Goede s'avond jong en lui!
Vraagje: Van mn Chevy Van is 1 van de leidingen van/naar de automaat/koeler lek gesleten (schuur schuur over het subframe) .. weet iemand hier een adresje voor om een nieuwe te vinden (ken t niet vinden via Google) in de buurt van Alkmaar/Hoorn (NH), want de weg voor de deur begint inmiddels op en Arabisch olieveld te lijken (rode olie welteverstaan ).
Alvast bedankt.
gr
Ronald
Lekke automaat koeler leiding
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Lekke automaat koeler leiding
Zelf een slang er tussen plaatsen?
Twee slangenklemmen per kant, lekkende deel er tussen uit zagen/snijden.
Twee slangenklemmen per kant, lekkende deel er tussen uit zagen/snijden.
-
- Posts: 2086
- Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm
Re: Lekke automaat koeler leiding
Als je begint te zagen zou ik maar goed om de snippers denken want anders is het zomaar einde bak.
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Lekke automaat koeler leiding
Leidingsnijder is inderdaad een betere optie
Re: Lekke automaat koeler leiding
nee, geen slang met slangeklemmetjes gebruiken, werkt wel maar kan soms zomaar op een ongelegen plek of tijdstip de slang kapotgaan wegens steeds maar weer warm, dan weer koud......gewoon stukje leiding gebruiken van dezelfde dikte ( LPG leiding misschien ) en twee knelkoppelingetjes, ook flexibel is mogelijk als het op een onhandig plekje is, zijn van die mooie bling-bling rvs slangetjes en zet je er ook met knelkoppelingetjes tussen
Re: Lekke automaat koeler leiding
Thanks voor de reacties .
Ik vernam toevallig vandaag van een garagehouder, dat het kan met een brandstofslang en 2 slangenklemmen ... ik was er een beetje huiverig voor, om dezelfde reden als Johnny aangeeft, maar hij doet dit al jaren en zit hoofdzakelijk in de USA auto's, dus daar mag je toch wel wat van aannemen!
Eerst dus maar ff een slangetje ertussen, want die heb ik zo liggen ..
Ik vernam toevallig vandaag van een garagehouder, dat het kan met een brandstofslang en 2 slangenklemmen ... ik was er een beetje huiverig voor, om dezelfde reden als Johnny aangeeft, maar hij doet dit al jaren en zit hoofdzakelijk in de USA auto's, dus daar mag je toch wel wat van aannemen!
Eerst dus maar ff een slangetje ertussen, want die heb ik zo liggen ..
-
- Posts: 2086
- Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm
Re: Lekke automaat koeler leiding
Ik heb ooit een noodreparatie verricht onderweg aan zo'n leiding, er een stuk slang tussen gezet en jaren mee rondgereden, nooit weer vervangen.
Als het me thuis was gebeurd had ik er een knelkoppeling tussen gezet trouwens.
Als het me thuis was gebeurd had ik er een knelkoppeling tussen gezet trouwens.
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: Lekke automaat koeler leiding
Met de juiste slangklemmen kan het wel, diegene die rondom afsluiten en slangtule gebruiken
Re: Lekke automaat koeler leiding
Jarenlang heeft m'n Chevy rondgereden na het plaatsen van een andere bak met beide leidingen simpelweg aan elkaar geknosseld met stukje benzineslang en een paar deftige slangeklemmen,..... mee naar Ierland geweest, naar Zweden, nog een keer of wat naar de Middellandse zee, Duitsland, Zwitserland, paar keer naar Denemarken, enfin, jarenlang en vele kilometers lang en dan op een zondagochtend midden in Gent ( stervensdruk in Gent 's zondagsochtends vanwege rommel, planten, vogeltjes, vissen, beesten, boeken, kunst en weet ik wat nog meer voor marktjes ) stilgedonderd midden op straat in die drukte en niet meer voor of achteruit te krijgen dat zware ding ( voel je je niet zo'n heel klein beetje voor lul staan hoor ), enfin, heel de weg geblokkeerd door moi dus dan maar met m'n splinternieuwe broek en vest onder dat ding in een grote plas ATF het zooitje terug dicht gekregen, gelukkig nog een bus ATF aan boord dus bijgevuld, terug achter het stuur, broek en vest naar de verdommenis en terug naar huis, wat denk je ?????? vooraleer ik thuis was ( plusminus 25 kilometer ) knalt toch wel die ander leidingverbinding ( het zijn er twee ) ook nog effe door, in de polder, dus weer eronder, maar ja, geen ATF meer aan boord natuurlijk, te poot naar huis, kilometer of drie, half uurtje lopen, zwaar kut, andere auto gepakt, naar de pomp om een bus ATF en terug de polder in, repareren die zooi, bijvullen en met twee auto's back home, broek naar de kloten, vest naar de kloten....uhm....wat ik maar wilde zeggen, het werkt echt wel met slangetje en slangeklemmetjes, maar met knelkoppelingetjes toch nog net ietsje beter.....