LPG indicator ?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: LPG indicator ?

Post by muddy bandit »

rene74monte wrote:hoezo trouwens druk af laten , die metertjes kun je er zo af schroeven , het onderste deel kan gewoon blijven zitten , metertje kun je controleren met een magneetje
Effe goed lezen, het ging daar dus niet over die meter maar over de vlotter in de tank. ;)

Dat die Livello-metertjes slechts met 2 kleine schroefjes bevestigd zitten en een magneetaandrijving hebben is me al ruim 25 jaar bekend.
Maar ik heb het al meegemaakt dat die kunststof tandwieltjes van het vlotterdeel versleten waren, en dan kan het zo maar zijn dat de tank al weer leeg is terwijl de meter nog ruim halfvol aangeeft... en dat komt de betrouwbaarheid van je afleesbare metertje niet bepaald ten goede. :D
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: LPG indicator ?

Post by rene74monte »

:thumbs:
Last edited by rene74monte on Sun Aug 09, 2015 3:52 am, edited 1 time in total.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: LPG indicator ?

Post by mercury1970 »

rene74monte wrote:volgende keer moet die maat van je zijn bek dicht houden als hij niet weet waar hij het over heeft en moet je gewoon lekker zelf gaan proberen , heb ook al meerdere auto`s gehad waarbij ik dat het gedaan ,
inderdaad gewoon een kwestie van zoeken , naar de sloop gaan en een hele zooi van die metertjes uit oude tanks halen , het is gewoon een kwestie van weerstand
Jezus, is het al weer die tijd van de maand ? "moet zijn bek houden"..... ik heb een goed bedoeld (verkeerd) advies gekregen, dat is alles !
Doe es relaxed man !
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: LPG indicator ?

Post by rene74monte »

doe zelf relaxed , zal het wel weg halen
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: LPG indicator ?

Post by Funk »

Ok STOP het gedoe met weerstandjes en gebeunhaas.

Schramifa uit Emmen is de fabrikant van de Livellometertjes en kan ze op maat voor je maken.
Ik had een Livello metertje gekocht op MP, maar die bleek niet overeen te komen met de meter van mijn '74 Impala.
Weerstand van de Livello meter was ± 0-190 Ohm, weerstand die de meter op het dash graag wil zien is 0-90 Ohm volgens de internets.

Dus, door middel van de onjuiste meter aangesloten te hebben, deze (middels aan magneet op de meter) op het dash overeen te laten komen met leeg, 1/4, 1/2, 3/4 en vol én de respectievelijke waarden te meten kwam ik vrijwel linear op een bereik van 2-74 Ohm, zonder dat de wijzer een halve centimeter buiten de E(mpty) en F(ull) uitslag uitkomt.

Die waarden zaterdagavond gemaild naar Schramifa, maandagmorgen een mailtje gehad met de vraag naar welk adres, en vandaag(! (één dag later)) de meter in huis voor €27,50 incl verzenden, excl BTW.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: LPG indicator ?

Post by mercury1970 »

Wow, klinkt goed !!
Ga ik zeker wat mee doen, thanks.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: LPG indicator ?

Post by Wilf »

Goed bezig, Funk! Die reply zou zo in de tech database kunnen!
Post Reply