Welke velgen en bandenmaat heb ik

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Welke velgen en bandenmaat heb ik

Post by Wilf »

Zoek op Google naar je automerk en uitvoering en type daarbij 'specs' en je komt weer een stap verder. Check wel of de as overeenkomt. Als ik me niet vergis had je standaard assen met 5-gaats velgen en heavy duty assen met 8-gaats velgen. Dan weet je in ieder geval wat er standaard onder hoorde.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Welke velgen en bandenmaat heb ik

Post by Texas Boy »

Denk 8 gaats gezien motorblok, dacht dat Dodge dezelfde maat heeft in die jaren.
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Welke velgen en bandenmaat heb ik

Post by Bromgabber »

Wil niet zeggen dat de aftermarket velgen dezelfde maat hebben aangehouden ;)
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Welke velgen en bandenmaat heb ik

Post by sjak_brak »

...of dat er nooit een ander asje onder t autootje is gekomen....
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Welke velgen en bandenmaat heb ik

Post by FritsVrolijk »

Ha ha oke lastige materie deze velgen dacht echt dat het originele GMC velgen waren maar niet dus


Bedankt voor u hulp en zal ff Google en het ook nog eens proberen


Mocht het niet lukken mijn Truck staat nu in het Panamakanaal dus denk nog 2 weken geduld hebben


Fijn weekend allemaal
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Welke velgen en bandenmaat heb ik

Post by Texas Boy »

FritsVrolijk wrote: Fri Jun 16, 2017 7:35 pm Mocht het niet lukken mijn Truck staat nu in het Panamakanaal dus denk nog 2 weken geduld hebben
Staat hij op een speedboot ;)
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Welke velgen en bandenmaat heb ik

Post by FritsVrolijk »

Ha ha nou moet zeggen het schiet lekker op hoor


Als het goed is komt hij 06 -07 .2017 in de Haven van Rotterdam aan weet niet hoelang het inklaren nog duurt dan



Maar een week later moet hij toch hier kunnen zijn :idea:
jelmoer
Posts: 300
Joined: Mon Mar 28, 2011 11:55 am

Re: Welke velgen en bandenmaat heb ik

Post by jelmoer »

En anders heb je een heel groot pakketje onder de kerstboom dit jaar :D
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Welke velgen en bandenmaat heb ik

Post by FritsVrolijk »

Dat heb ik zowiezo moet nog een hoop spullen hebben haha


Zou toch wel eens willen weten hoeveel van mijn model Pick up er in Nederland rond rijden


Het enige wat je veel tegen komt zijn de c10 Chevy modellen weet eigenlijk ook niet echt wat het verschil is tussen deze 2 buiten de looks om
grandmaster n
Posts: 392
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: Welke velgen en bandenmaat heb ik

Post by grandmaster n »

FritsVrolijk wrote: Sat Jun 17, 2017 4:53 pm ....weet eigenlijk ook niet echt wat het verschil is tussen deze 2 buiten de looks om
Dat is het enige verschil.

gr
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Welke velgen en bandenmaat heb ik

Post by FritsVrolijk »

Oké dan dat is dan duidelijk bedankt dus ik kan ook de onderdelen van een C10 gebruiken dat is goed te weten


Welke van de twee modellen is er meer verkocht en populairder in het Truckers wereldtje kom dat model van mij niet veel tegen ondanks dat ik die veel mooier vindt en dat is natuurlijk persoonlijk he


Bedankt voor je reactie en een fijne Zondag gewenst
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Welke velgen en bandenmaat heb ik

Post by sjak_brak »

De reden dat GMC light duty trucks minder verkocht werden heeft ook met de verkoop-kanalen te maken destijds. De dedicated GMC-dealers waren specifiek truck-dealers (dus meer B2B) waren waarbij de nadruk meer lag op de medium- en heavy-duty trucks (dus eerder vrachtwagens). Zeg nou zelf, als je een (nieuwe) bestelbus zou willen, dan zou de kans groter zijn dat je bij een Ford/VW/benz-dealer naar binnen loopt, dan bij bv een Iveco, MAN of Mercedes-truck dealer :)

Een andere situaties was dat de GMC pickups&vans bij GM-dealers werden aangeboden die geen Chevrolet-licentie hadden, maar naast bv een Olds of Pontiac toch een pickup of van wilden aanbieden.

Gemiddeld hadden de mensen dus meestal een Chevy-dealer dichter bij huis dan een GMC-dealer.

Daarnaast was ook het marketing-budget bij chevy vele malen hoger.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Welke velgen en bandenmaat heb ik

Post by FritsVrolijk »

Duidelijk leuk dat je me dat even wil uitleggen Sjak weer wat van je mogen leren


Maar blijf erbij dat een GMC toch net wat mooier is dan een C10 meer chroom en hij ziet er net wat luxer uit en minder verkocht betekend zeldzamer dus leuker om te hebben :idea: :D


Fijne Zondag Sjak en iedereen die mee leest ook natuurlijk
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Welke velgen en bandenmaat heb ik

Post by Jeroen_Sp »

Het is en blijft inderdaad een mooi ding om te zien, ik weet niet wat je ervoor betaald hebt maar ik denk dat je een net exemplaar te pakken hebt. Nog even geduld en je kan alles gaan passen en meten aan je wagen ;)
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Welke velgen en bandenmaat heb ik

Post by FritsVrolijk »

Dank je Jeroen over geld praten we niet he haha maar laat ik het zo zeggen had hem voor de gein op Auto Scout gezet voor 14000 en er waren er binnen een dag twee mensen die hem graag wouden kopen als het niet zo netjes was als op de foto :)

En mijn gevoel zegt me dat het goed zit met de Pick up vindt zelfs de kleur erg mooi wel zit ik eraan te denken om hem twee kleuren te geven


Denk dat als ik het midden gedeelte een andere kleur geef dat wel mooi is dan ben ik gelijk van die spiegelbouten af vindt deze spiegels eigenlijk net iets te lomp


Kan niet wachten tot ze hem afleveren en ik klaar ben bij de RDW


Fijne dag nog


Mvg Frits
Post Reply