0-60m/u in 2,7 seconde… in de regen
-
- Posts: 2086
- Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm
Re: 0-60m/u in 2,7 seconde… in de regen
Tupperware en vuur doen het altijd geweldig goed
Re: 0-60m/u in 2,7 seconde… in de regen
Dat heb ik lekker ook, tank zit strak achter de bank. In 69 waren ze best modernTexas Boy wrote:Ze hebben zelfs ingebouwd vuurwerk
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... n-om.dhtml
Re: 0-60m/u in 2,7 seconde… in de regen
Van de week weer genoeg autobranden gezien langs de weg, maar dan benzine-auto's. Elke auto is potentieel gevaarlijk. Ik heb als kind ook in een spontaan ontbrandende auto gezeten (was een Citroën BX waarvan in de file de onderkant te heet werd door de uitlaat), dus n=1 interesseert me echt niks. Je moet ook echt je best doen om een Tesla zo in de kreukels te krijgen en hem in de fik te laten vliegen maar dat geheel terzijde. Liever een Tesla dan een Samsung zal ik maar zeggen
-
- Posts: 2086
- Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm
Re: 0-60m/u in 2,7 seconde… in de regen
Ja, die gooien zo moeilijk.........
https://www.youtube.com/watch?v=esYXf-frypA
https://www.youtube.com/watch?v=esYXf-frypA
Re: 0-60m/u in 2,7 seconde… in de regen
Ben wel benieuwd, kan er nog niks over terugvinden. Kan best voorstellen dat een BMW de kwartmijl onder 10.7 rijdt, maar of die dan goedkoper is dan een Tesla…? 0-100 van Tesla P100D 2016 is 2.5 en dat wordt door weinig productiewagens gehaald.Speedybuick wrote:Voor het automagazine Carros, werd op vliegveld Drachten een TESLA getest qua snelheid van optrekken etc tegenover een nieuwe BMW 501PK
De BMW won de 1/4 mile race, en houd dat de hele dag vol waarschijnlijk.
De beide auto's werden bestuurd door dragracers gezien de beide heren journalisten niet eens met alle computer hulpmiddelen aan bij de start konden wegrijden..
Overigens lees ik net dat er binnenkort een update komt (4 november aangekondigd) waardoor die Tesla terwijl je slaapt nog sneller wordt. Gratis. Dat wordt lastig met ICE
Re: 0-60m/u in 2,7 seconde… in de regen
Nieuwe 0-100: 2.4
Ter vergelijk:
Amerikaanse auto's staan weer flink op de kaart
Ter vergelijk:
Amerikaanse auto's staan weer flink op de kaart
Re: 0-60m/u in 2,7 seconde… in de regen
Als ze zich zo graag meten aan supersportwagens, dan zouden ze ook wat meer vergelijkbare data kunnen geven, zoals 0-400 tijd, 150-250 tijd, maximale laterale G, beste tijd op de ring e.d.
Idd ook erg amerikaans
http://www.autoweek.nl/autoreview/40637 ... model-s-85
Idd ook erg amerikaans
http://www.autoweek.nl/autoreview/40637 ... model-s-85
Re: 0-60m/u in 2,7 seconde… in de regen
Ik las dat dat gekraak in de latere versies opgelost is. Afwerking is als vanouds Amerikaans
Re: 0-60m/u in 2,7 seconde… in de regen
Een hok zonder electromotor is alweer vlotter bij de 0-60mph volgens de Motor Trend tests:
http://www.motortrend.com/news/2017-por ... er-tested/
Misschien is de MT-test ook iets onafhankelijker dan fabrieksopgaves, hoewel met name ferrari erom berucht staat uitsluitend speciaal geprepareerde wagens ter beschikking te stellen aan de pers.
http://www.motortrend.com/news/2017-por ... er-tested/
Misschien is de MT-test ook iets onafhankelijker dan fabrieksopgaves, hoewel met name ferrari erom berucht staat uitsluitend speciaal geprepareerde wagens ter beschikking te stellen aan de pers.
The latest 991.2-generation Porsche Turbo S also produced a quicker 0–60 run than such vaunted supercars as the Bugatti Veyron, Lamborghini Aventador LP750-4 SV, McLaren P1, Nissan GT-R Track Pack, Audi R8 V10 Plus, and the Tesla Model S P90D in Ludicrous mode.
Re: 0-60m/u in 2,7 seconde… in de regen
Da's een P90D, een P100D is sneller
Re: 0-60m/u in 2,7 seconde… in de regen
OK die zou 0.1s sneller zijn in 0-60, dus van 2.6 naar 2.5s; dat is dan even snel dan die nieuwe platte kever, en de hybrides zijn op 2.4s getest.
Maar als tesla acceleratie zo belangrijk vindt, waarom komen er dan geen cijfers voor bv 150-250 tussensprint, of bv 0-300 oid?
Maar als tesla acceleratie zo belangrijk vindt, waarom komen er dan geen cijfers voor bv 150-250 tussensprint, of bv 0-300 oid?
-
- Posts: 1611
- Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm
Re: 0-60m/u in 2,7 seconde… in de regen
Voordat ie op 200 zit is de accu leeg
-
- Posts: 394
- Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm
Re: 0-60m/u in 2,7 seconde… in de regen
Daar waren de amerikaanse autofabrikanten in de sixties ook niet vies van.....sjak_brak wrote:... hoewel met name ferrari erom berucht staat uitsluitend speciaal geprepareerde wagens ter beschikking te stellen aan de pers....
gr
Re: 0-60m/u in 2,7 seconde… in de regen
2.4, dat had ik al gezegd. Is een update geweest.sjak_brak wrote:OK die zou 0.1s sneller zijn in 0-60, dus van 2.6 naar 2.5s; dat is dan even snel dan die nieuwe platte kever, en de hybrides zijn op 2.4s getest.
Ze zijn gelimiteerd tot 250 en zo belangrijk vinden ze acceleratie niet, maar die instantane versnelling vanaf nul is met niets te vergelijken en maakt de elektrische auto sexy. En dat is wat Musk wil: er voor zorgen dat iedereen een electrische auto als een serieus alternatief gaat zien. Snel en long range. Die combinatie is bij die supersportwagens ook vrij zeldzaam. Elon Musk heeft al zijn gebruikte materialen en patenten vrijgegeven zodat élke fabriek daar van kan profiteren zodat er ook serieuze concurrentie komt en de revolutie echt op gang komt. Dat is het echt gave aan Elon Musk / Tesla. Een echte visionair zoals de VS al een halve eeuw niet meer gekend heeft.sjak_brak wrote:Maar als tesla acceleratie zo belangrijk vindt, waarom komen er dan geen cijfers voor bv 150-250 tussensprint, of bv 0-300 oid?
Filmpje van vóór de 2.4 update:
0-100 MPH in 6 seconde is ook best aardig, 1/4 mijl @ 10.78 seconde ook. Je Renault was langzamer
Re: 0-60m/u in 2,7 seconde… in de regen
Ik lees in dat linkje:Wilf wrote:2.4, dat had ik al gezegd. Is een update geweest.
Ze zijn gelimiteerd tot 250 en zo belangrijk vinden ze acceleratie niet, maar die instantane versnelling vanaf nul is met niets te vergelijken en maakt de elektrische auto sexy.
MT meet 2.6 voor de update. Na de update is dan 2.6 - 0.1 = 2.5 en niet 2.4dat de Model S nu maar 0,1 seconde rapper sprint dan voor de update.
Die platte kever heeft ook geen al te misselijke acceleratie vanuit stilstand, 0-30mph in minder dan 1 seconde, en max acceleratie van 1.26g bij 18mph. Daar komt die koffiemolen op wielen niet aan
Het is wel grappig dat redelijk nieuwe fabrikanten op bepaalde aspecten beter scoren dan de gevestigde orde, of het nu Tesla is of Koenigsegg maakt me niet zo veel uit
Electrische wagens zijn ongeveer 100 jaar lang uit de gratie geweest. Het is op zichzelf een interessant gegeven dat dit weer terugkomt (oa omdat het probleem van het bereik langzaamaan geadresseerd wordt) Evenals hybride, een concept dat ook rond WO I al rondreed (bv de Woods Dual Power uit 1917 http://www.louwmanmuseum.nl/Ontdekken/O ... dual-power )