Buick GS 400 1969

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Buick GS 400 1969

Post by SRB12 »

Ja daar ben ik heel blij mee :D
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Buick GS 400 1969

Post by SRB12 »

Nadat het chassis klaar was ben ik verder gegaan met de koets. Ik heb een linker voorscherm en een kofferklep in Nederland op de kop getikt.
Image

Image

Deuren zijn vanuit de VS onderweg:
Image

Nadat alles volledig is verwijderd (trim, rubbers, letters, enz) is de koets gisteren opgehaald door een straalbedrijf.
Image

Over een week of twee komt het kaalgestraalde blik weer terug. En over een week of 4 a 5 komen de onderdelen uit de VS binnen, waaronder reparatiedelen voor vloeren en het rechter voorscherm. Dan neem ik een weekje vrij om een goed begin te kunnen maken aan de herstel werkzaamheden.
Snelting
Posts: 85
Joined: Thu Oct 02, 2014 11:47 am

Re: Buick GS 400 1969

Post by Snelting »

Netjes! Succes!
Speedybuick
Posts: 555
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:40 pm

Re: Buick GS 400 1969

Post by Speedybuick »

Mooi parts onderweg , koets naar de straler. Volgend jaar deze tijd staat ie misschien helemaal klaar voor je deur. :thumbs:
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Buick GS 400 1969

Post by SRB12 »

Ik hoop het, maar andere projecten bekijkend; ik weet het nog niet :D
Speedybuick
Posts: 555
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:40 pm

Re: Buick GS 400 1969

Post by Speedybuick »

Gaat goed komen, beter wat langer over doen en in 1x keer goed, dan snel en het een 2e keer moeten doen. Als plaatwerk etc etc maar klaar is, technische gedeelte gaat een stuk sneller.
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Buick GS 400 1969

Post by SRB12 »

Gisteren is de auto weer teruggekomen. Hoewel de auto niet in goede staat is, valt het me allemaal nog mee ook:

Image

Image

Image

Image

Wordt een boel werk, maar het gaat goed komen. Over een week of 3 komt er plaatwerk uit de VS binnen, tot die tijd kan ik in ieder geval beginnen met de kleinere stukken te repareren.

Zijn er nog tips om bijvoorbeeld de wielkastrand op maat te maken? Dat komt nl als vervangingsonderdeel, maar hoe krijg je de pasvorm goed? Platen op elkaar leggen en dan in 1 keer beide delen doorslijpen? Of eerst de auto slijpen en dan het vervangende deel op maat maken? Ik zie af en toe wel foto's met tape erop, ik denk dat dat makkelijker te volgen is dan een benzinestift?
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: Buick GS 400 1969

Post by Robin_Chevelle »

respect voor wat je aan het doen bent. Je pakt het serieus aan. :thumbs:
Zie heel veel bekende 'plekjes' die ik bij de body van mijn chevelle ook tegenkwam toen echt alle verf en troep eraf was.
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Buick GS 400 1969

Post by SRB12 »

Ik hoop dat ie een beetje in de buurt komt jouw bolide, want dat vind ik echt een waanzinnig mooi ding. Alleen jammer dat de oude foto's in je topic het niet meer doen :)
Green-Hornet
Posts: 569
Joined: Mon Jan 04, 2010 7:45 pm

Re: Buick GS 400 1969

Post by Green-Hornet »

Succes.... Daar heb je nog een hoop werk mee om het allemaal netjes te krijgen.Doe het aub wel goed en netjes.
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Buick GS 400 1969

Post by SRB12 »

Ik ben niet heel trouw met updaten van topic, maar ik werk er zeker nog aan.


Nieuwe spullen binnen:
Image

Woei, geen Buck meer :D
Image

Bakken, beginnen/oefenen met de vloer:
Image

Image

Image

Inmiddels al veel meer vloer gedaan. Voor de bestuurderskant had ik achteraf misschien beter een nieuw deel kunnen halen. Maar goed, nu maar in delen vervangen. Wordt uiteindelijk wel netjes.


Cowl section:
Image

Image

Image

Vloer rechtsvóór inmiddels gedaan, ook bij de cowl section dicht.

Cowl section andere kant inmiddels ook al af, ben nu met vloer bij bestuurderskant bezig.
Een boel werk, maar tot zover ben ik tevreden.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Buick GS 400 1969

Post by mercury1970 »

Misschien ziet het laswerk in het echt er beter uit, maar ik zou niet tevreden zijn.......
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Buick GS 400 1969

Post by SRB12 »

Het is wel wat vertekend op de foto, maar het is niet superstrak inderdaad. Vind ik geen probleem, sterker nog, ik heb het bewust niet helemaal strak. Het is dicht en ik heb liever wat rups over. Vlak slijpen geeft weer kans op kleine gaatjes. Ik las de delen ook zoveel mogelijk stuik in plaats van met puntlassen ivm roest preventie. Niet origineel, maar dat interesseert me niet.
Daarbij, dit deel zie je toch niet. De buitenkant wordt wel 100%. Als mij dat niet lukt, besteed ik het uit.
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Buick GS 400 1969

Post by SRB12 »

Voordat dit topic ook verdwijnt even een update :) Ben er nog steeds, al is het langzaam, mee bezig. Maar het sportseizoen zit erop dus vanaf nu heb ik behoorlijk meer tijd.
Bodemplaat en binnenwerk ben ik zelf aan het repareren. Het was behoorlijke gatenkaas, maar inmiddels zit al heel veel dicht.
Ik kom nu wel dichter in de buurt van het punt om de auto uit te gaan besteden om de buitenkant te laten doen.
De bodemplaat in de kofferbak laat ik er ook uit, want het deel onder het achterraam waar ook het waterkanaal zit is dusdanig verroest dat daar van onderaf ook werk gedaan moet worden. Wel zo schappelijk voor de plaatwerker.

Image

Image

Ik moet alleen nog wel alle lasnaden vlakslijpen, daar gaat ook nog wel aardig wat tijd inzitten.
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Buick GS 400 1969

Post by SRB12 »

Lekker dan, van Photobucket mag ik mijn eigen foto's niet meer op een forum laten zien. Volgens mij nu net het gene waar ze bestaansrecht uit ontlenen. Maar eens zoeken naar een alternatief... (of auto afmaken :D)
Post Reply