Op het moment van starten verlies ik spanning bij de ontsteking waardoor hij pas aanslaat op het moment dat ik d sleutel loslaat. Nu zoek ik dus een relais dat op het moment van starten 12v door blijft geven.
Voor het starten heb ik wel 12v tijdens starten 9v ofzo
Relais
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Relais
Gewoon een universeel relais bedoel je?
Plus vanaf accu in en door naar je ontsteking, plus van je contact geschakeld naar relais en andere kant aan massa.
Blijft je accu spanning wel 11-12V of zakt die ook naar 9V?
Plus vanaf accu in en door naar je ontsteking, plus van je contact geschakeld naar relais en andere kant aan massa.
Blijft je accu spanning wel 11-12V of zakt die ook naar 9V?
Re: Relais
Die zou ik moeten meten, maar vermoed dat dat wel goed zit. Accu is nieuw nrt als dynamo en startmotor
Re: Relais
Oja, haal je zon relais gewoon bij de automaterialenhandel?
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Relais
Die hebben ze meestal wel inderdaad.
Re: Relais
Er klopt iets niet in je circuit.
Je onstekingsysteem is geen 12V maar 9V ( balast weerstand ).
Dit hebben ze uitgevonden omdat je startmotor 3V wegvreet. Tijdens starten zou je onstekingsvoeding over een by-pass lopen en na het starten over de balast weerstand.
Je onstekingsysteem is geen 12V maar 9V ( balast weerstand ).
Dit hebben ze uitgevonden omdat je startmotor 3V wegvreet. Tijdens starten zou je onstekingsvoeding over een by-pass lopen en na het starten over de balast weerstand.
Re: Relais
Dat zit zo, de originele kabel hield op met spanning te geven, ik kon toen zo vlug niet vinden waardoor dat kwam. Daarom had ik een amdete kabel gebruikt die etgens anders vandaan komt. Vandaar.