Relais

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Waggel
Posts: 1223
Joined: Tue Feb 10, 2004 5:54 pm

Relais

Post by Waggel »

Op het moment van starten verlies ik spanning bij de ontsteking waardoor hij pas aanslaat op het moment dat ik d sleutel loslaat. Nu zoek ik dus een relais dat op het moment van starten 12v door blijft geven.
Voor het starten heb ik wel 12v tijdens starten 9v ofzo
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Relais

Post by Bromgabber »

Gewoon een universeel relais bedoel je?
Plus vanaf accu in en door naar je ontsteking, plus van je contact geschakeld naar relais en andere kant aan massa.
Blijft je accu spanning wel 11-12V of zakt die ook naar 9V?
Waggel
Posts: 1223
Joined: Tue Feb 10, 2004 5:54 pm

Re: Relais

Post by Waggel »

Die zou ik moeten meten, maar vermoed dat dat wel goed zit. Accu is nieuw nrt als dynamo en startmotor
Waggel
Posts: 1223
Joined: Tue Feb 10, 2004 5:54 pm

Re: Relais

Post by Waggel »

Oja, haal je zon relais gewoon bij de automaterialenhandel?
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Relais

Post by Bromgabber »

Die hebben ze meestal wel inderdaad.
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: Relais

Post by MotiV8 »

Er klopt iets niet in je circuit.

Je onstekingsysteem is geen 12V maar 9V ( balast weerstand ).

Dit hebben ze uitgevonden omdat je startmotor 3V wegvreet. Tijdens starten zou je onstekingsvoeding over een by-pass lopen en na het starten over de balast weerstand.
Waggel
Posts: 1223
Joined: Tue Feb 10, 2004 5:54 pm

Re: Relais

Post by Waggel »

Dat zit zo, de originele kabel hield op met spanning te geven, ik kon toen zo vlug niet vinden waardoor dat kwam. Daarom had ik een amdete kabel gebruikt die etgens anders vandaan komt. Vandaar.
Post Reply