de andere fabrikanten.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Einde Fiat Chrysler???

Post by Wilf »

Had toevallig van de week een obsessie voor Tesla opgebouwd, does it show? Haha :P

Gister las ik dat Chrysler-Fiat positiever staat voor de toekomst maar dat kan marktmanipulatie zijn natuurlijk.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Einde Fiat Chrysler???

Post by Wilf »

Overigens is die 70 doden door voorkombare autobranden (over zelfontbranding gesproken haha) van Jeeps met slechte benzinetank ook nog steeds een… hot item. Recalls & buybacks.

http://stlouis.cbslocal.com/2015/07/27/ ... customers/

Excuseer: meer dan 70 doden…

http://www.autoblog.com/2015/02/11/jeep ... all-video/
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Einde Fiat Chrysler???

Post by Supervaags »

Lennard wrote:ben benieuwd hoe lang het nog duurt voor de 1e electro ombouw van een oude amerikaan in het projecten topic verschijnt :D
Voor Kevers zijn al een paar jaar complete ombouw kits te koop, helaas wel vrij prijzig


Een loodzware Amerikaan lijkt me niet de meest geschikte basis. Maar als de techniek zich door ontwikkeld wordt dit wellicht ook mogelijk.

Tesla stond op de AutoRai met (o.a.) een onderstel ter demonstratie. Super simpel eigenlijk, gewoon een aluminium basis (vergelijkbaar met een kever) met opbergplekken voor de accu's. Het grote voordeel qua aandrijving is het beperkte aantal onderdelen. Alleen die accu's dan.. maar die worden steeds kleiner en beter :)

Wbt die hacks is dit denk ik nog maar echt het begin. Nu Jeep, maar over een tijdje weer een ander.. straks heb je nog een virusscanner nodig voor je auto :P
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Einde Fiat Chrysler???

Post by Texas Boy »

BigBlockMopar wrote:Heb zelf al eens zitten denken om een flinke electromotor tussen de aandrijfas en achteras te zetten. Niet direct om als hoofdaandrijving te dienen maar meer als hulpmotor.
Maar het extra gewicht van die motor, kabels en accu's compenseert waarschijnlijk alle winst die je daar uit zou kunnen halen en het enige wat efficiënter en sneller gaat is het legen van je bankrekening :D
Zag toevallig TopGear met een LaFerrari, heeft ook zoiets, koop je die toch :lol:
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Einde Fiat Chrysler???

Post by Wilf »

Had je 10 jaar geleden iemand moeten zeggen, dat Ferrari een electromotor in hun auto zou bouwen voor extra vermogen, je zou faliekant uitgelachen worden! :lol:
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Einde Fiat Chrysler???

Post by sjak_brak »

sjak_brak wrote:Toevallig komt die jeep nu in een slecht daglicht te staan, morgen is er weer een andere fabrikant die weer wat heeft.
GM-meuk ook gehackt:

https://www.yahoo.com/tech/s/hacker-exp ... 19597.html
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Einde Fiat Chrysler???

Post by Wilf »

Tesla volgt ook nog wel, er is niks wat op software draait wat niet gehackt kan worden. Laatst zelfs een geweer/vizier… IoT wordt ons eigen graf :D

(Grootste verschil zal dan zijn: media coverage. Want de lobby tegen EV zal het al te graag uitmeten. Niemand herinnert zich de hacks van BMW e.d.)
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Einde Fiat Chrysler???

Post by sjak_brak »

Ja goed, van BMW verwacht je het ook wel :D die zijn doorgaans wel op het niveau van de slechtere fransozen wat betreft electronica.
Bean Bandit
Posts: 337
Joined: Thu May 27, 2010 2:02 am

Re: Einde Fiat Chrysler???

Post by Bean Bandit »

Lees het artikel hieronder, om er achter te komen hoe het echt zit met die zogenaamde recall van 500.000 Dodge pickups. De mensen die dit artikel hebben geschreven hebben tenminste een update gedaan, toen bleek dat de gegevens niet klopte. De media, hier in NL, heb ik er niet meer over gehoord. Die doen alleen aan sensatie journalistiek zonder enige diepgang. Hierin staat ook om welke auto's het nu eigenlijk gaat.

http://blog.caranddriver.com/fca-will-b ... d-recalls/

Groeten, Remco
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Einde Fiat Chrysler???

Post by sjak_brak »

Bean Bandit wrote:De media, hier in NL, heb ik er niet meer over gehoord. Die doen alleen aan sensatie journalistiek zonder enige diepgang.
Alleen in NL? :D
Post Reply