1974 Ford LTD
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: 1974 Ford LTD
Klinkt mij als een 9"achteras, als je de voorzijde eruit wil halen moeten de steekassen eruit en dus de hele remmerij.....
Als je het alleen doet vanwege het verversen van de olie, zou ik via het vulgat met een rubber slangetje op een grote spuit de prut eruit trekken
en op dezelfde manier vullen, totdat ie overloopt en dan ben je klaar.....
Ik zou die achteras niet preventief uit elkaar trekken, zou wel voelen aan de Yoke of daar overmatige speling in zit; zowel met draaien, als naar boven en naar onder (sloopt de keerring) dan is een lager defekt.
Als je het alleen doet vanwege het verversen van de olie, zou ik via het vulgat met een rubber slangetje op een grote spuit de prut eruit trekken
en op dezelfde manier vullen, totdat ie overloopt en dan ben je klaar.....
Ik zou die achteras niet preventief uit elkaar trekken, zou wel voelen aan de Yoke of daar overmatige speling in zit; zowel met draaien, als naar boven en naar onder (sloopt de keerring) dan is een lager defekt.
-
- Posts: 83
- Joined: Sat Dec 05, 2015 1:24 pm
Re: 1974 Ford LTD
Is inderdaad een 9".
Zitten hier voor of nadelen aan ten opzichte van andere assen? Puur uit interesse
Speling is nihil dus doe alleen de olie
Zitten hier voor of nadelen aan ten opzichte van andere assen? Puur uit interesse
Speling is nihil dus doe alleen de olie
-
- Posts: 3057
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: 1974 Ford LTD
Zover ik weet zijn het erg goede achterassen die best wat kracht kunnen hebben.
Heb volgens mij nog wel een sper diff ervan liggen..
Heb volgens mij nog wel een sper diff ervan liggen..
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: 1974 Ford LTD
Idd heel sterk, maar qua comfort kun je die beter onder een aanhangertje bouwen..... maar dat geldt voor alle starre assen.
Alles van te koop, uiteraard reteduur want iedere dragracer wil een 9 " (behalve de Dodge-mannen)
Alles van te koop, uiteraard reteduur want iedere dragracer wil een 9 " (behalve de Dodge-mannen)
Re: 1974 Ford LTD
Doe mij maar een 8.3/4 asje
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: 1974 Ford LTD
I rest my case......
-
- Posts: 83
- Joined: Sat Dec 05, 2015 1:24 pm
-
- Posts: 83
- Joined: Sat Dec 05, 2015 1:24 pm
Re: 1974 Ford LTD
Het chassis is zo goed als af
Heb nu ook de compressie van de motor gemeten.
De uitslag is: (in Bars)
- 7.4 - 7
- 6 - 7
- 6.5 - 6.5
- 7.4 - 8
Lijkt mij niet slecht. Hoor graag hoe anderen hierover denken en eventueel wat te doen.
Ik vroeg mij ook af wat voor bak er aan de motor hangt, iemand tips om hier achter te komen?
Heb nu ook de compressie van de motor gemeten.
De uitslag is: (in Bars)
- 7.4 - 7
- 6 - 7
- 6.5 - 6.5
- 7.4 - 8
Lijkt mij niet slecht. Hoor graag hoe anderen hierover denken en eventueel wat te doen.
Ik vroeg mij ook af wat voor bak er aan de motor hangt, iemand tips om hier achter te komen?
-
- Posts: 3057
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: 1974 Ford LTD
2 bar verschil lijkt mij wat veel, maar als motortje prima loopt is het goed denk?
Heb je nat of droog gemeten?
Waarschijnlijk zal er een Ford C6 automaat achter hangen.
Makkelijkst te zien aan het carterpannetje:
Heb je nat of droog gemeten?
Waarschijnlijk zal er een Ford C6 automaat achter hangen.
Makkelijkst te zien aan het carterpannetje:
-
- Posts: 83
- Joined: Sat Dec 05, 2015 1:24 pm
Re: 1974 Ford LTD
Met nat bedoel je met een beetje olie op de zuigers?
In dat geval heb ik droog getest.
Echt gereden heb ik niet, maar starten en lopen doet ie prima.
Bedankt, zal morgen even naar de pan kijken
In dat geval heb ik droog getest.
Echt gereden heb ik niet, maar starten en lopen doet ie prima.
Bedankt, zal morgen even naar de pan kijken
-
- Posts: 3057
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: 1974 Ford LTD
Nope, met carburateur erop en de benzine nog aangesloten.
-
- Posts: 83
- Joined: Sat Dec 05, 2015 1:24 pm
Re: 1974 Ford LTD
Carburateur er nog wel op, maar verder niks aangesloten.
Bak hangt er ook nog aan vast.
Motor staat los op een pallet.
Bak hangt er ook nog aan vast.
Motor staat los op een pallet.
Re: 1974 Ford LTD
Meten na beetje olie in de cilinder en gasklep open. Geen benzine erbij. 28psi (2 bar) is een flink verschil. 56psi is ook erg laag.
-
- Posts: 83
- Joined: Sat Dec 05, 2015 1:24 pm
Re: 1974 Ford LTD
Heb een 14 bouts carter pan dus zal dan een "medium" of "small" case bak moeten zijn. Twijvel een beetje aan t model. Want model is wel vierkant meaar met wat hobbels die niet op de afbeelding staan.
Heb nu ook getest met gasklep open en olie op de zuigers.
Vond t verrassend dat dat zoveel kan schelen.
De resultaten:
- 9 - 10
- 7.5 - 9.4
- 8 - 8.4
- 9.2 - 9.6
Alle waardes dus aardig omhoog maar nog steeds een redelijk verschil tussen enkele.
Tips om hiermee verder te gaan?
Heb nu ook getest met gasklep open en olie op de zuigers.
Vond t verrassend dat dat zoveel kan schelen.
De resultaten:
- 9 - 10
- 7.5 - 9.4
- 8 - 8.4
- 9.2 - 9.6
Alle waardes dus aardig omhoog maar nog steeds een redelijk verschil tussen enkele.
Tips om hiermee verder te gaan?
-
- Posts: 3057
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm