Dodge Charger 1972

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
wingnut
Posts: 47
Joined: Sun Oct 28, 2012 11:31 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by wingnut »

en al een stukje wijzer geworden van je probleem, of nog geen tijd gehad.
ik ben benieuwd en hopelijk valt t mee, succes
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

Ja wel een beetje wijzer lektest gedaan op de cilinders maar daar gebeurt niets.
Voor de rest water ATF en Olie blijft op peil du shet olie verbruik zal minimaal zijn.

Het lijkt erop dat de intake niet goed op z'n plek zit ivm aan de voorkant pruttelt ie echt ietsipietsie olie bij de pakking.
En als we de auto aan de voorkant omhoog staat begint ie met roken dus zal waarschijnlijk door de druk ergens olie naar binnen trekken

Is nu ff wachten tot er een plekje vrijkomt op de brug en dan gaan we hem eerst de voorkant omhoog liften zodat ie gaat roken en dan de motor afzetten en de boel openschroeven.

Her en der wat bijgelezen en de intake die ik heb is niet altijd geschikt voor een combi van 318 onderblok met 340 koppen en andere intakes gaan daar weer beter mee om.

Maar eerst ff plekje bemachtingen op de brug en de boel openschroeven zal over maandje ongeveer worden.
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

Nou intussen getrouwd hd een mooie mopar van dat kunnen kopen :S niet veel gespaard maar kwam plekje vrij op de brug. Zo nu en dan nog een stukje gereden ene keer wel roken andere keer niet. begint nu miniem olie te sputteren aan de voorkant v/d intake du sheb het vermoeden dat de intake er niet lekker op ligt maar meten is weten.

Vanavond eerst een compressie test en een lek test doen.

Via E-bay kon ik me niet inhouden op een veiling en kon voor een zeer mooie prijs een Edelbrock RPM air-gap kopen en die gaat er op ipv performer die ik nu heb. Winteprlanning voor de rest rvs gevlochten remleidingen installeren voor wat betere remdruk en eindelijk m'n achteras eronder lassen/ plaatsen.
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

Zo flink opgeschoten hele boeltje eraf geschroeft en een lek test gedaan.
Goed nieuws want alles zit binnen de goede waarden dus cilinder en zuigerveren moeten goed zijn.

Volgende stap is ondanks dat de koppen eerder al helemaal opgeknapt waren misschien toch de seals uitgedroogd waren dus ga maar m'n "valve stem seals" vervangen en kijken of er geen speling zit in de geleiders
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

Nou zijn weer ff verder compressie test gedaan lektest gedaan allemaal in orde, stem seals gecontroleerd maar die zagen er zo goed uit dat daar ook niet het probleem kan zijn. Misschien dat de cilinders lichtelijk ovaal zijn en gaan gewoon wat meer km rijden ivm er nu maar 700 op zitten en de boel verder laten inwerken.
Dus gaan weer de boel dicht schroeven met m'n nieuwe air gap intake/ fuel line en moest andere waternekjes hebben voor m'n vacuum en kachel temp sensor etc.
Gisteren de kleppen gesteld en vanavond de laatste dingetjes erop en beetje bedrading aanpassen.

Image
Als het boeltje weer draait gaan we eindelijk aan de achteras beginnen
Arjan2
Posts: 170
Joined: Tue Oct 15, 2013 8:57 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Arjan2 »

Zo dat ziet er mooi uit zeg! :thumbs:
rednas
Posts: 172
Joined: Fri Nov 10, 2006 9:02 am

Re: Dodge Charger 1972

Post by rednas »

Leuk project, die motorruimte is echt netjes :D
nog nieuws?
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

van de winter eigenlijk niets gedaan maar laatste 2 wkn weer ff flink aan de slag:
Had water lekkage bij 1 van de tap bouten in de koppen dit opgeboord en een busje erin gezet met nieuw schroefdraad
Uitlaatpakking vervangen ivm deze hierdoor ook lek was
Nieuwe pakking onder de automaat want deze begon ook flink te lekken
had al een setje velgen gekocht 2e hands en nu achter veranderd van 8j naar 10.5j dus zit er meteen een stuk dikker uit aan de achterkant

vandaag verder met de voorbanden zodat er weer rondom dezelfde velgen op zitten
En moet m'n kleppen stellen omdat we de boel losgehad hebben en nu weer opnieuw gesteld was maar klinkt nu als een koffiemolen

Als dat goed gaat Zondag naar de King cruise

fotos volgen nog
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

Nou hebben wel wat gereden maar ondanks alles toch olie verbruik en wilde er eigenlijk de brui aan geven omdat ik niet ff 3k had om m'n motor te boren en honen en alles eromheen. Dus auto in de opslag en schorsen.

Tot ik een nog extra motorblokje 318 en 904 automaat tegenkwam en als alles goed was lekker honen en overbouwen.
Motorblok zag er zeer netjes uit helaas met het openschroeven is ie niet goed weggezet en heeft er water in 1 cilinder gestaan.
Maar voor de rest was het blok in zeer nette staat qua krukas en alles was allemaal perfect dus wel een goede basis.

Toen iemand tegengekomen die buiten de boeken om motor revisie doet en daar m'n blok heen gebracht.
Eerste keer boren kwamen er 3 slechte cilinders omhoog dus alles 4e overmaat laten boren.
Helaas zoals je kan zien bleef de een cilinder met waterschade slecht
Image
Image

Hier is nu een bus ingezet en alles is nu perfect
Image
En dat allemaal voor 1/4 v/d prijs op verschillende andere quotaties had bij bedrijven.
Reinigen/Boren/ Honen en Bus totaal een kleine 700 euro :good:

Nu ff wachten voor setje zuigers lager schaaltjes etc. en dan alles zo overbouwen.
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Ranch73 »

:thumbs: :thumbs: Zo blijft het nog betaalbaar .
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

Nou lig nog half in echtscheiding na wel 11jaar relatie/ huwelijk dus nu meer tijd en geld voor Mn hobby's.

Net terug van Cuba dus genoeg autootjes gezien en weer frisse zin erin.

Aangezien ik Mn core blok heb klaarliggen om alles zonovergoten te zetten en ook nieuwe kabelbooms heb klaarliggen ga ik het heel grondig aanpakken.
Komen nieuwe Kb zuigers met alles eromheen nieuw
Elektrische koel fans
Elektrische benzine pomp
Nieuwe Balancer
En de rest in het blok was al nieuw wat overgaat

Heb dit bij iemand anders gezien en die had al zn bekabeling weggewerkt in de spatborden etc.

Ga dit ook heel grondig doen accu in de kofferbak ruitensproeier voorin bij de lampen en een plaat erover.
Alle gaatjes dichtlassen plaat tegen het kopschot
En alle nieuwe bekabeling verlengen en via de schermen of onder het blok langs laten lopen.
En motorruimte spuiten natuurlijk

Automaat is bij Fred ter revisie met ander brein erin reverse shift kit etc

Dus 3 keer dat ik Mn blok onder handen neem en veel geleerd om zo nu alles in 1x goed te doen.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by FritsVrolijk »

Sterkte met alles was leuk je verhaal te lezen Behalve de echtscheiding dan succes met je plannen
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

Zo nu drukke periode echtscheiding verkoop huis etc en van de weinigen die wel wat geld hebt overgehouden hele roets onderdelen besteld en ga gewoon het blok bouwen wat ik wil.
KB pistons
QA1 phase 2 kit
Gear Drive
Serpentine belt
Holley Sniper EFI
Nieuwe benzine tank and retrostyle intank fuel pump van fitech
Milidon oil pan
etc etc

Ben komende wintermaanden lekker zoet
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by FritsVrolijk »

Sterkte met bouwen leuk project alles ff gelezen

En er zijn meer vrouwen dan mooie Oldtimers dus ook dat komt goed :thumbs:
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Corp »

Keith black... urrghh.. haal dan liever n setje sealed power ofzo. Ben geen fan van kb.

Gear drive plus egi.. heel verstandig masr niet heus. Heerlijk zon klopsensor en geen vermogen door knock retard.
Post Reply